چگونه متن وب سایت ها را بدون فرمت و استایل کپی کنیم

0

چگونه متن وب سایت ها را بدون فرمت و استایل کپی کنیم

چگونه متن وب سایت ها را بدون فرمت و استایل کپی کنیم: رای همه ما گاهی پیش آمده که بخواهیم متنی را از اینترنت برداریم و در جایی ذخیره کنیم. همین متنی که شما هم اکنون در حال خواندن آن هستید، با شمار زیادی فرمت بندی ها به این شکل در آمده تا شما بتوانید راحت تر آن را بخوانید. فرمت به افکت هایی گفته می شود که روی متن قرار می گیرد تا خوانایی آن بیشتر شود. مثلا بولد کردن، یا ایتالیک یا کج کردن متن، حتی زیر خط دار کردن یا خط دار کردن متن همه و همه از جمله فرمت هایی است که به متن اضافه می شود.

روش هایی برای ذخیره بدون فرمت متن ها وجود دارد که شما می توانید به تناسب وضعیتی که در آن هستید از آن استفاده کنید.

استفاده از نرم افزار WORD

حالا به هر دلیلی قصد دارید فرمت ها را از متن جدا کنید، و یک متن ساده داشته باشید که فقط محتوای آن برایتان مهم است. برای این کار می توانید نرم افزار WORD را باز کنید.

بعد یا قبل از اینکه نرم افزار WORD خود را باز کنید، متن مورد نظر را از وب سایت مورد نظر کپی کنید.

در صفحه سفید ورد راست کلیک کنید. از میان گزینه های PASTE سه گزینه به شما نمایش داده می شود:

چگونه متن وب سایت ها را بدون فرمت و استایل کپی کنیم

گر گزینه اول از سمت راست را انتخاب کنید، متن بدون هیچ گونه افکت و فرمتی PASTE خواهد شد.

اما یک روش ساده تر هم وجود دارد. ممکن است که شما بخواهید این متن کپی شده را مسقیما به وب سایت یا فایلی ببرید که اگر فرمت ها به همراه این متن باشند، در نظم فایل مقصد تداخل ایجاد می شود. در چنین شرایطی می توانید از یک افزونه کاربردی تر استفاده کنید.

Copy Plain Text 2

این یک افزونه کاربردی برای مرورگر فایرفاکس است که به شما اجازه می دهد بعد از نصب، متون موجود در اینترنت را با هر نوع فرمتی، تنها به صورت یک متن خام و بدون فرمت بندی، ذخیره و پیست کنید.

زمانی که شما این افزونه را نصب کنید، در میان گزینه های CONTEXT MENU یک گزینه خواهید داشت که مستقیما با انتخاب آن متن شما بدون فرمت خاصی ذخیره خواهد شد.

این موضوع را با هم تست می کنیم.

بعد از نصب افزونه Copy Plain Text 2، وارد یک صفحه از اینترنت شده و سعی می کنیم یک بخش از متن را کپی کنیم. هنگامی که متن را انتخاب کردیم، نوبت به راست کلیک و انتخاب گزینه کپی می شود:

hamirayane

همانطور که مشاهده می کنید در کنار دکمه copy با عبارت دیگری به نام copy as plain text مواجه می شویم. اگر این گزینه را انتخاب کنید به راحتی می توانید متن را بدون فرمت بندی خاصی ذخیره کنید. نکته جالب تر اینکه می توانید از دکمه o به جای اینتر زدن روی این دکمه نیز استفاده کنید. اما بسیاری از افراد به استفاده از کلید ترکیبی کنترل + C عادت کرده اند. خبر خوب هم اینکه ذخیره متن بدون فرمت با کلید ترکیبی دیگری به صورت Ctrl+Shift+U وجود دارد.

hamirayane

در این افزونه و البته در بخش تنظیمات آن، یک سری امکانات وجود دارد که می توانید به طور دلخواه آن ها را تنظیم کنید و از آن ها استفاده کنید. مثلا شما می توانید تمام لاین ها و خطوط بین متون را حذف کنید یا اینکه اسپیس ها را به هنگام کپی کردن، حذف کنید. اما از همه مهم تر گزینه آخر است که به صورت زیر است:

hamirayane

 

همانطور که ابتدا گفته شد، با راست کلیک کردن، برای کپی متن انتخاب شده شما با دو حالت از کپی روبرو هستید که یکی کپی مرسوم و دیگری کپی بدون فرمت است. حال اگر در بخش تنظیمات، در بخش Behavior، بر روی make as default COPY action تیک بزنید، دیگر خبری از دو گزینه کپی نخواهد بود بلکه دکمه کپی همیشگی و مرسوم تمام متن را به صورت بدون فرمت ذخیره خواهد کرد. این یک امکان فوق العاده برای کپی کار ها است..

نکته مهم دیگر اینکه شما بعد از نصب این افزونه می بایست یک بار مرورگر خود را ریستارت کنید. خود افزونه بعد از نصب از شما در خواست می کند که با فشردن دکمه ای این کار را کنید اما اگر این دکمه را مشاهده نکردید می توانید به راحتی با بستن و باز کردن مجدد مرورگر آن را ریستارت کنید و در نصب کامل افزونه تا انتها بروید.

برای نصب افزونه Copy Plain Text 2 برای مرورگر فایرفاکس کلیک کنید.

 

 

منبع:gooyait

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.