نکاتی که باید پیش از فروش گوشی انجام دهیم

0

نکاتی که باید پیش از فروش گوشی انجام دهیم

اگر گوشی جدید خریده‌اید، قبل از ذوق‌زده شدن و فروش گوشی قدیمی اقدامات مهمی را باید انجام دهید. ما در این مطلب به جزییات فرایند تعویض گوشی نمی‌پردازیم؛ زیرا با وجود سرویس‌های متنوع پشتیبان‌گیری در گوشی‌های اندرویدی و آیفون، چنین فرایندی دیگر مانند گذشته کار سخت و پیچیده‌ای نیست. به جای آن، در این مطلب به ۷ نکته‌ی مهم می‌پردازیم که پیش از دور انداختن یا فروش گوشی قدیمی، باید به آن‌ها توجه کنید.

 

۱. کدهای مربوط به تایید دومرحله‌ای

استفاده از تایید دومرحله‌ای یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین اقدامات امنیتی برای حساب‌های کاربری مختلف است. اما استفاده از چنین مشخصه‌ای به این معنی است که برای ورود به حساب‌های مختلف و دریافت کدهای جدید، باید به گوشی خود تکیه کنید. در بیشتر اوقات این کد از طریق پیامک ارسال می‌شود، ولی گاهی هم اپلیکیشین‌های تولیدکننده‌ی کد مورد استفاده قرار می‌گیرند. در هر صورت باید تغییرات لازم را انجام دهید تا در این مورد دیگر به گوشی قدیمی وابستگی نداشته باشید.

نکاتی که باید پیش از فروش گوشی انجام دهیم

اگر کد از طریق پیامک ارسال شود، کار راحت است و با تعویض سیم‌کارت می‌توانید کدها را در گوشی جدید دریافت کنید. اما در مورد اپلیکیشن‌های تولیدکننده‌ی کد باید بر اساس دستورالعمل‌های اپلیکیشن مورد نظر، اطلاعات آن را به گوشی جدید منتقل کنید.

۲. تاریخچه‌ی چت‌ها

تنوع اپلیکیشن‌های پیام‌رسان آن‌قدر زیاد است که گاهی اوقات کاربران هنگام مهاجرت از گوشی قدیمی به گوشی جدید، انتقال تاریخچه‌ی چت‌ها را فراموش می‌کنند. البته برای برخی افراد هم این تاریخچه‌ها چندان مهم نیستند و همه‌ی آن‌ها را پاک می‌کنند.

hamirayane

برخی از اپلیکیشن‌ها، مانند اینستاگرام و تلگرام، پیام‌ها را در فضای ابری ذخیره می‌کنند. به همین خاطر از طریق موبایل‌های دیگر هم می‌توانید به چت‌های این اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشید. اما در مورد برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها کار به این سادگی‌ها نیست و باید اقدامات بیشتری را انجام دهید. به‌طور مثال، در واتس‌اپ باید به بخش Setting بروید و در آنجا با رفتن به بخش Chats و سپس Chat backup، می‌توانید از تاریخچه‌ی چت‌ها نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.

انتقال پیامک‌های گوشی قدیمی کار نسبتا سخت‌تری محسوب می‌شود. در iOS، می‌توانید پیامک‌ها را در آیکلاود یا در آیتونز ذخیره کنید. در اندروید، بهترین اپلیکیشن مربوط به این کار، اپلیکیشن SMS Backup+ است. اگر قصد مهاجرت بین اندروید و iOS را دارید، با این کارها می‌توانید تاریخچه‌ی پیامک‌ها را ذخیره کنید، ولی تقریبا هیچ راهی برای انتقال آن‌ها به گوشی جدید وجود ندارد.

۳. داده‌های مرورگر

شاید موضوع انتقال تاریخچه‌ی مرورگر به گوشی جدید اهمیت چندانی برای شما نداشته باشد. اما این موضوع برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد. به‌طور مثال، این تاریخچه می‌تواند شامل فایل‌های دانلود شده از طریق مرورگر باشد. برای دسترسی به این فایل‌ها، فقط کافی است به بخش تنظیمات بروید و با رفتن به بخش Storage Files، روی گزینه‌ی Download ضربه بزنید. مرورگرهای موجود در iOS غیر از عکس نمی‌توانند فایل دیگری را مستقیما دانلود و به حافظه‌ی داخلی منتقل کنند؛ به همین خاطر در مورد iOS کار شما راحت‌تر است.

hamirayane

اگر می‌خواهید در گوشی جدید از تمام اطلاعات مرورگر گوشی قدیمی استفاده کنید، پس باید قابلیت سینک انواع داده‌ها مانند رمز عبورها و تاریخچه را فعال کنید. در گوگل کروم برای انجام چنین کاری، کافی است به بخش تنظیمات بروید و با ضربه زدن روی آیکن مربوط به حساب گوگل، به حساب خود وارد شوید. برای مرورگر موبایلی فایرفاکس هم با داشتن یک حساب کاربری می‌توانید چنین کاری را انجام دهید.

۴. فایل‌های ذخیره شده روی گوشی

این روزها بسیاری از فایل‌ها و داده‌های گوشی‌هایمان در فضای ابری قرار دارد. به همین دلیل گاهی اوقات فایل‌های موجود در حافظه‌ی داخلی گوشی را فراموش می‌کنیم. خوشبختانه هم اندروید و هم iOS از اپلیکیشن مدیریت فایل بهره می‌برند. البته این اپلیکیشن‌ها امکانات زیادی ندارند، ولی چندان هم بد نیستند. با این وجود، پیدا کردن انواع و اقسام داده‌ها در گوشه و کنار حافظه‌ی داخلی، کار چندانی راحتی به‌حساب نمی‌آید.

hamirayane

در iOS کافی است اپلیکیشن Files را باز کنید و در اندروید هم در بخش تنظیمات به قسمت Storage و سپس Files بروید. در این قسمت، به دنبال پوشه‌هایی بگردید که توسط اپلیکیشن‌های مختلف ساخته شده‌اند و احتمال می‌دهید در فرایند پشتیبان‌گیری در نظر گرفته نشده باشند. به‌طور مثال می‌توانیم به پادکست‌ها یا داده‌های مربوط به اپلیکیشن‌های تناسب اندام اشاره کنیم.

هنگام مهاجرت به گوشی جدید، احتمالا اول از همه به فکر انتقال عکس‌ها و ویدیوها خواهید بود. اما آیا سرویس پشتیبان‌گیری موردنظر شما، توانسته تمام عکس‌ها و ویدیوها را منتقل کند؟ به‌طور مثال می‌توانیم به اسکرین‌شات‌ها اشاره کنیم که شاید برای شما مهم باشند، اما سرویس مذکور موفق به انتقال آن‌ها نشده باشد.

 ۵. رکوردهای شما در بازی‌ها

اگر خوش‌شناس باشید، بازی‌های مورد علاقه‌ی شما، رکوردهایتان را روی سرورها ذخیره کرده‌اند و در گوشی جدید می‌توانید دوباره به این رکوردها دسترسی داشته باشید. اما اوضاع همیشه به این منوال پیش نمی‌رود، به خصوص برای بازی‌هایی که از پلتفرم‌های بازی گوگل و اپل پشتیبانی نمی‌کنند.

hamirayane

در چنین موقعیت‌هایی تنها کاری که از دست شما برمی‌آید، بررسی بخش پشتیبانی سایت شرکت سازنده است. با چنین کاری شاید بتوانید راه‌حلی را برای ذخیره کردن و انتقال رکورد بازی پیدا کنید. البته اگر قصد مهاجرت بین اندروید و iOS را داشته باشید، در این زمینه کار چندانی از دست شما برنمی‌آید. در این حالت حتی اگر بازی پولی باشد، دوباره باید مبلغی را برای خرید آن بپردازید.

شاید برنامه‌هایی مانند iExplorer و Helium در این زمینه بتوانند کارگشا باشند. البته سودمندی آن‌ها بستگی به نوع بازی و میزان دسترسی به فایل‌های آن دارد.

۶. گجت‌های ثبت شده

برخی از اپلیکیشن‌ها، مانند اسپاتیفای و Google Play Music، محدودیت‌هایی را برای استفاده‌ی همزمان از چند گجت یا حداقل دانلود هم‌زمان محتوا روی چند گجت اعمال می‌کنند. برای روبرو نشدن با این مشکل، بهتر است ابتدا از حساب کاربری خود در چنین اپلیکیشن‌هایی خارج شوید و سپس آن را پاک کنید.

hamirayane

اپل همچنین به کاربران توصیه می‌کند که اگر قصد مهاجرت به اندروید را دارند، سرویس iMessage را غیرفعال کنند تا پیامک‌ها بدون مشکل از گوشی قدیمی به گوشی جدید ارسال شود. چنین کاری بدون در دست داشتن خود آیفون هم امکان‌پذیر است ولی ممکن است که فرایند غیر فعال‌سازی مدت بیشتری به طول بینجامد.

۷. کنترل گجت‌های خانگی هوشمند

اگر از گوشی به‌عنوان کنترلر گجت هوشمند استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از تعویض و فروش گوشی قدیمی، تنظیمات مربوط به کنترلر را به گوشی جدید منتقل کنید. خوشبختانه، سازندگان گجت‌های هوشمند به‌خوبی از این موضوع آگاهی دارند و به همین خاطر این فرایند انتقال را تا حد ممکن ساده کرده‌اند؛ به‌خصوص اگر اهل استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند HomeKit یا Google Home app باشید.

اگر هم در مورد این فرایند سوالات زیادی دارید یا در حین انجام آن به مشکلی برخوردید، می‌توانید به بخش پشتیبانی سایت شرکت سازنده‌ی گجت هوشمند مراجعه کنید.

 

 

منبع:digimag

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.