آموزش کار با برنامه Ccleaner

0

آموزش کار با برنامه Ccleaner

نرم افزار CCleaner یک نرم افزار رایگان برای پاکسازی رایانه از اطلاعات اضافی است که در نهایت منجر به افزایش سرعت رایانه ی ما می‌شود. این نرم افزار برای هر بخش از رایانه ما که می‌تواند داده‌های اضافی را در خود جای دهد، ابزاری دارد که با به کار بردن آن می‌توانیم آن قسمت را از داده‌های اضافی خالی کرده تا سبب بهبود عملکرد رایانه شود.

ابتدا نرم افزار CCleaner  را دانلود کنید.

1- برنامه رو باز کنید.

آموزش کار با برنامه Ccleaner

2- در قسمت Applications هم آنهایی که نیاز به پاکسازی شدن دارند رو تیک بزنید

(کش و کوکی مرورگرتان رو تا زمانی که ضروری نیست تیک نزنید.چون باعث لود شدن از اول صفات میشود که هم حجم اضافی از شما میگیرد و هم سرعت رو کاهش میدهد برا بار اول البته)

4- بعد اینکه تیک ها رو زدید گزینه Run cleaner رو بزنید

hamirayane

hamirayane

بعد از پاکسازی روی آنالیز کلیک کنید تا این مرحله تکمیل بشود

hamirayane

hamirayane

Registry

برای عیب یابی و رفع عیب رجیستری، نیاز چندانی به برنامه های پرحجم ندارید چرا که این نرم افزار باهوش و آرام می تواند رجیستری ویندوز شما را نیز چک کرده و ایراد های آن را رفع کند.

در این کار نیز ریسک نمی کند تا مانند برخی برنامه ها شما را در دردسر بیاندازد، در ضمن قبل از شروع به رفع عیب پیشنهاد ایجاد یک BackUp برای هرگونه خرابکاری احتمالی را نیز می دهد، ناگفته نماند باز اختیار عمل دست شماست و می توانید مشخص کنید چه قسمت هایی از رجیستری عیب یابی گردند.

۱- طبق عکس زیر عمل کنین

hamirayane

۲- بعد اینکه اسکن را زدید و ۱۰۰% اسکن شد ، کلید Fix Selected Issues کلیک کنید

از رجیستری خود یک بک آپ بگیرید و در جایی ذخیره کنید .

بعد از ذخیره یه پنجره جدیدی برای شما  باز میشود که احیاناً رجیستری شما دچار مشکل باشه با کلیک روی Fix All  همه آنها تعمیر میشوند

hamirayane

hamirayane

Tools

در قسمت Tools این نرم افزار نیز یک Uninstaller تعبیه شده که همان کار Add or Remove Programs ویندوز را انجام می دهد، می توانید به آسانی برنامه های اضافی را از روی سیستم خود پاک کنید.

حالا پایین Uninstall  گزینه StartUp که برای کنترل برنامه هایی که هنگام بالا آمدن ویندوز اجرا می شوند کاربرد داره

پیشنهاد میکنم Ctrl+a را بزنید بعد روی Disable کلیک کنید

hamirayane

حالا بیند این لیست آنهایی که ضرروی هستند رو دابل کلیک کنید تا Enable بشوند : مثل اینترنت دانلود منجر، آنتی ویروس و… کلاً آنهایی که مورد استفاده شما هست رو فعال کنید ما بقی اضافه هستند و Ram سیستم شما را در بیشتر موارد، بی جهت اشغال می کنند.

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.