روش های پیدا کردن مدل و مشخصات دقیق لپتاپ

0

اگر تنها از برند لپتاپ خود آگاهی دارید و نه از سایر موارد و مشخصات آن، این مطلب برای شماست. اطلاع داشتن از مدل لپتاپ در برخی مواقع بسیار کاربردی و لازم است. در ادامه به علل اطلاع از مدل دقیق لپتاپ و همچنین روش های پیدا کردن مدل و مشخصات دقیق لپتاپ می پردازیم.

چرا باید مدل لپتاپ را بدانید؟

تنها اطلاع داشتن از برند لپتاپ مهم نیست، بلکه اطلاع داشتن از مدل لپتاپ و همچنین مشخصات آن نیز در برخی موارد بسیار ضروری و لازم است. برای مثال اگر لپتاپ شما با یک مشکل و یا آسیب نرم افزاری مواجه شود و شما مجبور شوید باری دیگر درایورهای لپتاپ را نصب کنید، بایستی مدل لپتاپ خود را بدانید.
البته شناخت مدل لپتاپ تنها برای نصب درایورها نیست. برای رفع برخی از آسیب های نرم افزاری و یا سخت افزاری و همچنین تعویض باتری نیز لازم است که از مدل دقیق لپتاپ خود اطلاع داشته باشید. افزون بر این، با اطلاع از مدل لپتاپ می توانید بسیاری از امکانات و مشخصات لپتاپ خود را بشناسید.

روش های پیدا کردن مدل لپتاپ

امروزه اغلب کسانی که با لپتاپ کار می کنند از مدل لپتاپ خود اطلاع دارند. اما با این حال کم نیستند کسانی که از لپتاپ خود تنها با نام برند آن آشنایی دارند. در اینجا، به برخی روش ها جهت اطلاع پیدا کردن از مدل لپتاپ اشاره می کنیم:

۱- استفاده از برچسب پشت لپتاپ

تمامی لپتاپ ها در پشت خود از برچسبی برخوردارند که مدل و برخی شناسه های ضروری بر روی آن حک شده اند. در واقع، برچسب پشت لپتاپ فقط مدل و شناسه ها را معرفی می کند و نه مشخصات دقیق لپتاپ را. برای تشخیص مشخصات دقیق لپتاپ از روش های شماره ی ۲ و ۳ استفاده کنید.

۲- برنامه ی DXDiag

این برنامه یکی از بهترین برنامه ها جهت اطلاع از مشخصات دقیق لپتاپ است. برای استفاده از آن، مراحل زیر را طی کنید:
الف) کلیدهای win و R را همزمان فشار دهید.
ب) در پنجره ی نمایش داده شده، عبارت DXDiag را وارد کنید.
ج) در پنجره ای که نمایش داده می شود، می توانید تمامی مشخصات مربوط به لپتاپ خود را مشاهده کنید.

۳- برنامه ی System Information

با استفاده از این برنامه نیز می توانید مشخصات دقیق لپتاپ خود را مشاهده کنید. برای استفاده از این برنامه از منوی Start، در بخش Accessories به پوشه ی System Tools بروید. در آنجا می توانید مشخصات دقیق لپتاپ خود را مشاهده کنید.

 

منبع:gooyait

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.