پهپادهای هیبریدی نسل جدید جنگ افزار

0

پهپادهای هیبریدی نسل جدید جنگ افزار

هواپیمای بدون سرنشینی که می تواند همانند یک بالگرد از روی زمین بلند شده و سپس همچون هواپیما به مسیر خود ادامه دهد، یعنی همان پهپاد هیبریدی، پیش بینی می شود که در ده سال آینده به عنوان جنگ افزار در میدان های نبرد مورد استفاده قرار گیرد. این پهپاد می تواند در دو حالت پرواز ثابت و پرواز دورانی حرکت کند. کارشناسان پیش بینی می کنند که این پهپاد بتواند جبهه های نبرد را دچار تحول گسترده نماید.

پهپاد هیبریدی به سبب دارا بودن دو حالت پرواز ثابت و دورانی می تواند از پس چالش های گوناگون در جبهه های نبرد امروزی برآید. این هواپیمای بدون سرنشین از کنترل پرواز انطباقی برخوردار بوده و دارای نرم افزار ناوبری و هدایت پیشرفته ای است. همین ویژگی ها باعث می شوند تا این هواپیما نسبت به هواپیماهای پرواز ثابت دامنه ی حرکتی بهتری داشته باشد و گذشته از این بتواند سریع تر به حرکت درآید.

پهپاد مذکور می توانند روی سطوح متحرک مانند کشتی، زیردریایی و حتی خودروهای نظامی فرود آید. علت چنین قابلیتی خاصیتی است که پهپاد هیبریدی را قادر می سازد تا روی تیرکی که به خودروهای نظامی متصل است فرود آمده و یا به صورت عمود پرواز از روی آن پرواز کند.

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.