تصمیم گوگل برای متوقف کردن سرویس کوتاه کننده لینک goo.gl

0

تصمیم گوگل برای متوقف کردن سرویس کوتاه کننده لینک goo.gl

کوتاه‌‌کننده‌های لینک را باید از جمله‌ی سرویس‌های کاربردی در اینترنت بدانیم که گوگل نیز سرویسی با همین کاربرد و با نام goo.gl در سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی کرد. این سرویس به مرور زمان شاهد اضافه شدن قابلیت‌های متعددی بود که از آن جمله‌ می‌توان به توسعه‌ی API برای استفاده توسط سایر سرویس‌ها و همچنین قابلیت ایجاد QR Cide و امکان لینک مستقیم به اپلیکیشن‌های اندروید و iOS اشاره کرد.

 تصمیم گوگل برای متوقف کردن سرویس کوتاه کننده لینک goo.gl

خبر منتشرشده نشان از آن دارد که گوگل از تاریخ ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین)، سرویس کوتاه‌کننده‌ی لینک خود را متوقف خواهد کرد و آن را با Firebase Dynamic Links یا به‌اختصار FDL جایگزین خواهد کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، کاربران قادر خواهند بود با استفاده از کوتاه‌کننده‌ی هوشمند جدید گوگل، افراد دیگر در اکوسیستم‌های مختلف را به آدرس مورد نظر هدایت کنند. FDL، آدرس‌ هوشمندی است که کاربران فعلی و بالقوه را به هر جای دلخواهی در iOS، اندروید یا اپلیکیشن‌های تحت وب هدایت می‌کند.

بر اساس اطلاعات گوگل، پس از تاریخ ۱۳ آوریل کاربران قادر نخواهند بود لینک‌های کوتاه‌شده‌ی خود را با استفاده از goo.gl ایجاد کنند؛ اما امکان مدیریت لینک‌های ایجادشده‌ی پیشین، تا یک سال آینده وجود دارد. هرچند پس از یک سال همچنان لینک‌ها در دسترس خواهند بود؛ اما از تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۹ (۱۰ فروردین ۱۳۹۸) دیگر امکان دسترسی به کنسول مدیریت لینک‌ها وجود نخواهد داشت.

به‌نظر می‌رسد که خبر توقف سرویس goo.gl دروغ اول آوریل گوگل بوده است؛ چرا که حذف چنین سرویس محبوب و پرکاربردی، منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

 

برای دریافت آخرین تحولات در حوزه علم و فناوری رایانه در کانال تلگرامی ما به آدرس HamiRayane_com@ همراه ما باشید.

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.