قیمت آیفون X در بازار ایران

0

قیمت آیفون X در بازار ایران

آیفون X یا همان آیفون ۱۰  تا چند روز دیگر رسما راهی بازار می‌شود. اما اپل تصمیم گرفته این گوشی را برای افرادی که آن را پیش‌خرید کرده‌اند، زودتر ارسال کند. اصلا هم جای تعجب نیست که پای همین گوشی‌های پیش فروش شده به ایران برسد و با قیمت‌های نجومی فروخته شوند. انتظار داشتیم که آیفون ۱۰ قیمت بالایی داشته باشد، اما از آنجایی که تقاضا برای این گوشی بسیار زیاد است و تعداد کمی از آن برای زمان عرضه راهی بازار می‌شود.(قیمت آیفون X در بازار ایران)

پیش‌بینی‌های ما اشتباه از کار درآمد. تا قبل از این با توجه به قیمت اولیه آیفون‌هایی که به تازگی راهی بازار می‌شدند قیمت ۵ تا ۶ میلیون تومان را برای این گوشی پیش بینی میکردیم، اما باید بگوییم که آیفون X در حال حاضر با قیمت نزدیک به ۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به همین راحتی سناریوی غم انگیز گوشی‌های آیفون با قیمت بالا بار دیگر تکرار شد. اینکه اپل در بازار ایران رسما فعالیت نمی‌کند باعث شده هر کسی این گوشی را با هر قیمتی که می‌خواهد در بازار عرضه کند. متاسفانه نمایندگان رسمی هم که باید این گوشی را راهی بازار کنند، خیلی دیر عمل می‌کنند و به همین دلیل عرضه اولیه این گوشی در بازار با قیمت سرسام آوری همراه است. حتی با توجه به اینکه طرح رجیستری موبایل هم شروع شده و احتمال دارد که آیفون‌های جدیدی که غیرقانونی وارد بازار شده‌اند از کار بی‌افتد، به نظر نمی‌رسد که این گوشی روی دست فروشنده بماند و قطعا افرادی پیدا می‌شوند که برای گوشی ۱۰۰۰ دلاری اپل ۱۷ میلیون تومان هم پول بدهند.

قیمت آیفون X در بازار ایران

با این حال انتظار داریم که در طول روزهای آینده قیمت این گوشی به شدت کاهش پیدا کند. عرضه رسمی آیفون X در بازار جهانی قطعا روی قیمت بالای این گوشی در ایران هم تاثیرگذار خواهد بود و همچنین عرضه قانونی این گوشی توسط واردکننده‌های رسمی در بازار ایران هم باعث کاهش قیمت آیفون ۱۰ خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.