خدمات ویژه برای کاربران حرفه ای جیمیل

0

جی میل معرفی سرویسی از شرکت گوگل می باشد که ۱۱ سال پیش وارد عرصه ارتباطات شد. وقتی که هنوز این سرویس گوگل به طور رسمی شناخته نشده بود، کاربران این سرویس برای ارتباط با دوستان و اقوام خود از این محیط استفاده می کردند ولی بعد از گذشت زمان اندکی گوگل به این نتیجه رسید که این ارتباطات با جی میل را پهناور کند و توانست در طی گذشت زمان کمی این سرویس را گسترش بدهد و یکی از بهترین سرویس های ارائه ایمیل باشد و کاربران از این امکان که بتوانند به هر آدرسی ایمیل و پیام بدهند استفاده کنند و این یعنی خارج از محدودیت.

شرکت گوگل توانست با گذشت ۱۱سال و ۹۰۰میلیون کاربر که به ۷۲ زبان مختلف از این امکانات استفاده می کنند برسد. در اینجا به بررسی ۳ سرویس جدید جی میل می پردازیم:

(این سرویس ها در اصل کدها و نرم افزارهایی با حجم کم هستند که با مرورگرهای مخصوص هماهنگ می شوند و این امکانات را به مرورگرهای تحت وب مانند جی میل افزایش می دهند. جی میل یکی از پر طرفدارترین سرویس ها در نوع خود محسوب می شود که به دلیل این سرویس های ارائه شده و حس مسئولیت خود در مقابل کاربران برای ایجاد محیطی لذت بخش و جدید تمام سعی خود را می کند.تاکنون سرویس های زیادی برای کاربران ساخته شده ولی بدلیل زیاد بودن آنها خیلی از این برنامه ها هنوز شناخته نشده اند)

Full Contact

اگر زمانی ایمیلی از یک شخص کاملا حرفه ای به شما برسد ، شما می خواهید هویت این فرد را شناسایی کنید شروع به گشتن در شبکه های مختلف نظیر فیس بوک،توییتر و لینکدین می کنید تا بتوانید اطلاعاتی در مورد این شخص پیدا کنید ، ولی پیدا کردن مشخصات فردی اشخاص خیلی سخت و پیچیده است.

4654

شما با استفاده از این ویژگی جدید جی میل می توانید تمام مشخصات و اطلاعات فردی نظیر شغل و آدرس شبکه های اجتماعی مخاطبین مورد نظر خود را مشاهده کنید. زمانیکه ایمیلی به شما ارسال می شود بدون نیاز به خروج از صندوق دریافت پست ها این فرد در شبکه های اینترنتی و آپدیت های مربوط به فیس بوک و توییتر او را تماشا کنید.

gmail

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که در یادداشتی تمام اطلاعات اورا وارد کنید و به بخش Address book خود اضافه کنید تا براحتی به آن دسترسی داشته باشید.

gmail01

در این تصویر به وضوح می بینید که در قسمت راست جی میل خود مشخصات کامل فرد مورد نظر نمایش داده شده و همچنین ادرس محل سکونت ، ادرس سایت و شبکه های اجتماعی به راحتی در اختیار شما قرار می گیرد، یکی دیگر از این اطلاعات نمایش داده شده جنسیت فرد مورد نظر است همچنین شما می توانید براحتی یادداشتی خصوصی را نوشته و ارسال کنید.

Snapmail

معمولا در جهان امروز فرستادن اطلاعات مهم و رمز عبور حساب کاربری خود امری کاملا اشتباه محسوب می شود ، ولی اگر در مواردی خاص مجبور به انجام این کار شدید سرویس ارائه شده جی میل برای کمک به امنیت شما طراحی شده است . ابتدا پیام خود را یادداشت می کنید و زمانی که قصد ارسال ان را داشتید ابتدا گزینه Snapmail را انتخاب می کنید با این کار پیام شخصی شما رمز گذاری می شود و ادرس مخصوص شما فرستاده می شود که این پیام فقط به مدت ۶۰ ثانیه قابل استفاده است و فرد گیرنده باید ادرس url را دنبال کند، اگر این۶۰ ثانیه به اتمام رسد این پیام بصورت اتوماتیک پاک می شود.

gmail02

gmail03

نحوه عملکرد با این سرویس گوگل به روش زیر است:

در اولین مرحله ایمیل خود را نوشته و در مرحله بعدی کلید سبزرنگ Snapmail را فشار دهید تا عملیات رمزگذاری بر روی پیغام انجام شود و سپس گزینه ارسال را انتخاب کنید ،در این مرحله پیغام این چنین به مخاطب شما می رسد.

gmail04

در این مرحله طی ۶۰ ثانیه باید مراحل لازم در محتوای متن پیام انجام داده شوند ، بعد از پایان این قسمت پیام بصورت اتوماتیک پاک می شود و پیغام زیر پدیدار می شود.

gmail05

MailTrack

این ویژگی در جی میل برای اطلاع از وضعیت ایمیل ها طراحی شده است و شما می توانید با استفاده از این نرم افزار بفهمید که چه کسی و در چه زمانی ایمیل تان را خوانده است، این موارد استفاده رایگان در خدمت مصرف کنندگان قرار می گیرد ولی شما با پرداخت ۳٫۵ دلار در هرماه میتوانید از امکانات دیگری نظیر زمان واقعی اعلان ها در دسکتاپ و گزارش های روزانه نیز استفاده کنید.

gmail06

در اینجا می بینید که ۴ ایمیل به افراد مختلفی ارسال شده است و بوسیله این ویژگی شما می توانید اطلاعاتی در مورد زمان خوانده شدن آن کسب کنید.

gmail07منبع : گویا آی تی

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.