بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti

0

هفته گذشته شرکت انویدیا تیزر تبلیغاتی را در وب سایت خود قرار داد که خبر از عرضه یک کارت گرافیک جدید می‌داد. امروز، این خبر عملی شد و شاهد رونمایی این شرکت فناوری از کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti بودیم.

اینک انویدیا به کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti خود، لقب سریع‌ترین پردازشگر گرافیکی جهان را داده است. این قطعه، نسل جدید کارت گرافیک مدل GTX 1080 خواهد بود که سال گذشته عرضه شده بود و اضافه شدن عبارت Ti در جلوی نام آن، به معنی تولید نسخه‌ای بهبود پیدا کرده و قدرتمندتر شده آن است.

به نقل از شرکت سازنده، آن‌ها افتخار می‌کنند که اینک کارت گرافیک جدیدشان قادر به ارائه عملکردی 35 درصد بیشتر نسبت به نسل گذشته GTX 1080 است و همراه با یک حافظه 11 گیگابایتی GDDR5X VRAM می‌تواند سرعت سرسام آور 11Gbps را به ارمغان آورد. انویدیا همچنین ادعا می‌کند که کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti به مراتب سریع‌تر از مدل Titan X Pascal با قیمتی حدود 1200 دلار است؛ بنابراین کاربران این شانس را خواهند داشت تا با پرداخت مبلغی نصف این مدل، کارت گرافیک سریع‌تر GTX 1080 Ti را خریداری کنند. این کارت گرافیک همچنین با نیازمندی انرژی 220 وات، نسبت به مدل تایتان ایکس با نیازمندی انرژی 250 وات کم مصرف‌تر خواهد بود.

hamirayane

قیمت کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti

شرکت انویدیا در نظر دارد فروش این کارت گرافیک قدرتمند و جذاب را از دهم مارس (20 اسفند ماه) با قیمت 699 دلار آغاز کرده و از دوم مارس (12 اسفند ماه) نیز آن را به صورت پیشفروض عرضه کند. از نظر قیمت گذاری، انویدیا بسیار سخاوتمندانه عمل کرده است. در حالی که مدل اصلی کارت گرافیک GTX 1080 با قیمت حدودی 500 دلار به فروش می رسد، افزایش این قیمت با توجه به سرعت شگفت انگیز و مصرف انرژی عالی در مدل Ti آن و فروش با قیمت 699 دلار می‌تواند آن را به محبوب‌ترین کارت گرافیک جهان تبدیل کند.

 

 

منبع:gadgetnews

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.