۲۰ ترفند جالب گلکسی اس ۷ و اس۷ اج سامسونگ که شاید نمی دانستید

0

اگر این روزها به دنبال اخبار مربوط به دو پرچمدار جدید کمپانی سامسونگ (samsung) یعنی گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S 7 edge) هستید، بهتر است یک نگاهی هم به قابلیت های موجود در این دو گوشی هوشمند بیاندازید. دانستن ترفندهایی که در کار با این گوشی ها وجود دارد، خالی از لطف نیست. برای آشنایی بیشتر با این ترفندها با گجت نیوز همراه باشید.

کمپانی سامسونگ (samsung) به تازگی دو پرچمدار خود را روانه بازار ساخته است و این روزها گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S 7 edge) هم در جیب کاربران وجود دارند و هم در قفسه مارکت ها به ما چشمک می زنند. هر دو دارای ویژگی های طراحی شکیل و  زیبا، انجام سریع عملیات، دوربین بسیار خوب، صفحه نمایش کاربردی و … هستند که می توانند با هم دیگر یک تجربه خوبی را برای شما به ارمغان بیاورند. سخت افزارهای این دو گجت قابل قبول به نظر می رسند و قابلیت های نرم افزاری آنها دارای انعطاف پذیری جالبی هستند که در ادامه درباره آنها بحث خواهیم کرد.

پس از کمی کار کردن و ور رفتن با گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S 7 edge)، ما متوجه شدیم که هر دو گجت از جدیدترین نسخه رابط کاربری تاچ ویز (TouchWiz) بهره می برند. نسخه جدید تاچ ویز (TouchWiz) که بر مبنای آخرین نسخه سیستم عامل اندروید، یعنی مارشملو طراحی شده است، در طی چند سال اخیر هیچ تغییر قابل توجهی را نداشته است. طراحی جدید تاچ ویز (TouchWiz)، از بسیاری جهات به طراحی نسخه ۲۰۱۵ آن شباهت دارد.

با وجود شباهت و عدم تغییر زیاد نسبت به نسخه قبلی، تاچ ویز (TouchWiz) هنوز هم غنی از امکانات و به میزان قابل توجهی خلوت تر و منظم تر از رابط کاربری قدیمی است. برای آن دسته از کاربران که خیلی حرفه ای نیستند، یک سری ترفند آماده کرده ایم تا با رابط کاربری ( UI ) دو پرچمدار جدید سامسونگ بیشتر آشنا شوند.

ترفندهای جالب برای گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S 7 edge)

  1. چند برنامگی یا MultiTasking و تقسیم صفحه نمایش

چند برنامگی یا MultiTasking، یعنی چند برنامه به طور همزمان اجرا شوند. تقریبا می توان گفت این ویژگی در همه سیستم عامل ها وجود دارد. سیستم عامل اندروید نیز از این قاعده مستثنی نیست. در دریای ویژگی های مختلف سامسونگ (samsung) هم چند برنامگی (MultiTasking) یک امتیاز شاخص محسوب می شود و جای تعجبی وجود ندارد که سامسونگ (samsung)، پرچمداران خود یعنی گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S 7 edge) را به این ویژگی تجهیز کرده باشد. برای شروع کار با این قابلیت، ابتدا به سراغ منوی آخرین اپلیکیشن های اجرا شده بروید و به دنبال آنهایی بگردید که می توانند در قسمتی از صفحه نمایش اجرا شوند(یعنی قابلیت چند برنامگی داشته باشند). برای پیدا کردن اپلیکیشن هایی با این ویژگی، می توانید به قسمت بالا و گوشه سمت راست هر نرم افزار توجه کنید، اگر یک دکمه multi-window در آن قسمت وجود داشت، پس آن اپلیکیشن قابلیت چند برنامگی را پشتیبانی می کند. سپس آن دکمه را بزنید تا اپلیکیشن در حالت چند برنامگی (MultiTasking) نمایش داده شود. در این حالت، سایر برنامه هایی که این ویژگی را پشتیبانی می کنند در قسمت زیرین اپلیکیشن به نمایش در آمده، پدیدار می شوند. با انتخاب یکی از آنها شما می توانید همزمان به دو اپلیکیشن دسترسی داشته باشید، همچنین می توانید این دو نرم افزار را تغییر اندازه دهید و یا یکی را به حالت minimize یا maximize در بیاورید.

Master-the-art-of-split-screen-multitasking-620x366

  1. ذخیره تصاویر در کارت حافظه (microSD card)

هر دو تلفن هوشمند یعنی گلکسی اس ۶ (Galaxy S6) و گلکسی اس ۶ اج ( Galaxy S 6 edge) در هنگام عرضه توجه بسیاری را به خود جلب کردند و شاید تنها نقطه ضعف آن‌ها فقدان microSD بود. اما سامسونگ (samsung) متوجه اشتباه خود شد و هم اکنون کاربران می توانند از قابلیت کارت حافظه (microSD card) در گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S 7 edge) بهره ببرند. با اینکه شما نمی توانید بر روی کارت حافظه (microSD card) این گوشی ها اپلیکیشنی را نصب کنید، ولی حداقل امکان این را دارید تصاویری را که با دوربین شکار می کنید، در این نوع حافظه ذخیره نمایید. هنگامی که شما کارت حافظه (microSD card) را در گجت خود قرار می دهید و اپلیکیشن دوربین را هم اجرا می کنید، یک پیغام برای شما به نمایش در می آید و از شما درخواست می کند که “آیا می خواهید مسیر همیشگی ذخیره عکس ها در داخل کارت حافظه باشد؟”، شما در این حالت می توانید انتخاب کنید که این تنظیم ذخیره شود یا نه! ولی عکس های متوالی (Burst shots) در خود حافظه گوشی هوشمند ذخیره خواهند شد.

Save-photos-to-your-SD-card

  1. غیر فعال کردن و یا سفارشی کردن قابلیت (Always On display)

قابلیتی جدید با نام اختصاصی Always On Display در این دو گوشی ، منتشر شده است. گفته شده که این ویژگی، اطلاعات مهم و حیاتی کاربر را به طور دائمی بر روی صفحه نمایش دستگاه نشان می دهد و شما نیز می توانید این ویژگی جالب را شخصی سازی و یا غیر فعال نمایید.

Disable-or-customize-Always-On-display-620x549

  1. اثر انگشت برای ایجاد امنیت بیشتر

اسکنر اثر انگشت یکی از ویژگی های مهم امنیتی در دستگاه های سامسونگ به شمار می آید و امروزه سریعتر از قبل عمل می کند. دو پرچمدار جدید سامسونگ (samsung) همانند پیشینیان خود از از اسکنر اثر انگشت برای افزایش امنیت استفاده می کنند. چه دلیلی دارد که شما وقتی همچین ویژگی دارید از آن استفاده نکنید؟ برای فعال کردن این قابلیت، شما می توانید از مسیر “Settings > Lock screen and security > Fingerprints” استفاده کنید.

Set-up-a-fingerprint-for-security-reasons-620x366

  1. مطمئن شوید که قابلیت شارژ سریع را فعال کرده اید

قابلیت شارژ سریع تلفن‌های هوشمند، یکی از مهمترین تکنولوژی‌هایی است که طی چند سال گذشته معرفی شده است و از آن زمان تا به حال، بسیاری از سازندگان همواره در تلاش بوده‌اند تا لقب «سریع‌ترین زمان شارژ» را به محصولات خود اختصاص دهند. سامسونگ (samsung) نیز از این قافله عقب نمانده است این قابلیت را با امکان فعالسازی و یا غیر فعال سازی به پرچمداران جدید خود اضافه نموده است. شما هنگامی که دارید با گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S 7 edge) کار می کنید بهتر است مطمئن شوید که قابلیت شارژ سریع را در آنها فعال نموده اید. برای این کار شما می توانید به منوی باتری (battery menu) بروید و تنظیمات مربوطه را فعال نمایید. این قسمت در پایین منوی باتری قرار دارد. برای یادآوری بهتر است بدانید که این ویژگی باعث سریعتر شارژ شدن باتری می شود و در عین حال دمای گوشی را نیز بالا می برد.

Make-sure-fast-charging-is-on-620x549

  1. ویرایش شورت کات های موجود در صفحه نمایش در حالت قفل

اگر شما از شورت کات هایی که در صفحه قفل (lockscreen) شما قرار دارند راضی نیستید و به هر دلیلی تصمیم به تغییر آنها دارید، باید در تنظیمات (Settings) به دنبال گزینه ای به نام “Lock screen and security” بگردید. سپس گزینه “Info and app shortcuts” را انتخاب کرده و سپس به قسمت “App shortcuts” بروید. حالا شما می توانید دو شورت کات خود را هر جوری که می خواهید تغییر دهید.

Edit-lock-screen-shortcuts-620x366

  1. فعالسازی و یا غیر فعال سازی پنل اج در گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S 7 edge)

لبه خمیده‌ دستگاه امکاناتی جداگانه از صفحه‌نمایش را در اختیار کاربران قرار می دهد. اگر شما از پنل های اج (edge panels) خوشتان نمی آید، می توانید با راهی که ما پیشنهاد می دهیم این قابلیت را غیر فعال نمایید. در قسمت تنظیمات (Settings) گزینه Edge screen را پیدا کنید و سپس با انتخاب آن با چندین امکانات روبرو می شوید که می توانید با استفاده از آنها پنل های اج (edge panels) را فعال یا غیر فعال نمایید.

Enable-or-disable-edge-panels-on-the-S7-edge-620x550

  1. انتخاب پنل مورد علاقه اج

پنل های اج (edge panels) متفاوت و زیادی وجود دارد که شما می توانید با توجه به نیاز خود آنهایی که در دسترس هستند را انتخاب و دانلود نمایید.

 

Choose-your-preferred-edge-panels-620x367

  1. شخصی سازی پنل های اج (edge panels)

علاوه بر زیاد بودن پنل های اج (edge panels)، هر کدام قابلیت شخصی سازی هم دارند. پنل اج (edge panel) شما به راحتی قابل شخصی سازی است. شما می توانید قرار گیری هر پنل در نمایشگر و اندازه آن و حتی میزان شفافیت آن را تنظیم کنید.

Customize-the-edge-panel-handle.jpg-620x1102

  1. فعالسازی حالت single-handed

بدون اغراق این یک حالت کاربردی است که سامسونگ (samsung) به گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S 7 edge) افزوده است. حالت single-handed به شما اجازه می دهد تا به راحتی مقیاس رابط کاربری ( UI ) را کم و زیاد کنید و برای تعامل آسان تر، آن را در پنجره جابه جا نمایید. به منظور این کار، از گوشه سمت چپ و یا راست داخل صفحه فشار داده و تا به حالت مناسب رسیدن پنجره، به کشیدن ادامه دهید.

Enable-single-handed-mode-620x366

  1. از افزایش دهنده سرعت دانلود استفاده کنید

سرعت اینترنت Wi-Fi زیاد است ولی فاکتورهای دیگری هم وجود دارند که باعث افزایش سرعت اینترنت شوند. حتما با LTE هم آشنایی دارید که به نسبت سریعتر است. خب برای افزایش سرعت چه راه کاری باقی می ماند؟ درست حدس زدید، ترکیب LTE و Wi-Fi می تواند یک سرعت عالی را برای شما به ارمغان بیاورد. جالب است بدانید که گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S 7 edge) به قابلیت ارتباطی LTE Cat. 12 مجهز هستند. به صورت تئوریک، سرعت دانلود این اتصال بیش از ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه است و سرعت آپلود آن به ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. البته بدیهی است که سرعت‌ اینترنتی که به صورت روزمره از آن استفاده می‌کنیم، بسیار کندتر است و در ابتدا باید ببینید که آیا سرویس‌دهنده مخابراتی، این سرعت اینترنت را برای شما فراهم می‌کند یا نه! برای فعال سازی افزایش دهنده سرعت دانلود پس وارد شدن به قسمت تنظیمات (Settings) و انتخاب گزینه ” More connection settings” به دنبال “Download booster” بگردید و آن را فعال نمایید.Make-use-of-that-download-booster-620x549

  1. قابلیت Motion Photo را فعال نمایید

سامسونگ ویژگی Live Photos را به پرچم‌داران جدید خود یعنی گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S 7 edge) اضافه نموده است؛ اما در مراسم رونمایی از این دو محصول چیزی درباره‌ی این ویژگی درون دستگاه‌های خود اعلام نکرد. کمپانی کره‌ای نام این ویژگی را “Motion Photo” گذاشته و فعال کردن آن نیز از طریق تنظیمات دوربین انجام می‌شود. حال به کمک این ویژگی کاربران سری جدید S سامسونگ قادر خواهند بود تا تصاویر زنده‌ای که شبیه به ویدیو‌های کوتاه است را از سوژه‌ی دلخواه خود ثبت کنند. “Motion Photo” چند ثانیه قبل و بعد از عکس گرفتن را ذخیره می نماید.

Enable-Motion-Photo-620x698

  1. تغییر اندازه تصویر

تغییر اندازه تصاویری که شما می گیرید بسیار ساده است. فقط کافی است دکمه تغییر اندازه را از منوی تنظیمات، هنگام اجرا بودن اپلیکیشن دوربین، انتخاب نمایید. گزینه های زیادی برای نغییر اندازه پیش رو خواهید داشت و هر کدام را که خواستید، می توانید انتخاب نمایید. حتی شما می توانید رزولوشن تصویر را نیز تغییر دهید.

Change-picture-size-620x700

  1. فعالسازی قابلیت دسترسی سریع به دوربین

قابلیت جالبی که که هم در گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S 7 edge) و هم در نسل قبل این سری وجود داشته و دارد، قابلیت دسترسی سریع به دوربین است. شما می توانید با دوبار ضربه زدن به دکمه هوم اپلیکیشن دوربین را اجرا نمایید. بهتر است این ویژگی کاربردی را فعال نمایید. دکمه فعالسازی این قابلیت در گزینه “Advanced features” موجود در قسمت تنظیمات (Settings) است.

Enable-quick-camera-launch-620x549

  1. می توانید خوراک های خبری موجود در صفحه خانه را غیر فعال کنید

پیش از این سامسونگ (samsung) در گوشی‌هایش از سرویس فیلپ بورد (Flipboard) استفاده می‌کرد. اما سال گذشته بود که این تولید کننده‌ی کره‌ای دست به کار شد و فید خبری انحصاری خودش را به نام upday معرفی نمود. این نرم افزار، به طور پیش‌فرض با گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S 7 edge) همراه شده است. حال اگر علاقه‌ای به استفاده از آن ندارید، تنها می‌توانید با نگه داشتن بر روی یک فضای خالی آن و غیر فعال کردن آن، عملکرد نرم افزار را به طور کلی خاموش کنید.Disable-Samsungs-homescreen-news-feed-620x367

  1. تغییر آرایش صفحه خانه

اگر از یکنواختی آرایش صفحه خانه موبایل هوشمند خود خسته شده اید،یک ترفند را برای شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید گرید صفحه نمایش خود را تغییر دهید و آرایش مورد علاقه خود را اعمال کنید. در حالت پیش فرض گرید شما ۴*۴ است ولی شما می توانید با نگه داشتن یک فضای خالی در صفحه نمایش و ضربه زدن به “Screen grid”، گرید مورد علاقه خود بین سه حالت ۴*۴ یا ۴*۵ یا ۵*۵ را انتخاب نمایید.

Change-the-home-screen-layout-620x549

  1. فعال سازی حالت “easy mode”

شاید شما گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S 7 edge) را برای یکی از بستگانتان خریده اید ولی ایشان به اندازه شما مهارت کار با این گجت ها را ندارند! هیچ جای نگرانی نیست،” easy mode” برای همچین مواقعی طراحی شده است. با فعال سازی این حالت، کار با این گجت ها بسیار ساده تر می شود.

Turn-on-easy-mode-620x549

  1. مطمئن شوید که قابلیت ‘Find My Mobile’ تمام و کمال فعال باشد

این ویژگی امکان ردیابی، قفل کردن و حتی به‌صدا درآوردن تلفن‌ هوشمند را فراهم می‌کند. وظیفه‌ی Find My Mobile یافتن تلفن‌هوشمند در زمانی است که گوشی گم شده یا به سرقت رفته باشد. برای فعالسازی، به مسیر ” Settings > Lock screen and security” بروید و سپس گزینه ” Find My Mobile” را انتخاب کرده و سپس حساب کاربری سامسونگ خود را اضافه نمایید و ویژگی های امنیتی را که می خواهید فعال کنید.

Make-sure-Find-My-Mobile-is-set-at-all-times-620x549

  1. تماس های دریافتی را با دکمه های سخت افزاری کنترل نمایید

آیا شما می دانستید که می توانید تماس های دریافتی را در پرچمداران جدید سامسونگ (samsung) بدون لمس صفحه نمایش جواب دهید؟ بدین منظور می توانید به مسیر ” Settings > Accessibility” را دنبال کنید و سپس با انتخاب “Answering and ending calls”، هر نوع تنظیماتی را که می خواهید، در این قسمت اعمال کیند. خالی از لطف نیست بدانید که شما قادر هستید با دستور صوتی هم به این تماس ها پاسخ دهید.

End-or-answer-calls-with-the-hardware-buttons-620x549

  1. روشن کردن راحت صفحه نمایش

شما می توانید بدون لمس صفحه نمایش آن را روشن نمایید. برای فعال سازی این قابلیت شما می توانید به مسیر ” Settings > Accessibility > Dexterity and interaction” بروید و سپس “Easy screen turn on” را انتخاب و فعال نمایید. سپس با تکان دادن دست هایتان در بالای قسمت جلویی گجت (جایی که سنسورها قرار دارند)،صفحه نمایش را روشن نمایید

Easily-turn-the-screen-on-620x549منبع: phonearena

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.