تفاوت تلگرام X با تلگرام معمولی

2

تفاوت تلگرام X با تلگرام معمولی

مدتی قبل تلگرام تصمیم گرفت نگارش جدیدی از پیام رسان محبوبش را ارائه دهد و بالاخره دیروز این نسخه با نام جالب Telegram X عرضه شد. هنوز مطمئن نیستیم که نماد X را باید ”اکس“ تلفظ کنیم یا ”ده“ و به نظر می رسد نسخه فعلی صرفا به عنوان یک پروژه آزمایشی از پیام رسان اصلی عرضه شده باشد.

تفاوت تلگرام X و تلگرام معمولی

ظاهرا تلگرام مدتی پیش یک کلاینت جایگزین به نام Challegram خریده و حال آن را با نام تلگرام X در اختیار کاربران قرار داده است.

این اپلیکیشن هم اکنون برای iOS و اندروید عرضه شده و شاید کنجکاو شده باشید و از خود سوال کنید که تفاوت نگارش جدید با نسخه معمولی چیست؟ در این مطلب دو نگارش اندروید این اپلیکیشن را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

رابط کاربری بخش اصلی

 تفاوت تلگرام X با تلگرام معمولی

رابط کاربری بخش اصلی (Home) تلگرام X در مقایسه با نسخه معمولی، تفاوت اندکی دارد. در نسخه معمولی در منو شاهد گزینه اختصاصی برای برقراری تماس هستید. در تلگرام X، گفتگوها و تماس ها به وسیله برگه ها (Tab) از یکدیگر جدا شده اند (همانند رابط کاربری پیام رسان واتس آپ).

علاوه بر این منوی سوایپ به سمت راست در تلگرام X تغییر کرده و دارای یک طراحی کلاسیک بوده و در مقایسه با نسخه معمولی، گزینه های کمتری دارد.

به لطف انیمیشن های روان به کار گرفته شده، تلگرام X سرعت بسیار بیشتری از نسخه معمولی تلگرام دارد.

حالت شب و حالت حباب ها

hamirayane

در نسخه جدید شاهد اضافه شدن برگه حالت اختصاصی Night Mode هستیم که از طریق منوی می توان به آن دسترسی داشت. این ویژگی بسیار کاربردی است و عملکرد بسیار خوبی در صفحات نمایش OLED دارد. در نسخه معمولی خبری از حالت شب نیست، اما می توان از طریق تنظیمات تم را تغییر داد و افکت مشابهی با حالت شب را فعال کرد. ضمنا باید قابلیت حالت شب خودکار هم اشاره کرد که از حسگر نور برای تغییر از حالت شب به تم رنگی معمولی (و بالعکس) استفاده می کند.

در تلگرام X حباب ها (Bubbles) یا در واقع همان کادری که هنگام مشاهده تصاویر یا پنجره پیام های متنی می بینید هم حذف شده اند. در نسخه معمولی تلگرام تصاویر و پیام ها با این کادرها نمایش داده می شوند اما در نگارش X می توان این ویژگی را غیرفعال نمود و کاری کرد که مطالب در یک خط مستقیم به نمایش درآیند.

نمایش پیام های ذخیره شده در قالب برگه ها (Tab)

hamirayane

یکی دیگر از ویژگی های جالب اضافه شده به تلگرام X را در قسمت پیام های ذخیره شده (Saved Messages) خواهید دید. اکثر کاربران از بخش پیام های ذخیره شده، برای نگهداری دائم مواردی مثل مطالب، اسناد یا فایل های چند رسانه ای استفاده می کنند و خوشبختانه در نگارش X شاهد مجهز شدن آن به قابلیت برگه ها هستیم. به لطف برگه ها، پیدا کردن کلیه آیتم های ذخیره شده بیش از پیش ساده تر می شود. در نگارش معمولی تلگرام، ابتدا مجبورید روی آیکن Saved Messages ضربه زده و سپس برای دسترسی به برگه ها روی منوی پایین کشیدنی ضربه بزنید، که طبیعتا اندکی دشوارتر است.

حالت پیشرفته

hamirayane

تلگرام X دارای یک حالت پیشرفته نیز هست که ویژگی های جدیدی در خود جای داده است؛ از حرکات سوایپ و مخفی کردن صفحه کلیدها گرفته تا نمایش گزینه های فوروارد و گزینه های دیگر.

دستورات حرکتی جدید (Gesture)

اگر انگشت خود را برای مدتی طولانی روی گفتگوها و کانال ها نگه دارید، پیش نمایشی از آنها نشان داده خواهد شد. اگر همین کار را در نگارش معمولی تلگرام انجام دهید، صرفا گزینه های سنجاق، حذف، پاک کردن تاریخچه یا ترک کانال نمایان خواهند شد. در این حرکت جدید امکان سنجاق کردن گفتگوها هم وجود دارد (مثل نسخه معمولی تا ۵ گفتگو را می توان سنجاق کرد).

ضمنا با استفاده از یک حرکت دیگر می توان یک گفتگو/گروه/کانال/گفتگوی سری هم ایجاد کرد. کافی است دکمه Compose که در انتهای سمت راست صفحه تعبیه شده را نگه دارید تا این گزینه ها ظاهر شوند. در نسخه معمولی برای این منظور باید روی دکمه Compose حتما ضربه بزنید.

دانلود تلگرام ایکس

دانلود تلگرام

برای دریافت آخرین تحولات در حوزه علم و فناوری رایانه در کانال تلگرامی ما به آدرس HamiRayane_com@ همراه ما باشید.

 

 

 

منبع:gooyait

گفتگو2 دیدگاه

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.