آموزش تبدیل گوشی اندروید به ریپیتر سیگنال وای فای

0

آموزش تبدیل گوشی اندروید به ریپیتر سیگنال وای فای

یکی از به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای افزایش محدوده پوشش‌دهی سیگنال‌های وای فای استفاده از دستگاه‌های اندرویدی است. هیچ چیز بدتر از این نیست که در مجاورت یک سیگنال وای فای باشیم، اما آن سیگنال از محدوده دسترسی دستگاه ما خارج باشد. گاهی وقت‌ها، روتر وای فای نمی‌تواند تمامی فضای خانه را پوشش بدهد و چاره‌ای جز این نیست که دست به دامان تکرارکننده‌ (ریپیتر) یا تقویت‌کننده‌ی وای-فای بشویم. علاوه بر استفاده از این دو دستگاه که امکان خریداری آن‌ها به‌صورت جداگانه هم وجود دارد، می‌توان از یک دستگاه اندرویدی نیز برای گسترش محدوده دسترسی سیگنال وای-فای استفاده کرد.

اما تکرارکننده وای فای، دستگاهی است که برای گسترش فضای پوشش شبکه وای فای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه، سیگنال وای فای موجود را دریافت، و تقویت می‌کند و سپس سیگنال تقویت‌شده را ارسال می‌کند.

قابلیت تکرارکننده وای فای به‌طور پیش‌فرض در دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترس نیست؛ اما شماری از گوشی‌سازها آن را در برخی از دستگاه‌های خود گنجانده‌اند. سامسونگ، قابلیت به اشتراک‌گذاری وای فای را در گوشی‌های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج معرفی کرد و در گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس نیز آن را در دسترس کاربران قرار داده است. آنر 6X هواوی نیز همراه با این قابلیت روانه بازار شد؛ قابلیتی که هواوی عنوان وای فای بریج یا پل وای فای را برای آن انتخاب کرده است.

اما چگونه می‌توان یک گوشی هوشمند را به رپیتر (تکرارکننده) وای فای تبدیل کرد؟ برای این کار دو اپلیکیشن درجه یک وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

۱- NetShare-no-root-tethering

گام شماره ۱: به گوگل پلی بروید و اپلیکیشن NetShare-no-root-tethering را دانلود کنید.

گام شماره ۲:‌ وقتی که این اپلیکیشن را بارگذاری و نصب کردید، گزینه‌ای با عنوان Share internet connection را در آن مشاهده خواهید کرد. با فعال کردن این گزینه، سیگنال وای فایی که حالا به آن وصل شده‌اید، تکرار و تقویت می‌شود.

 آموزش تبدیل گوشی اندروید به ریپتر سیگنال وای فای

گام شماره ۳: البته شما نمی‌توانید نام یا گذرواژه شبکه را تغییر دهید. نام شبکه وای-فای جدیدی را که از گوشی شما ارسال می‌شود، می‌توانید جلوی عبارت NetworkName در اپلیکیشن ببینید. کلید وای-فای هم در بخش Network Password قابل مشاهده است.

گام شماره ۴: زمانی که گذرواژه را وارد کردید، سعی کنید به شبکه وای-فای متصل شوید. اتصال برقرار نمی‌شود؛ چرا که ابتدا باید تنظیمات پروکسی را وارد کنید.

گام شماره ۵: اگر از تکرارکننده وای-فای روی یک کامپیوتر ویندوزی استفاده می‌کنید، باید ابتدا تنظیمات پروکسی را تغییر دهید. به مسیر Control Panel > Network and Internet بروید. سپس در پنجره Internet Options روی زبانه Connections و در ادامه روی گزینه LAN Setting کلیک کنید.

گام شماره ۶: در بخش آدرس، شماره آی‌پی 192.168.49.1 و در قسمت پورت عدد ۸۲۸۲ را وارد کنید.

hamirayane

گام شماره ۷: تنظیمات را ذخیره و اتصال را امتحان کنید. اکنون می‌توانید به شبکه وای فای ارسال‌شده از دستگاه اندرویدی خود دسترسی داشته باشید.

این اپلیکیشن اجازه می‌دهد که مدت‌زمان محدودی از آن به‌طور رایگان استفاده کنید. برای استفاده از نسخه کامل باید آن را خریداری کنید.

hamirayane

علاوه بر این، اپلیکیشن دیگری نیز با نام Net Share در پلی استور وجود دارد که می‌تواند دستگاه اندرویدی شما را به یک تکرارکننده وای فای تبدیل کند.

در ادامه نحوه کار با این اپلیکیشن را توضیح می‌دهیم.

نکته مهم: آدرس آی‌پی و شماره پورتی که در این مطالب برای هر دو اپلیکیشن ذکر شده است، برای تمامی کامپیوترهای شخصی ویندوزی کار می‌کند

۲-  Net Share

گام شماره ۱: ابتدا اپلیکیشن  Net Share را از اینجا دانلود کنید.

گام شماره ۲: پس از بارگذاری و نصب این اپلیکیشن، در همان صفحه اول، دکمه StartSharing را در پایین صفحه لمس کنید.

hamirayane

گام شماره ۳: دستگاه خود را با استفاده ازSSID وگذرواژه ذکرشده در اپلیکیشن به شبکه وای-فای متصل کنید.

گام شماره ۴: همانند اپلیکیشن قبلی اگر از تکرارکننده وای فای روی یک کامپیوتر ویندوزی استفاده می‌کنید، ابتدا باید به سراغ تنظیمات پروکسی بروید. به مسیر Control Panel > Network and Internet بروید و در پنجره Internet Options روی زبانهConnections و در ادامه روی گزینه  LAN Setting کلیک کنید.

گام شماره ۵: آدرس آی‌پی را به192.168.49.1 تغییر بدهید و شماره۴۴۳۵۵ را در قسمت پورت وارد کنید.

hamirayane

در اکثر موارد، هر دوی این اپلیکیشن‌ها بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای کار می‌کنند. با این حال گاهی اوقات، ممکن است اتصال وای فای دچار مشکل شود.

 

 

 

 

منبع:zoomit

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.