حافظه ۴ ترابایتی جدید سامسونگ

0

حافظه ۴ ترابایتی جدید سامسونگ

حافظه‌ی اس‌اس‌دی جدید سامسونگ موسوم به 860 Pro با ظرفیت ۴ ترابایت و قیمت ۱۹۰۰ دلار

حافظه‌های SSD کماکان نسبت به رقبای مکانیکی خود، گزینه‌های بسیار گران‌قیمتی محسوب می‌شوند؛ اما تفاوت سرعت قابل توجه آن‌ها، این اختلاف قیمت فاحش را توجیه می‌کند. با این حال برچسب قیمتی فراتر از ۱۰۰۰ دلاری حافظه‌های اس‌اس‌دی با ظرفیت بالاتر از ۴ ترابایت، خرید آن‌ها را برای کاربران عادی بسیار دشوار می‌کند؛ به‌عنوان مثال، حافظه‌های ۲ ترابایتی 850 Pro سامسونگ با قیمت ۹۰۰ دلار به‌ فروش می‌رسند؛ درحالی‌که قیمت نمونه‌‌ی ۴ ترابایتی 850 Evo بالغ بر ۱۴۹۹ دلار است. حال به‌ نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها در حال تدارک حافظه‌ی 860 Pro با ظرفیت ۴ ترابایت و برچسب قیمتی نجومی هستند.

حافظه ۴ ترابایتی جدید سامسونگ

به‌گزارش وب‌سایت KitGuru، ظاهرا شخصی به‌صورت تصادفی مشخصات حافظه‌ی ۴ ترابایتی یادشده را در وب‌سایت سامسونگ منتشر کرده است. بر اساس لیست مشخصات منتشرشده، قیمت این حافظه ۱۸۹۹.۹۹ دلار خواهد بود؛ اما بی‌شک پس از عرضه‌ی آن به‌بازار، قیمت حافظه‌ی جدید کره‌ای‌ها کمی کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر حافظه‌های اس‌اس‌دی به حد نهایی سرعت ممکن در اتصال SATA رسیده‌اند و از این رو است که حافظه‌های 960 Pro M.2 PCIe با سرعت خواندن ۳۵۰۰ مگابایت‌ بر ثانیه‌ای خود در نزد کاربران محبوب هستند؛ اما مشخصات حافظه‌ی جدید سامسونگ حکایت از آن دارد که سرعت خواندن و نوشتن آن به‌ ترتیب ۵۶۰ و ۵۳۰ مگابایت‌ بر ثانیه است. به‌عنوان مقایسه باید خاطرنشان کنیم حافظه‌ی ۴ ترابایتی 850 Evo که از سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار شده‌ است، سرعت خواندن و نوشتن ۵۴۰ و ۵۲۰ مگابایت‌ بر ثانیه‌ ارائه‌ می‌دهد؛ بنابر این عملکرد حافظه‌ی جدید کره‌ای‌ها به‌صورت جزئی ارتقاء یافته است.

برای آنکه از جزئیات مربوط به حافظه‌ی 860 Pro آگاه شویم، باید در انتظار رونمایی رسمی سامسونگ از آن باشیم. با توجه انتشار تصادفی اطلاعات این حافظه، به‌ نظر می‌رسد که احتمالا فاصله‌ی چندانی تا معرفی رسمی محصول یادشده نداریم و در آن برهه‌ی زمانی، می‌‌توان کاهش موجودی حافظه‌های 850 Pro و Evo در خرده‌فروشی‌ها را نیز انتظار داشت. با این حال کماکان به‌ نظر می‌رسد که ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی، گزینه‌ای ایده‌آل برای بسیاری از کاربران است؛ بنابراین ممکن است کره‌ای‌ها حافظه‌ی 860 Pro را در مدل‌های ۵۱۲ گیگابایتی، یک و دو ترابایتی نیز روانه‌ی بازار کنند.

 

 

منبع:zoomit

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.