باورهای اشتباه درباره ماشینتان

0

باورهای اشتباه درباره ماشینتان

باور غلط و دانش اشتباه در همه جای زندگی انسان ها دیده می شود و همه ما در ذهنمان به مسائلی باور داریم که شاید در ریشه خود اشتباه باشند. این مورد در حوزه خودرو و رانندگی نیز وجود دارد که به واسطه گذشتگان به امروزی ها انتقال یافته است. در این گزارش نگاهی به باورهای اشتباه درباره خودرو داریم که بهتر است همین الان فراموشش کنید.
  باورهای اشتباه درباره ماشینتان

خودروهای آسیایی خوب نیستند

این روزها خودروسازان آسیایی بازار خوبی در سراسر دنیا برای خود ایجاد کرده اند و شرکت های مانند کیا، تویوتا و هیوندای توانسته اند بازار اروپا و آمریکا را بدست بگیرند. با این حال بسیاری از مردم در دنیا اعتقاد دارند که خودروسازان آسیا و مخصوصا کره ای ها خیلی خوب نیستند و به پای خودروهای اروپایی نمی رسند. این عقیده اشتباه را باید برای همیشه فراموش کرد چرا که کره ای ها در سال های اخیر به شدت پیشرفت کرده اند و خودروهای لوکس و به روزی را وارد بازار کرده اند.

هیبریدها کند هستند

در روزهای اولی که خودروهای پریوس یا هوندا اینسایت با موتورهای ۱ لیتری معرفی شدند این حرف درست بود اما این روزها خودروهای هیبرید حتی از خودروهای بنزینی هم سریع تر هستند. خودرویی مانند RAV4 اکنون ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد که در نوع خود بی نظیر است. همچنین در نسل حاضر خودروهای هیبرید باتری ها بهبود یافته و سبک تر هستند به همین دلیل سرعت خودروها بیشتر شده اند.

شاسی بلندها زودتر چپ می شوند

خودروهای شاسی بلند در گذشته به خاطر ارتفاع بالایی که داشتند همیشه در معرض چپ شدن یا ملق زدن بودند ام این روزها به خاطر بهبود سیستم های کنترل کشش و الکتریکی شدن سیستم ها در خودروهای چهار چرخ یا دو دیفرانسیل دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود. شاسی بلندهای امروزی را می توان امن تر از گذشته دانست که به راحتی و با یک پیچ سریع چپ نمی شوند.

خودروهای چهارچرخ شکست ناپذیرند

عده ای اعتقاد دارند که خودروهای 4*4 یا چهارچرخ بدون مشکل هستند و می توانند همه موانع را در کمترین زمان پشت سر بگذارند اما این اعتقاد اصلا درست نیست. خودروهای چهارچرخ با اینکه توانایی بالایی در عبور از موانع دارند اما گاهی اوقات در برف یا شن هم گیر می کنند که شاید اشتباهات تنظیم سیستم یا تایرهای نامناسب دلیل آن باشد. با این حال اگر یک خودروی چهارچرخ دارید هرگز فکر نکنید که می توانید همه موانع را رد کنید و باید همیشه مراقب برخی موانع در مسیر باشید.

پیشرانه های V6 به قدرت V8 نمی رسند

این اشتباه نیز سال هاست در ذهن برخی جای گرفته است که یک پیشرانه V6 نمی تواند به اندازه مدل بالاتر خود خوب باشد اما فورد خلاف این اتفاق را ثابت کرد. نسل دوم فورد GT از پیشرانه 647 اسب بخاری V6 استفاده می کرد که جایگزین مدل V8 قبلی شده بود. این اتفاق نه تنها باعث بهبود در عملکرد خودرو شد بلکه وزن آن را نیز کم و قدرتش را افزایش داد. همچنین نیسان نیز با مدل GT-R این اشتباه را رد کرده است.

اسب بخار مهم تر از گشتاور است

همیشه این اشتباه وجود دارد که خودروها را از روی اسب بخار آن انتخاب می کنند. جمله معروفی در این زمینه وجود دارد که می گوید«اسب بخار خودرو را می فروشد و گشتاور مسابقات را پیروز می شود». از همین جمله می توان به این نکته دست یافت که اگر به دنبال یک خودروی سریع می گردید به غیر از اسب بخار آن به گشتاور و نیروی تولیدی اش هم نگاه کنید که از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

باتری را روی زمین نگذارید

این روزها باتری ها از جنس پلی پروپیلن ساخته می شوند که میزان عایق بودن الکتریکی را افزایش می دهند به همین سبب رها کردن باتری بر روی زمین یا سطوح سیمانی باعث فرار الکترولیت ها نخواهد شد. دیگر دوران چنین باورهای غلطی گذشته و قطعات امروزی هرگز با چنین اتفاقاتی خراب نخواهند شد.
منبع:1car

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.