آموزش تبدیل کامپیوتر به یک DVR

0

آموزش تبدیل کامپیوتر به یک DVR

اکثر کاربرانی که قبل از عصر دیجیتال متولد شده اند شاید درکی از مساله انتظار تا زمانی خاص برای مشاهده برنامه تلویزیونی مورد علاقه یا فیلم های سینمایی، نداشته باشند.

امروزه دیگر شاهد چنین پدیده ای نیستیم زیرا با وجود تکنولوژی هایی مثل تلویزیون های کابلی، یوتیوب، سایت های تورنت و سرویس های آنلاین عضویت ویدئو، انتظارات کاربران و رفتار آنها در این حوزه تغییر کرده و هم اکنون در هر زمان و مکان و با استفاده از تقریبا همه ابزارها می توان برنامه های ویدئویی مورد علاقه خود را تماشا کنید.

خرید یا حتی اجاره یک دستگاه ضبط تصویر دیجیتال (DVR) هزینه بر است. اگر در حال حاضر DVR ندارید با استفاده از راهکارهای مختلفی می توان برنامه های تلویزیونی یا فیلم های مورد علاقه تان را ضبط کرد تا لذت تماشای آنها را از دست ندهید. یکی از این راهکارها استفاده از کامپیوتر شخصی به عنوان DVR است.

شاید از شنیدن این موضوع تعجب کرده باشید خصوصا اگر تا به حال سعی در انجام چنین کاری نکرده باشید یا اطلاعاتی در این مورد نداشته باشید؛ اما خبر خوب این که صرفنظر از قدیمی یا جدید بودن کامپیوتر شما، این کار به راحتی امکان پذیر است.

برای تبدیل کامپیوتر به DVR به چه چیزهایی نیازمندیم؟

قبل از توضیح گام به گام مراحل تبدیل کامپیوتر به دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال ابتدا پیش نیازهای لازم برای این کار را باید معرفی کنیم:

TV Tuner یا کارت تلویزیون: این قطعه سخت افزاری سیگنال های ویدئویی را دریافت و رمزگشایی کرده و دارای قابلیت نرم افزاری زمان بندی و ضبط فایل های ویدئویی است. اگر کامپیوتر شما فاقد این قطعه است می توانید یک نمونه داخلی (که در اسلات مادربرد نصب می شود) یا یک نمونه اکسترنال (که به پورت USB متصل می شود) که سیگنال های تلویزیونی را برای نرم افزار Media Center ویندوز دریافت می کند، خریداری نمایید. اگر یک دستگاه دریافت سیگنال شبکه های کابلی را دارید نیازی به خرید جداگانه کارت تلویزیون وجود ندارد.

آموزش تبدیل کامپیوتر به یک DVR

سیگنال های تلویزیونی: بررسی نمایید در منطقه سکونت شما امکان دریافت امواج فرستنده های تلویزیونی کانال های محلی وجود داشته باشد.

hamirayane

۵۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی (یا بیشتر): گاهی اوقات ممکن است حجم یک برنامه ویدئویی بیش از ۷ گیگابایت شود و به همین خاطر نیازمند فضای کافی برای ذخیره سازی خواهید بود.

نرم افزار مناسب: از نرم افزارهای مختلفی برای ضبط ویدئوهای دریافتی از کارت تلویزیونی می توان استفاده کرد که ما در اینجا از قابلیت های ویندوز، یعنی نرم افزار Media Center استفاده خواهیم کرد (امکان استفاده از این ابزار در Windows RT وجود ندارد).

hamirayane

چگونه کامپیوتر را تبدیل به DVR کنیم؟

بعد از نصب و راه اندازی کارت تلویزیونی، حصول اطمینان از وجود سیگنال ها، وجود ظرفیت کافی ذخیره سازی و آماده بودن نرم افزار، گام های زیر را دنبال کنید.

  • اگر از تلویزیون کابلی استفاده می کنید، کابل تلویزیون را مستقیما به پشت کامپیوتر متصل نمایید.
  • از کنترل راه دور Media Center عرضه شده با کامپیوتر استفاده کنید.
  • روی دکمه سبز رنگ که در مرکز نرم افزار قرار دارد کلیک کنید
  • در صفحه Start نرم افزار به بخش Tasks بروید.
  • گزینه Settings را بزنید.
  • روی TV کلیک کنید.
  • حال روی گزینه Set up TV Signal کلیک کنید تا Media Center اطلاعات لازم درباره پخش برنامه ها در کانال های مختلف را کسب کند. این کار فقط یک بار انجام می شود.
  • مجددا به صفحه Start نرم افزار بروید.
  • به بخش TV and Movies مراجعه کنید.
  • ابتدا گزینه Recorded TV را زده و سپس روی Add recording کلیک نمایید.
  • با استفاده از قسمت راهنما (Guide) برنامه های مورد علاقه تان را در Media Center پیدا کنید.
  • بعد از پیدا کردن برنامه مورد علاقه تان برای، دکمه Record روی کنترل راه دور را برای شروع پروسه ضبط، فشار دهید.
  • با کلیک روی دکمه More می توان گزینه های دیگری مثل Record Series را مشاهده کرد.

بسته به ظرفیت ذخیره سازی درایو می توان تمام برنامه های تلویزیونی یا فیلم های مورد علاقه تان را ضبط کنید. تمام ویدئوهای ضبط شده به فرمت *.wtv روی درایو ذخیره خواهند شد. برای تماشای برنامه های ضبط شده می توانید به صفحه Recorded TV مراجعه کنید.

امکان به عقب بردن، توقف، به جلو بردن یا حتی تماشای برنامه های زنده، ضبط برنامه ها و ذخیره سازی برای پخش در زمانی دیگر، ضبط همزمان چندین برنامه، و حتی رایت برنامه های ضبط شده روی DVD هم وجود دارد.

 

 

 

منبع:gooyait

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.