گوگل قصد استفاده از فناوری بلاک چین را دارد

0

گوگل قصد استفاده از فناوری بلاک چین را دارد

گوگل قصد دارد از فناوری بلاک چین برای ارتقای خدمات کلود خود که مورد استفاده صاحبان کسب و کار است، استفاده کند.

 قرار است این فناوری نحوه استفاده از بسیاری از خدمات آنلاین گوگل را متحول کند.فناوری بلاک چین هم اکنون به طور گسترده برای خرید و تبادل ارزهای دیجیتال استفاده می شود، اما گوگل قصد دارد آن را به منظور دیگری به کار بگیرد.با استفاده از فناوری بلاک چین در خدمات کلود، ذخیره سازی داده های کاربران در فضای مجازی به شیوه ای ایمن تر صورت می گیرد. قرار است افراد و شرکت های ثالث هم به راحتی به این خدمات دسترسی یابند تا تایید و ایمن سازی داده ها به سهولت صورت بگیرد.

 گوگل قصد استفاده از فناوری بلاک چین را دارد

گوگل قصد دارد اسامی شرکت هایی که اجازه استفاده از سرورهای یادشده را دارند، به دقت مشخص کند. این شرکت هنوز زمان دقیق راه اندازی رسمی خدمات یادشده را اعلام نکرده است.

بلاک چین یا زنجیره بلوکی، پایگاه داده توزیع شده و مبتنی بر اجماع است که به صورت مستمر فهرستی از رکوردها (رده‌ها) را که هرکدام به گزینه‌های قبلی فهرست ارجاع می‌دهند را حفظ می‌کند و بدین وسیله در مقابله با تضعیف یا بازنگری غیرمجاز تقویت می‌شود. زنجیره بلوکی خود زیربخشی از فناوری‌های دفترکل توزیع شده (Distributed Ledger) است.

در این فناوری با وجود کاربران متعددی که به‌طور هم‌زمان داده‌هایی را ثبت و اصلاح می‌کنند و ممکن است که آن داده‌ها با هم تداخل داشته باشند، شبکه قادر به حفظ یکپارچگی محتوای پایگاه داده‌ است. با توجه به ساختار داده‌ای رمزنگاری شده که بلاک چین دارا است یکپارچگی بدون هیچ کنترل‌کننده مرکزی حفظ می‌شود.

برای دریافت آخرین تحولات در حوزه علم و فناوری رایانه در کانال تلگرامی ما به آدرس HamiRayane_com@ همراه ما باشید.

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.