آموزش تست سخت افزاری رم در ویندوز 10

0

آموزش تست سخت افزاری رم در ویندوز 10

معمولا زمانیکه رم کامپیوتر با مشکل مواجه می شود با پیغام های صفحه آبی (ارور صفحه آبی)در هنگام کار کردن در محیط ویندوز یا در ابتدای روشن کردن کامپیوتر روبرو می شوید که 99 درصد آن مربوط به حافظه رم می شود . اما از کجا مطمئن شویم که این قطعه سخت افزاری معیوب شده است ؟ دو راه وجود دارد . اول تعویض قطعه معیوب با قطعه سالم . دوم با استفاده از دستور Windows Memory Diagnostics در محیط ویندوز .
روش اول معمولا امکان پذیر نیست چون حافظه رم قطعه ای نیست که کاربران در خانه به عنوان یک قطعه یدک از آن نگهداری کنند . اما با استفاده از دستور Memory کار کمی ساده تر شده و شما به سادگی می توانید متوجه شوید که آیا رم سالم است یا معیوب .

از ویندوز ویستا به بعد شرکت مایکروسافت برای رفع مشکل حافظه رم ، دستوری را طراحی و برنامه نویسی کرد که با استفاده از یکسری توابع و تست ها می تواند به صورت دقیق در عین حال صحیح به شما این نتیجه را اعلام کند که حافظه رم کامپیوتر شما به درستی کار می کند یا خیر ؟ این دستور در محیط ویندوز اجرا نمی شود و حتما باید سیستم را ریست کنید .

تست سخت افزاری رم با استفاده از دستور memory در ویندوز 10

در کادر جستجوی ویندوز 10 دستور memory را تایپ کرده و بر روی کلید اینتر کلیک کنید تا پنجره زیر نمایش داده شود

آموزش تست سخت افزاری رم در ویندوز 10

بر روی گزینه Restart now and check for problems کلیک کرده تا سیستم شما ریست شود . ابزار Windows Memory Diagnostic Tool به طور پیش فرض تست Standard را انجام می دهد صبر کنید تا هر دو مرحله به پایان برسد سپس سیستم از نو راه اندازی می شود.

hamirayane

زمانی که اجرای تست به پایان رسید ، رایانه به طور خودکار از نو راه اندازی خواهد شد . به این نکته توجه کنید ، اگر خطایی یافت شود ، ابزار Windows Memory Diagnostic Toolبه تشخیص آن واحد خاصی از حافظه که باعث این خطاها در رایانه شده است ، مبادرت می کند و پس از راه اندازی مجدد نتایج تست گزارش داده می شود .اگر حافظه خراب تشخیص داده شود می بایست آن را خارج کرده و با حافظه دیگری جایگزین کنید.

بعد از راه اندازی مجدد ، پنجره اطلاع رسانی ویندوز (نوتیفیکیشن در قسمت اعلان ویندوز) بر روی دسکتاپ نشان میدهد آیا حافظه خراب است یا خیر .

hamirayane

 

 

 

منبع:asarayan

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.