چگونه در هوای سرد موتور خودرو را گرم کنیم

0

چگونه در هوای سرد موتور خودرو را گرم کنیم

بسیاری عقیده دارند که در هوای سرد باید موتور خودرو قدری در حالت درجا کار کند و دمای موتور را به حالت ایده‌آل رساند و سپس حرکت کرد و برخی اعتقاد دارند که بلافاصله بعد از استارت زدن باید شروع به حرکت کرد، زیرا این کار باعث می‌شود که گرما بهتر انتقال یافته و اجزای مختلف سریع‌تر گرم شوند. اما کدام مورد درست است؟

یک کانال مهندسی معروف Engrneering Explained بر روی یوتیوب تلاش کرده تا این مسئله را توضیح دهد و اطلاعات درستی را در مورد آن ارائه نماید. برای اثبات ادعاهای مطرح شده در این طرح از دوربین های حرارتی استفاده شده تا نحوه گرم شدن موتور در مقاطع مختلف به تصویر کشیده شود. همچنین دوربین های فوق میزان گرمایش هوای ورودی و سامانه خنک سازی موتور را در سرعت های مختلف بررسی کرده اند. در این ویدئو تلاش شده تا به زبانی ساده جزئیات فوق به تصویر کشیده شود تا افراد عادی نیز امکان فهمش را داشته باشند.

همه ما از اهمیت حیاتی روغن برای موتور خودرو آگاه هستیم ولی تنها  عده‌ای از ما از چگونگی ایفای نقش آن در گرمایش موتور در فصول گرم و سرد آگاه هستیم. برای مثال طبق اعلام انجمن مهندسین خودرو، حتی یک روغن OW صفر وات نیز در درجه حرارت منفی ۴۰ درجه سلسیوس فعالیت می کند و به لحاظ علم مکانیک، این به معنی است که شما مجبور نیستید تا زمان گرم شدن کامل موتور صبر کنید؛ مگر اینکه دمای بیرون بسیار سرد باشد.

لذا به نظر کارشناسان این ویدئو بهتر است در حالت درجا فقط یک یا دو دقیقه به موتور خودرو فرصت داد تا گرم شود و سپس اقدام به حرکت نمایید. در واقع بهتر است موتور را روشن کرده، سراغ یخ زدایی و برف زدایی شیشه‌های بدنه بروید و به موتور خودرو امکان رسیدن به درجه حرارت ایده آل را بدهید.

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.