آموزش تعویض باتری گوشی آیفون

0

آموزش تعویض باتری گوشی آیفون

در این مطلب قصد داریم نحوه جایگذاری و تعویض باتری گوشی آیفون را به شما آموزش دهیم. برای انجام این کار لازم است جعبه ابزار iFixit را تهیه کنید.

جنیوس بار، یک ایستگاه پشتیبانی فنی است که در فروشگاه‌های اپل وجود دارد و هدف از آن، ارائه خدمات و کمک برای محصولات اپل است. به گفته راب جانسون نائب رئیس ارشد فروش اسبق اپل، «جنیوس بار قلب و روح فروشگاه‌های ماست.» کسانی که گوشی آیفون دارند در پی آن هستند که باتری گوشی خود را عوض کنند و به همین خاطر لیست‌های انتظار در جنیوس بار اپل طولانی و طولانی‌تر می‌شوند ولی اگر دوست ندارید که منتظر بمانید، می‌توانید خودتان باتری گوشی‌تان را عوض کنید.

خلاصه کلام، اپل تأیید کرده است که وقتی سن آیفون شما بالا رود، سرعت آن کمتر  خود به خود کمتر می‌شود و باتری آن خراب می‌شود. برای اینکه بتوانیم کارایی و راندمان آن را به حالت قبل برگردانیم، توصیه می‌شود که باتری خراب را با یک باتری جدید عوض کنند.

تنها مسئله‌ای که هست این است که در هر اپل استور، افراد زیادی در لیست انتظار برای دریافت باتری هستند. شما هم می‌توانید به یک ارائه دهنده محلی خدمات مراجعه کنید و در لیست انتظار قرار بگیرید.

برخی از کسانی که آیفون دارند و در عین حال صبر زیادی هم دارند، می‌توانند صبر کنند تا نوبت به آنها برسند ولی چنانچه برای دریافت باتری عجله دارید، بهترین کار این است که خودتان آن را جایگزین کنید. این کار ممکن است زمان و هزینه کمتری به همراه داشته باشد.

دسترسی به ابزار و قطعات بسیار آسان و البته ارزان است.

آموزش تعویض باتری گوشی آیفون

به طور قطع قبل از اینکه بخواهید باتری جدید را با باتری قبلی جایگزین کنید، به یک سری ابزار نیاز دارید. خوشبختانه iFixit جعبه‌های جایگزینی باتری برای اکثر آیفون‌ها ارائه داده است. این جعبه‌ها دارای ابزارها و باتری جایگزین جدید است که به راحتی می‌تواند به شما کمک کند.

iFixit یک مزیت دیگر هم دارد و آن، اینکه راهنمای جامع و کاملی برای جایگزینی باتری ارائه می‌دهد و این راهنما به گونه‌ای است که تصاویر بسیار دقیقی از فرآیند نشان می‌دهد و به همین خاطر، اگر تاکنون باتری تعویض نکرده باشید هم به راحتی به شما آموزش می‌دهد که چگونه کارهای باتری را انجام دهید.

بیشتر آیفون‌ها از پیچ‌ها و اتصالات ساخته می‌شود

hamirayane

البته اشتباه نشود، مدار و مونتاژ داخلی آیفون به هیچ وجه شوخی نیست و پیچیدگی‌های زیادی دارد و تعمیرات آن هم واقعا دشوار است ولی وقتی صحبت از تعویض باتری می‌شود، سر و کار افراد با یک سری پیچ است. تمام اتصالات با پیچ محکم شده است و هیچ نیازی به ابزار لحیم کاری نیست.

برخی از گام‌های تعویض باتری گوشی آیفون ممکن است نیاز به مهارت و ترفند داشته باشد

hamirayane

کار با پیچ‌ها و اتصالات آسان است ولی برخی از مراحل کار نیاز به دقت و مهارت دارد چون ممکن است مقداری چسب نیز به کار رفته باشد.

اول از همه، اگر آیفون 7 یا مدل جدیدتر آیفون دارید، باید حتما مقداری حرارت دور لبه گوشی بگیرید تا این چسب‌ها نرم شود و صفحه نمایش و بقیه گوشی از هم جدا شوند. iFixit به صورت کامل نشان می‌دهد که چگونه این کار را انجام دهید. آیفون 6 و مدل‌های قبل‌تر از آن دور لبه خود هیچ چسبی ندارند.

بعد از آیفون 7، اپل فعالیت‌های خود برای ضدآب کردن را آغاز کرد و حتی اگر این آب‌بند را بردارید، باز هم به راحتی می‌توانید گوشی را مونتاژ کنید و اگر بخواهید که ضد آب را حفظ کنید، می‌توانید آن را در جای خود قرار دهید.

وقتی چسبی که باتری را نگه می‌دارد، آزاد شود، زبانه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها، نوار چسب‌ها را باز کنید. تنها مشکلی که وجود دارد، این است که این نوارها به شدت نازک است.

hamirayane

مشکلی که باتری‌های لیتیوم-یون دارند، این است که خیلی خطرناک هستند؛ زیرا حاوی مواد شیمیایی مضر هستند و ممکن است در صورتی که آسیب ببیند یا سوراخ شود، به سرعت مشتعل شود.

این چیزها هیچ ترسی ندارد زیرا اگر قبل از خارج کردن باتری، شارژ آن را کاملا خالی کنید می‌توانید ریسک را به حداقل برسانید. فقط کافی است نکات لازم را خیلی خوب رعایت کنید و نخواهید خود را مثل بروس لی نشان دهید.

وقت بگذارید، تحقیق کنید و از دستورالعمل‌ها پیروی کنید

hamirayane

جایگزین کردن باتری در آیفون به هیچ وجه کار راحتی نیست ولی اگر از دستورالعمل‌ها پیروی کنید نیازی به حرفه‌ای بودن و داشتن چند سال سابقه نیست.

تحقیقات خود را انجام دهید، دستورالعمل‌ها را بخوانید و ویدیوهای آموزشی را ببینید و از دستورالعمل‌ها پیروی کنید تا بتوانید بدون مشکل، باتری را عوض کنید.

اگر یکبار این کار را انجام دهید، دفعه بعدی کارتان آسان‌تر می‌شود و می‌توانید باتری آیفون دوستان و آشنایان خود را هم عوض کنید.

 

برای دریافت آخرین تحولات در حوزه علم و فناوری رایانه در کانال تلگرامی ما به آدرس HamiRayane_com@ همراه ما باشید.

 

منبع:click

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.