راه حلی برای لود نشدن عکس،فیلم و استیکر ها در تلگرام

0

گزارش هایی مبنی بر لود نشدن یا پخش نشدن ویدیو ها در تلگرام به گوش می رسد.در این پست به رفع این مشکل می پردازیم.با ما همراه باشید.

امروز کمتر کاربری پیدا می شود که با وجود داشتن گوشی هوشمند، تلگرام را بر روی دستگاه  خود نصب نکرده باشد، چرا که تلگرام به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران تبدیل شده است.در صورتی که پس از مدتی با تلگرام مشکل پیدا کرده اید و عکس ها، فیلم ها و استیکر های موجود در پیام و کانال ها برای شما باز نمی شود.

کاربران تصور می کنند این باگ به علت سرعت کم اینترنت است اما اینگونه نیست.حتی در سرعت بالا هم این مشکل وجود دارد.

دلیلی که باعث لود نشدن عکس ها و فیلم های شما در تلگرام شده است، مباحث مربوط به کش برنامه تلگرام می باشد. در صورتی که در گروه ها و کانال های زیادی عضو هستید، عکس ها و فیلم های فرستاده شده ی گروه و کانال ها در پوشه Telegram شما ذخیره خواهد شد و هرچه که بیشتر در گروه ها و کانال ها عضو باشید، روزانه عکس و فیلم های بیشتری دریافت می کند.

این اطلاعات کش حساب می شوند و رفته رفته نیز به حجم آن ها اضافه می شود. در صورتی که تابحال کش برنامه ی تلگرام را پاک نکرده اید ممکن است پوشه کش شما حجمی حدود ۱ تا ۲ گیگابایت را داشته باشد.

این موضوع باعث کند شدن و اختلال سرعت در تلگرام می شود که یکی از نشانه های آن لود نشدن عکس، فیلم، موسیقی های موجود در تلگرام است.

برای حل این مشکل کافیست کش موجود در برنامه تلگرام را پاک نمایید، با انجام این کار فیلم و عکس های دریافت شده در پوشه ی کش پاک خواهد شد. اما پیام های رد و بدل شده به هیچ عنوان حذف نخواهند شد.

حال به آموزش پاک کردن کش تلگرام می رسیم.

برای پاک کردن کش برنامه تلگرام به تنظیمات یا Settings تلگرام  بروید و سپس به بخش Cache Settings مراجعه کنید.
گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.

اکنون تمامی گزینه ها را انتخاب کرده و سپس دکمه ی قرمز رنگ Clear Cache را انتخاب کنید.

یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن این مشکل، پر شدن حافظه ی گوشی شما می باشد. برای این منظور برنامه Clean Master را بر روی گوشی خود نصب کرده و فایل های اضافه را پاک کنید. یا اینکه کش گوشی خود را به صورت کامل پاک نمایید.

در صورتی که هنوز نیز این مشکل پا برجاست بهتر است اینترنت گوشی خود.را تغییر داده یا از اینترنت وای-فای استفاده کنید.

cache-telegram

منبع : بروزرسانی

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.