دلیل اصلی خالی شدن سریع باتری گوشی

0

دلیل اصلی خالی شدن سریع باتری گوشی

خالی شدن سریع باتری گوشی هوشمند از جمله اتفاقاتی است که به جرأت می توان گفت برای اکثر کسانی که در حال مطالعه ی این نوشتار هستند رخ داده. لذا ممکن است بارها و بارها «چراییِ» این ماجرا به عنوان پرسشی بی جواب در ذهن کاربران گوشی هوشمند باقی مانده باشد. آن چه که در ادامه خواهد آمد، پاسخ هایی به این «چرایی» است.

دلیل اصلی خالی شدن سریع باتری گوشی

۱- استفاده از اینترنت همراه:

از جمله عللی که در خالی شدن سریع باتری نقش دارد، استفاده از اینترنت همراه است. لذا برای افزایش عمر باتری بایستی در مکان هایی که امکان استفاده از ۴G وجود ندارد، آن را خاموش کرده و از ۳G استفاده نمود.

۲- استفاده از اپلیکیشن های پر مصرف:

برخی از اپلیکیشن های گوشی به نسبت سایر اپلیکیشن ها مصرف باتری بیشتری دارند. برای شناسایی این اپلیکیشن ها بایستی در تنظیمات به قسمت باتری رجوع کرد.

 

۳- استفاده از وای فای، بلوتوث و سرویس های شناسایی مکان:

گوشی هایی که پیوسته بلوتوث، وای فای و Location Services آن ها روشن است به نسبت سایر گوشی ها از عمر باتری کمتری برخوردارند. برای افزایش عمر باتری بایستی این موارد را در زمان های غیر ضروری خاموش کرد.

 

۴- برنامه های در حال اجرا:

همواره و در همه حال با زدن کلید هوم، برنامه ای که در حال اجرا بوده بسته نمی شود. این گونه است که کماکان در حال اجرا باقی می ماند و باعث افزایش سرعت مصرف باتری می شود.

 

۵- به روز رسانی های خودکار:

زمانی که به روز رسانی خودکار فعال باشد، گاه و بیگاه برنامه ها خود به خود به روز رسانی می شوند و این یعنی مصرف بیشترِ باتری.

 

۶- آسیب های باتری ناشی از گرما:

گرما می تواند به باتری آسیب وارد سازد لذا همواره می بایست گوشی را نزدیک بخاری، شوفاژ و موارد از این قبیل قرار نداد.

 

۷- انیمیشن ها:

در نسخه های جدیدتر اندروید از برخی انیمیشن ها و جلوه های بصری متحرک برای جذابیت بیشتر استفاده شده است. اما در واقع این جلوه ها سبب افزایش سرعت مصرف باتری می شوند.

 

۸- سطح نور گوشی:

بدیهی است که هر اندازه سطح نور گوشی بیش تر باشد مصرف باتری نیز بیشتر است.

 

۹- سیستم عامل:

در برخی موارد اجرای یک سیستم عامل می تواند سبب مصرف بیشتر باتری شود. در این گونه مواقع بایستی از سیستم عاملی با ورژن پایین تر استفاده کرد.

 

۱۰- پایه شارژ گوشی:

در صورتی که هیچ کدام از موارد بالا علت مصرف زیاد باتری نباشند بایستی پایه شارژ گوشی و در کل نحوه ی شارژ باتری و سلامت آن مورد بررسی قرار گیرند.

 

 

 

منبع: gooyait

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.