آموزش تغییر دسترسی های یک برنامه در گوشی اندرویدی

0

آموزش تغییر دسترسی های یک برنامه در گوشی اندرویدی

در سیستم عامل اندروید این امکان به کاربر داده می‌شود تا دسترسی اپلیکیشن‌ها به بخش‌های مختلف گوشی را بررسی کرده و بعد به صورت دستی تغییر دهد.

برای اینکه بتوانید یک برنامه جدید را برای اولین بار بر روی تلفن هوشمند اندرویدی خود اجرا کنید، باید اجازه دسترسی اپ به بخش‌‌های مختلف گوشی را بدهید. این دسترسی‌ها با توجه به عملکرد اپ به صورت پیش فرض مشخص شده‌اند و شما باید آن‌ها را حین اجرا تایید کنید. برای مثال در صورتی که اینستاگرام را برای اولین بار بر روی گوشی اندرویدی خود نصب می‌کنید، از شما دسترسی به دو فاکتور دوربین و حافظه، برای گذاشتن پست جدید سوال می‌شود.

احتمال این هم وجود دارد که برخی برنامه‌ها که معمولا غیرقابل اعتماد هستند، به صورت خودکار به برخی از بخش‌های غیر مرتبط دسترسی پیدا کنند که شما باید برای برقراری امنیت، سریعا این دسترسی‌های غیرمرتبط را حذف کنید.

خوشبختانه سیستم عامل اندروید برای بررسی این موضوع بخش خاصی را قرار داده تا به صورت مجزا برای هر اپلیکیشن، به بررسی دسترسی‌های ایجاد شده بپردازید.

برای بررسی دسترسی اپلیکیشن‌ها در اندروید چه مراحلی را باید طی کرد؟

دسترسی‌ اپلیکیشن‌ها در انواع مختلف تلفن‌های هوشمند اندرویدی مشابه هم بوده و تفاوتی در این زمینه مشاهده نمی‌شود. مراحل انجام این کار را در ادامه دنبال کنید:

  1. وارد منوی تنظیمات یا همان Settings شوید.

آموزش تغییر دسترسی های یک برنامه در گوشی اندرویدی

  1. بخش Apps را باز کنید.

hamirayane

  1. بر روی اپلیکیشن‌ مورد نظر برای بررسی دسترسی‌هایش کلیک کنید.

hamirayane

  1. در صفحه باز شده، بر روی Premissions کلیک کنید.

hamirayane

  1. در این بخش تمامی دسترسی‌های لازم برای اپ مورد نظر قابل مشاهده بوده و شما می‌توانید به صورت دستی موارد خاص را فعال و یا غیرفعال کنید.

hamirayane

بهتر است هر از چند گاهی برای امنیت دستگاه خود سری به منوی Premissions بزنید و دسترسی برنامه‌های مختلف را به صورت مجزا بررسی کنید. برای مثال در صورتی که یک اپلیکیشن دانلود منیجر بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید و در این منو علاوه بر حافظه دستگاه، دسترسی به مخاطبین را هم مشاهده می‌کنید، بهتر است سریعا آن را غیرفعال کرده و یا به طور کل برنامه را از روی گوشی حذف کنید.

احتمال به خطر افتادن امنیت کاربر با نصب برنامه‌هایی که دسترسی به موارد غیر مرتبط را می‌خواهند، بسیار بالا بوده و در این وضعیت احتمال سو استفاده از داده‌های کاربر وجود دارد.

 

 

برای دریافت آخرین تحولات در حوزه علم و فناوری رایانه در کانال تلگرامی ما به آدرس HamiRayane_com@ همراه ما باشید.

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.