تنظیمات دوربین آیفون در iOS 11

0

تنظیمات دوربین آیفون در iOS 11

تغییرات مربوط به تصاویر زنده (Live Photos) در صدر اخبار قرار دارد، اما در iOS 11 تغییرات نامحسوسی برای گرفتن عکس ایجاد شده است. بزرگترین آن ها فرمت جدید HEIF می باشد که جایگزین JPEG به شمار می رود. در اینجا به بهترین راه تنظیم دوربین آیفون با ویژگی های جدید نگاهی می اندازیم.

۱- استفاده از HEIF

فرمت HEIF تصاویر را بهتر از JPEG فشرده سازی می کند، در نتیجه فضای بیشتری برای استفاده در تلفن خود خواهید داشت. با این حال، جنبه منفی آن این است که مانند JPEG با نرم افزار و سخت افزار سازگاری ندارد. البته راهی برای استفاده از مزیت های فشرده سازی HEIF و سازگاری JPEG وجود دارد.
برای تنظیم تلفن خود به منظور عکس گرفتن با فرمت جدید HEIF به Setting > Camera > Formats بروید و گزینه High Efficiency را انتخاب کنید.

۲- به صورت اتوماتیک خروجی HEIF را به صورت JPEG دریافت کنید

حتی اگر به صورت HEIF عکاسی کنید، می توانید به صورت اتوماتیک فایل های HEIF را به JPEG تبدیل کنید. این یک قابلیت برد-برد است. برای تنظیم آیفون به منظور دریافت خروجی JPEG، به Setting > Photos بروید و Transfer to Mac or PC را در حالت اتوماتیک قرار دهید.

۳- تنظیمات را نگه ندارید

این قابلیت را هم با این که جدید نیست در اینجا قرار دادیم. چرا که با ویژگی های جدید Live Photos و فیلترهای اضافی، می توانید هر دو قابلیت را بیش از گذشته مورد استفاده قرار بدهید. این آزاردهنده است که وقتی از Live Photo یا square photo یا ویدئو استفاده می کنید و دفعه بعدی که دوربین را باز می کنید، برنامه دوربین همچنان در آخرین حالت استفاده شده باقی می ماند. اکثر مواقع کاربر می خواهد از حالت استاندارد عکاسی استفاده کند، بنابراین انتظار می رود که با باز کردن برنامه دوربین، این حالت نمایش داده شود.
اگر به Setting > Camera > Preserve Settings بروید، می توانید انتخاب کنید که دوربین در مرتبه بعدی با چه حالتی باز شود. امکان تنظیم Camera Mode، Filter و Live Photos وجود دارد. به عنوان نویسنده ترجیح می دهم دو مورد اول را خاموش کنم و حالت دوربین و فیلتر قبلی را حفظ نکنم. Live Photos را روشن نگه می دارم چرا که نمی خواهم به طور اشتباه به جای عکس معمولی یک Live Photo داشته باشم. در صورت نیاز می توان به صورت دستی به حالت Live Photo دسترسی پیدا کرد.

 

 

 

منبع:gooyait

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.