آموزش بلاک کردن کاربران در تلفن همراه

0

آموزش بلاک کردن کاربران در تلفن همراه

بارها به فردی گفته اید که در این تایم خاص با شما تماس نگیرید ، همینکه زمان استراحت یا خوردن شام می شود فرد مورد نظر با شما تماس می گیرد . چند بار این سناریو برای شما یا فردی که می شناسید رخ داده است ؟افرادی که برایشان زمان مهم نیست و هر موقعی که دلشان بخواهد مزاحم افراد دیگر می شوند . اگر تلفن همراه شما سیستم عامل اندروید دارد مجبور نیستید مخاطب را تحمل کنید ، کافیست کاربر را با چند تب ساده بلاک کنید . (آموزش بلاک کردن کاربران در تلفن همراه)

مسدود کردن شماره تلفن به صورت دستی

اگر سیستم عامل اندروید شما Android Marshmallow (6.0) یا نسخه بالاتر می باشد و برنامه Google Dialer بر روی آن به صورت پیش فرض نصب است ، مسدود کردن کاربران بسیار ساده می باشد . Google Dialer در واقع برنامه Phone یا همان دایلر گوشی هایِ پیکسل و نکسوس گوگل میباشد. این برنامه به صورت اختصاصی برایِ گوشی هایِ گوگلی توسعه یافته است و قابل نصب بر رویِ سایر گوشی هایِ اَندرویدی نمیباشد، اما توسعه دهندگان XDA همچون برخی از برنامه هایِ دیگر توانسته اند این برنامه سیستمی را پچ کرده تا بر رویِ گوشی هایِ اَندرویدی سایر کمپانی ها نیز به راحتی نصب شده و کار کند. این برنامه شباهت بسیار زیادی به برنامه Phone یا همان دایلر گوشی هایِ اکسپریا دارد، اما در بخش ارسال و دریافت تماس ها کمی متفاوت عمل میکند. گفتنی است که این برنامه نیز همچون برنامه اصلی دایلر گوشی هایِ اکسپریا که به اَندروید ۷ و بالاتر مجهز شده اند قابلیت شناسایی مکان تماس گیرنده و مسدودسازی شماره یا شماره هایِ دلخواه را با خود به همراه دارد.

با استفاده از Google Dialer فقط کافیست شماره مزاحم را به صورت دستی یا از طریق لیست انتخاب کرده و با استفاده از گزینه Call blocking فرد را بلاک کنید .

آموزش بلاک کردن کاربران در تلفن همراه

معمولا تنظیمات در تمام گوشیها به یک شکل می باشد . به عنوان مثال در گوشیهای Samsung (Galaxy S4, S5, S6, Note 4)

باید ابتدا وارد صفحه مخاطبان و سپس بر روی علامت سه نقطه بالای صفحه تب کنید . با انتخاب گزینه تنظیمات و بعد از آن “Call blocking” می توانید شماره فرد مزاحم را وارد کرده و تماس های دریافتی را مسدود کنید .

hamirayanehamirayane

مسدود کردن تماس‌های ورودی مزاحم

مسدود کردن تماس‌ها‌ یا پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته، یکی دیگر از قابلیت‌های موجود در اندروید نوگت است. به این منظور کافی است در نرم‌افزار شماره‌گیر یا همان Dialer، کلید منو را لمس کرده و با رفتن به قسمت تنظیمات، گزینه Call Blocking را لمس کنید. در این قسمت می‌توانید به‌طور دستی تمامی شماره‌هایی که باید مسدود شوند را وارد کنید. اطمینان حاصل کنید که گزینه «Caller ID & spam» از منوی تنظیمات، فعال شده باشد. با فعال‌کردن این قابلیت، گوگل در صورت وجود تاریخچه اسپم برای شماره یادشده، شما را مطلع خواهد کرد.

hamirayane

hamirayane

مسدود کردن تماس ها به صورت اتوماتیک

داشتن یک تلفن همراه یکی از ضروریات انسان های امروزی است.اما گاهی همین تلفن باعث آزار اذیت ما می شود.شماره های ناشناس،تماس های تبلیغاتی،پیام های ناشناس یا کسانی که از زندگیمان حذفشان کرده ایم. اما با نصب یک اپلیکیشن به سادگی می توانید از تماس ها و پیام های آزاردهنده جلوگیری کنید.تا به امروز اپلیکیشن های زیادی برای مسدودسازی مزاحمین ساخته شده اند که در اپ تایم امروز به یکی از اپ های قدرتمند و رایگان در این زمینه می پردازیم.

یکی از این اپلیکیشن ها Mr.Number نام دارد که در نوع خود بی نظیر است.این اپلیکیشن که برای پلتفرم های اندروید و iOS ساخته شده است می تواند با مسدودسازی شماره های مزاحم شما را از شر تماس ها و پیام های مزاحم خلاص کند.

با نصب و ورود به اپلیکیشن متوجه این موضوع می شوید که اپلیکیشن دارای یک رابط کاربری آسان است.ظاهر ساده آن می تواند برای افرادی که توانایی کار با اپلیکیشن های مشابه و دست و پا گیر را ندارند مفید باشد.

صفحه اصلی اپلیکیشن دارای دو بخش جداگانه است که در بخش بالا می توانید مسدود سازی را فعال کنید و در بخش پایینی آن می توانید تماس ها و پیام های مزاحم را در خود اپلیکیشن مشاهده کنید تا مبادا یک تماس یا پیام را اشتباها از دست بدهید.در ادامه به بخش های مهم اپلیکیشن می پردازیم.(دانلود اپلیکیشن)

 

Call Alert Enable

با فعال کردن این قسمت می توانید از تماس و پیام های ناخواسته و خطرناک جلوگیری کنید.

Blocking Enable

با فعال کردن این بخش می توانید به صورت دستی از تماس های مزاحم جلوگیری کنید

تنظیمات اپلیکیشن :

اپلیکیشن دارای یک بخش تنظیمات سفارشی نسبتا خوب است که در آن می توانید نوتوفیکشن ها را مدیریت و تماس ها و پیام های مسدود شده که به اپلیکیشن منتقل می شوند را پاک کنید.

بر روی منوی اصلی تب کرده و گزینه “Settings.” را انتخاب کنید .

hamirayaneدر مرحله بعدی گزینه Call Blocking را انتخاب کنید .

hamirayane

در این بخش تنظیمات زیر وجود دارد .

  • Numbers on my block list : با ورود به این بخش می توانید شماره های که به لیست مسدود سازی اضافه کرده اید را ببینید و یا آن ها را از این قسمت حذف کنید.برای وارد کردن شماره به این بخش می توانید به صورت دستی یک شماره وارد کنید،از مخاطبان خود وارد کنید،یک پیش شماره خاص را برای مسدود سازی وارد کنید(مانند کد یک شهر) یا از تماس ها و پیام های قبلی خود یک شماره وارد کنید.
  • Scam or Fraud : با فعال کردن این بخش می توانید از مزاحمت شماره هایی که قصد کلاهبرداری یا تقلب را دارند جلوگیری کنید.
  • Suspected Spam : این قسمت مربوط به جلوگیری از پیام های تبلیغاتی وکلا و حسابرسان مالیاتی است که در ایران کاربرد ندارد.
  • Hidden Numbers : بعضی از تماس ها از اپراتورهای خاص بدون شماره هستند.مثلا نرم افزارهایی برای تماس اینترنتی وجود دارند که اگر دیگران از طریق آن ها با شما تماس بگیرند قادر به دیدن شماره آن ها نخواهید بود.این بخش هم مربوط به این گونه تماس ها است.با فعال کردن این بخش دیگر شاهد تماس های بدون شماره نخواهید بود و آن ها را به صورت خودکار مسدود خواهید کرد.
  • International Numbers : همانطور که از نام این بخش پیداست،با فعال کردن آن می توانید شماره های بین المللی را مسدود کنید.
  • Not in my Contacs : پرکاربردترین بخش اپلیکیشن این قمست است.با فعال کردن این قسمت می توانید از تماس ها و پیام های خارج از لیست مخاطبان خود جلوگیری کنید.

hamirayane

با انتخاب “Numbers on my block list” می توانید با استفاده از روشهای مختلف یک مخاطب را بلاک کنید .

hamirayane

بعد از اینکه مخاطب مسدود شده تماس می گیرد پیام زیر نمایش داده می شود و می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آن از طریق گزینه View بدست بیاورید .

hamirayanehamirayane

اگر جزو کاربران Google Voice هم هستید می توانید از طریق تنظیمات Google Voice کاربران را مسدود کنید . به حساب Voice وارد شده و کاربری که می خواهید تماسی از آن دریافت نکنید را از طریق Block caller مسدود کنید .

hamirayane

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.