آموزش فیلم برداری از صفحه نمایش آیفون یا آیپد

0

آموزش فیلم برداری از صفحه نمایش آیفون یا آیپد

مطمئنا برای شما هم پیش آماده است که در شرایطی قرار گرفته باشید که بخواهید از صفحه نمایش خود فیلم برداری کنید. انجام این کار در دستگاه های iOS کمی سخت است. اما غیر ممکن نیست. به دلیل مسایل امنیتی اپل به هیچ اپلیکیشنی اجازه فیلم برداری از صفحه نمایش iOS را نمی دهد. زیرا اگر یک نرم افزار جاسوسی خود را در قالب یک اپلیکیشن فیلم برداری به شما معرفی نماید و شما نیز بدون اطلاع از ماهیت واقعی این اپلیکیشن از آن استفاده نمایید، حتی پس از این که کار فیلم برداری شما توسط آن به پایان رسید و تصور می کنید که دیگر فعال نیست، این اپلیکیشن می تواند به طور مخفیانه اطلاعاتی از قبیل نام کاربری و رمزعبور که شما در دستگاه خود وارد می کنید، بدزدد.

البته شما می توانید با استفاده از نرم افزارهایی مانند Good Screen Recorder Lite و Reflector از صفحه نمایش آیفون یا آیپد خود فیلم برداری کنید. اما آن ها تنها از طریق کامپیوتر کار می کنند و معمولا نیز رایگان نیستند. هم چنین شما از طریق نرم افزار QuickTime Player که محصول شرکت اپل است، می توانید این کار را انجام دهید اما برای استفاده از آن نیز نیاز به یک کابل لایتنینگ دارید. یک راه دیگر نیز برای این کار وجود دارد و آن استفاده از اپلیکیشن های Cydia است، اما متاسفانه برای استفاده از این گونه اپلیکیشن ها نیز نیاز است تا ابتدا دستگاه خود را جیلبرک نمایید.

اما گذشته از تمام راه حل های ارائه شده هنوز یک اپلیکیشن وجود دارد که بدون نیاز به کامپیوتر با جیلبرک کردن دستگاه iOS به شما اجازه می دهد تا از صفحه نمایش آیپد، آیپاد تاچ یا آیفون خود فیلم برداری کنید. نام این اپلیکیشن AirShou است که می توانید آن را از آدرس Shou.tv دریافت کنید. این اپلیکیشن در App Store موجود نیست.

این اپلیکیشن با iOS 9 و بالاتر سازگار است. البته ممکن است با iOS 7  یا iOS 8 نیز کار کند.

گام اول: نصب AirShou

از طریق دستگاه iOS خود مستقیما وارد سایت emu4ios.net شوید و اپلیکیشن AirShou را دانلود و نصب نمایید. اگر در موقع نصب از Emu4iOS دچار مشکل شدید، می توانید از سایت iEmulators.net این کار را انجام دهید.

 آموزش فیلم برداری از صفحه نمایش آیفون یا آیپد

گام دوم: تایید کردن اپلیکیشن

اگر شما در زمان باز کردن اپلیکیشن با پیغام “Untrusted Enterprise Developer” روبرو شدید، نیاز است تا به منظور تایید کردن این اپلیکیشن تغییراتی را در  بخش تنظیمات دستگاه خود انجام دهید. برای این منظور به مسیر Settings > General > Profiles & Device Management رفته و سپس پروفایلی را که Airshou در آن لیست شده است بیابید. در نهایت گزینه Trust را انتخاب کنید.

hamirayane

گام سوم: ضبط، اجرا و ذخیره فیلم گرفته شده از صفحه نمایش

به منظور شروع فیلم برداری از صفحه نمایش، اپلیکیشن AirShou را اجرا کنید. سپس یک حساب کاربری برای خود ساخته یا طریق یکی از حساب های شبکه های اجتماعی خود وارد محیط اپلیکیشن شوید. در این بخش، از قسمت منوی اصلی گزینه Record را انتخاب کنید. سپس نامی برای فایل ویدیویی که قرار است تهیه نمایید، انتخاب کرده و جهت فیلم برداری از صفحه نمایش را نیز مشخص کنید.

hamirayane

قبل از این که کار را آغاز نمایید باید نوع دستگاه خود را از بخش AirPlay انتخاب کنید (این بخش از طریق Control Center قابل دسترسی است.) هم چنین اطمینان حاصل کنید که اسلایدر مربوط به گزینه Mirroring بر روی حالت ON قرار دارد.

hamirayane

برای متوقف کردن قیلم برداری می توانید بر روی بنر قرمز رنگی که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید. هم چنین می توانید به Shou برگشته و گزینه Stop را انتخاب نمایید. پس از این کار به طور خودکار به صفحه اپلیکیشن برگردانده خواهید شد. سپس بر روی آیکون کوچکی که در بالا قرار دارد کلیک کرده تا بتوانید ویدیو ضبط شده خود را مشاهده کنید.

hamirayane

فایل ضبط شده خود را انتخاب کرده سپس از پنجره ظاهر شده گزینه Open In را برگزینید تا بتوانید ویدیو را در سایر اپلیکیشن های مورد دلخواه خود (Vine، iFile و غیره) مشاهده کنید یا این که آن را از طریق ایمیل یا AirDrop به اشتراک بگذارید. هم چنین شما قادر خواهید بود این ویدیو را در Camera Roll ذخیره کنید.

hamirayane

در قسمت زیر شما می توانید نمونه ای از فیلم ضبط شده توسط این اپلیکیشن را مشاهده نمایید. به طور کلی باید گفت کیفیت فیلم برداری عالی است. این اپلیکیشن برای زمانی که شما تصمیم دارید تا از لحظات بازی ویدیویی خود فیلم برداری کنید یک گزینه عالی محسوب می شود.

hamirayane

لازم به ذکر است که برخی از اپلیکیشن ها از عملکرد و فیلم برداری AirShou جلوگیری می کنند. اما این مورد چندان اتفاق نمی افتد. تنها موردی که تاکنون مشاهده شده از جانب YouTube بوده است. در واقع به محض این که کاربر شروع به فیلم برداری از صفحه بازی خود می کند، بلافاصله YouTube، اپلیکیشن AirShou را متوقف می نماید. این اقدام از سمت یوتیوب به دلیل جلوگیری از انتشار ویدیو بدون اجازه مالک (بازیکن) صورت می گیرد.

 

برای دریافت آخرین تحولات در حوزه علم و فناوری رایانه در کانال تلگرامی ما به آدرس HamiRayane_com@ همراه ما باشید.

 

 

منبع:gooyait

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.