تلویزیون Full HD خریداری کنیم یا UHD؟

0

انتخاب سیستم صوتی تصویری نیاز به اطلاعات زیادی دارد.این بار میخواهیم درباره ی تلویزیون Full HD و UHD صحبت کنیم و اینکه کدام یک بیشتر به درد شما میخورد.با ما همراه باشید.
تلویزیونی با رزولوشن فول اچ دی بخریم یا بیشتر هزینه کنیم و به سراغ UHD (رزولوشن 4K) برویم؟ در زمان خرید تلویزیون، این سوال برای همه مطرح می شود. نتایج یک آزمایش علمی حاکی از آن است که تلویزیون‌های UHD تجربه تماشای منحصربه‌فردی همراه با ایجاد حس غوطه‌وری در تصویر برای کاربران خود خلق می‌کنند.تلویزیون ‌های UHD یا همان UHDTV در مجموع شامل دو گروه 4k UHD  یا 8k UHD می‌شود.

درست در 17 اکتبر سال 2012 بود که CEA عبارت UHD یا همان Ultra High Definition را برای صفحه‌ نمایش ‌هایی با حداقل نسبت تصویر 16 به 9 و یک ورودی تصویر دیجیتال معرفی کرد که قادر بودند تصاویر ویدیوی را با حداقل دقت 2160×3840 پیکسل نمایش دهند. در کشور ژاپن تلویزیون ‌های 8k UHD  به نام Super Hi-Vision معروف است چون در این کشور تلویزیون‌ های HD به نام Hi-Vision شناخته می‌شوند و به همین دلیل در نسل جدید عبارت Super به ابتدای آن اضافه شده است

در این آزمایش که در لابراتوار مایندلب (Mindlab International) در برینگتون انجام شد واکنش مغزی 24 نفر از مخاطبان در بازه سنی 18 تا 65 سال در حین تماشای تلویزیون مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج این آزمایش نشان می‌دهد که تماشای یک برنامه در تلویزیون‌های UHD میزان 38 درصد حس غوطه‌وری (فراگیری) بیشتری نسبت به تماشای همان برنامه از طریق تلویزیون FHD ایجاد می‌کند.

همچنین تماشای تلویزیون‌های UHD باعث افزایش تأثیرپذیری، درگیری مثبت و بیشتر بیننده با محتوای در حال پخش از تلویزیون می‌شود.

منبع : بروزرسانی

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.