چند ابزار مهم تعمیراتی که باید در خانه شما باشد

0

چند ابزار مهم تعمیراتی که باید در خانه شما باشد

تعمیرات خانه به داشتن ابزار، مواد مناسب و دانستن مهارت‌های لازم وابسته است.

دانستن راجع به تعمیرات خانگی همواره در طول زندگی به شما کمک خواهد کرد. قبل از خرید ابزار تعمیرات خانگی باید بدانید که دقیقا به چه چیزهایی نیاز دارید و آیا طریقه‌ی استفاده‌ی ایمن از آنها را می دانید یا خیر؟ اگر جواب شما منفی است باید بدانید در اینترنت هزاران ویدیوی آموزشی برای یادگیری مهارت‌های تعمیرات خانگی وجود دارد.

چند ابزار مهم تعمیراتی که باید در خانه شما باشد

قبل از هر چیزی می‌خواهیم راجع به کیفیت صحبت کنیم. ابزار با کیفیت نه تنها ایمنی بیشتری دارد؛ بلکه در صورت مراقبت درست طول عمر بیشتری نیز خواهد داشت. خرید ابزار تعمیرات ارزان قیمت می‌تواند منجر به بروز حادثه شود. با مقایسه‌ی قیمت‌های بازار به این نتیجه رسیدیم که به طور متوسط با پرداخت ۲۵ درصد بیشتر برای خرید ابزار تعمیرات، می‌توانید نوع با کیفیت‌تر آن را خریداری کنید. همچنین ابزار باکیفیت طول عمر بیشتری دارد و اگر شما زمانی قصد فروش ابزار تعمیرات خود را داشتید به راحتی می‌توانید برای آن مشتری مناسبی بیابید.

 انواع مختلف ابزار تعمیرات خانگی را بشناسید:

 

ابزار اندازه‌گیری و علامت‌گذاری

دقیق بودن ابزار اندازه‌گیری اهمیت زیادی دارد. این دقت به تعمیر دقیق‌تر وسایل خانه کمک زیادی می‌کند. دقت وسایل اندازه‌گیری عامل مهمی در قیمت‌گذاری آنها است. به همین دلیل با اینکه متر معمولی و متر لیزری هر دو کار اندازه‌گیری را انجام می‌دهند؛ اما تفاوت قیمت فاحشی دارند.

 

 

اره

برای برش چوب، پلاستیک، فلز و مواد دیگر به یک اره‌ی خوب با تیغ اره‌های مخصوص برای هر ماده نیاز پیدا خواهید کرد.

 

 

دریل

زمانی که بخواهید برای آویزان کردن یک شی‌ از دیوار یک سوراخ روی آن ایجاد کنید، این ابزار به کمک شما خواهد آمد. شاید با خودتان فکر کنید که می توانید این کار را با میخ و چکش انجام دهید؛ اما دریل سوراخ‌های عمیق‌تری روی دیوار ایجاد می‌کند؛‌ سوراخ‌هایی که برای آویزان کردن وسایل سنگین‌ مانند آینه‌ها مناسب‌‌تر هستند. هنگام استفاده از دریل باید به محل رد شدن سیم‌های برق، تلفن و لوله‌ها آب در دیوار دقت کنید. دریل‌ها مته‌های متفاوتی برای کاربردهای مختلف دارند.

 

 

انبردست

انبردست یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تعمیراتی است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا اساسی‌ترین تعمیرات را انجام دهید. می‌توانید یک میخ را از دیوار بیرون بکشید یا با ته تیز آن قسمتی از یک سیم را بچینید.

 

 

فازمتر

فازمترها به شکل پیچ گوشتی ساخته می‌شوند و علاوه بر باز و بسته کردن پیچ‌ها برای تشخیص جریان برق به کار می‌روند. فازمتر را داخل پریز برق کنید؛ انگشت خود را روی انتهای آن قرار دهید؛ اگر لامپ آن روشن شد آن سیم فاز است و دارای جریان برق است.

 

 

ابزار لوله کشی

برای تعمیرات لوله ابزارهای زیادی وجود دارند؛ ولی برخی از مشکلات ممکن است نیاز به استفاده از ابزار تخصصی داشته باشند.

 

 

ابزار نقاشی منزل

رنگ کردن خوب، بیشتر از رنگ مناسب به ابزار مناسب نیار دارد. رنگ کردن می‌تواند یک کار مفرح باشد و در بهبود روحیه‌ی شما نیز تاثیر زیادی داشته باشد. اصلی‌ترین ابزار برای رنگ‌آمیزی ساختمان، قلم‌مو و غلتک هستند. این دو ابزار مکمل هم هستند. نقاشی با غلتک نیاز به تبحر ندارد؛ ولی نمی‌توان با آن گوشه‌ها، زوایا، برجستگی‌ها و فرورفتگی‌ها را پوشش داد.

 

پیچ‌ها و پیچ‌گوشتی

وقتی بخواهید دو چیز را به هم متصل کنید، به این دوستان کوچک نیاز پیدا خواهید کرد. تفاوت‌ها و اندازه‌های مختلف آن‌ها را یاد بگیرید. برای کار با پیچ‌ها به پیچ‌گوشتی نیز نیاز دارید. هر پیچی پیچ‌گوشتی مخصوص خود را دارد. پیچ‌گوشتی‌های جدید با قابلیت تعویض سری به شما امکان باز و بسته کردن هر پیچی را خواهند داد.

 

سنباده

صیقل دادن و صاف کردن سطح فلز، چوب، گچ و… وظیفه‌ی این ورقه‌های ساینده است. سنباده‌ها عموما از جنس مقوا یا پارچه هستند و سطح آنها با دانه‌های سخت پوشیده شده است. صیقلی کردن هر سطحی نیاز به سنباده‌ی مخصوص دارد.

 

 

 

منبع:زومیت

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.