شرایط واردات گوشی مسافری اعلام شد

0

شرایط واردات گوشی مسافری اعلام شد

طرح رجیستری از ۲۸ مهرماه آغاز شده و بنا به گفته مسئولان فعلا در مرحله مانیتورینگ قرار گرفته است. پس از آغاز این طرح یکی از سوالاتی که به شکل مداوم مطرح می‌شد موضوع گوشی‌های مسافرتی بود. اگر یک گوشی را از خارج ایران خریداری کنیم و با خود به ایران بیاوریم چطور می‌توانیم این گوشی را رجیستر کنیم؟ حال طبق بخش‌نامه‌ای که مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک منتشر کرده گمرک ایران با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه نسبت به ثبت شناسه تلفن همراه در سامانه مسافری اقدام می‌کند و گوشی از این طریق رجیستر خواهد شد.

 شرایط واردات گوشی مسافری اعلام شد

طبق گزارش روابط عمومی گمرک ایران؛ مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک در بخشنامه‌ای اعلام کرده است مسافرینی که به کشور وارد می‌شوند در صورتی که خارج از کشور گوشی همراه خریداری کرده باشند، موظف هستند تلفن همراه خود را در بدو ورود به گمرک محل ورود خود اظهار کنند.

بر این اساس گمرک ایران با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری صرفا یک دستگاه تلفن همراه، با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه نسبت به ثبت شناسه تلفن همراه در سامانه مسافری اقدام می‌کند.

این بخشنامه تاکید کرده است در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور در هنگام ورود به کشور امکان رجیستری وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.