چگونه محدودیت سرعت اینترنت در ویندوز ۱۰ را از بین ببریم

0

چگونه محدودیت سرعت اینترنت در ویندوز ۱۰ را از بین ببریم

اگر دوست دارید با غیر فعال کردن یکی از قابلیت های سیستم عامل ویندوز، سرعت اینترنت خود را افزایش دهید، این آموزش را دنبال کنید.

کلیک – اخیرا مایکروسافت قابلیت جدیدی را در سیستم عامل خود به کار برده است که باعث بهبود عملکرد برنامه هایی که از طریق شبکه، داده TCP ارسال می کنند، می شود. این قابلیت برای اولین بار در ویندوز ویستا عرضه شد و از آن زمان تاکنون در نسخه های مختلف ویندوز وجود داشته و اکنون به ویندوز ۱۰ رسیده است. برای بعضی از کاربران این قابلیت باعث بهینه سازی شبکه و اینترنت می شود، ولی این قابلیت برای همه سودمند نیست و بعضی دیگر از کاربران غیر فعال کردن آن را ترجیح می دهند که در نهایت باعث افزایش سرعت اتصال اینترنت می شود.

نام این قابلیت Window Auto-Tuning است. به صورت پیش فرض این قابلیت در حالت normal (معمولی) تنظیم شده است که به معنی فعال بودن آن است. برای غیر فعال کردن این ویژگی باید از خط فرمان (Command Prompt) استفاده کنید. افراد خبره کامپیوتر روشی را برای غیر فعال کردن این قابلیت یافته و آن را با دیگران به اشتراک گذاشته اند. ما نیز در ادامه روش انجام این کار را به شما آموزش می دهیم.

منو استارت را باز کنید و عبارت cmd.exe را تایپ نمایید. با گرفتن کلید های Shift و Ctrl از روی صفحه کلید به صورت همزمان گزینه به نمایش در آمده را باز کنید.

پیغام به نمایش در آمده را تایید نمایید.

در خط فرمان عبارت netsh interface tcp show global را وارد کرده و کلید اینتر را بفشارید.

با انجام این کار گزینه های پیکربندی تنظیم شده فعلی به نمایش در می آید. اگر گزینه Receive Window Auto-Tuning Level در حالت normal تنظیم شده است، با وارد کردن عبارت زیر در خط فرمان آن را غیر فعال کنید:

    netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

پیغامی تاییدی با کلمه OK به نمایش در می آید. اکنون تنظیمات جدید اعمال شده است. حال سرعت اینترنت خود را امتحان کنید و ببینید آیا سرعت آن  افزایش پیدا کرده است یا خیر.

اگر این ترفند برای شما نتیجه بخش بود، ما را در بخش نظرات از آن آگاه کنید.

منبع:click

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.