روش های مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی

0

روش های مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی

اسم پیامک تبلیغاتی که می آید، گمان می کنم کمتر کسی را بتوان یافت که از دست آن ها کلافه نشده باشد. امروزه در بسیاری از جاهای دنیا، چه در دنیای حقیقی و چه در دنیای مجازی، تبلیغات یک پای ثابت زندگی شده اند و انسانی که در قرن حاضر زندگی می کند بعید است که با هیچ کدام از انواع تبلیغات رو به رو نشده باشد. اما واقعیت ماجرا این است که پیامک تبلیغاتی از همه ی آن یکی ها آزار دهنده تر است. البته که تبلیغات برای هر شرکت و سازمانی یک ابزار برای کسب و رونق درآمد است، اما گاه موجب آزار انسان ها می شوند و، همان طور که گفتم، بدترینِ آن ها همین پیامک تبلیغاتی است. اگر شما نیز از بابت این پیامک های تبلیغاتی گاه و بیگاه خسته شده اید، این نوشته را تا به انتها بخوانید.

انواع پیامک ها و طریقه ی مسدود کردنشان

گاه ممکن است پیامکی که برای شما ارسال می شود از سوی یک شماره ی خصوصی باشد. یعنی شماره ای که ابتدای آن ۰۹ می باشد. شما می توانید از این شماره با گرفتن کد *۸۰۰*۴# شکایت کنید. البته به خاطر داشته باشید که تنها هنگامی شکایت شما قابلیت پیگیری خواهد داشت که شماره ی مورد نظر چندین و چند بار و به صورت مداوم برایتان پیامک ارسال کرده باشد.

این یک دسته از پیامک ها! اما دسته ی دیگر پیامک ها، یعنی آن هایی که از سوی شماره ی شخصی ارسال نمی شوند، خود می تواند به سه گروه تقسیم گردد:

گروه نخست پیامک هایی می باشند که از سوی بانک ها، برخی نهاد های دولتی و حتی از سوی ریاست جمهوری ارسال می شوند. این پیامک ها به طور معمول شماره ای اختصاصی دارند و به هیچ طریقی نمی توان آن ها را مسدود ساخت، زیرا پیامک های اطلاع رسانی هستند و بودنشان بهتر از نبودنشان است.

اما گروه دوم، پیامک های ارزش افزوده هستند و در اغلب موارد، شماره شان با ۲۰، ۳۰، ۴۰، ۷۰ و ارقام اینگونه آغاز می شود. عموماً این گونه پیامک ها اگر ارسال می شوند، به سبب درخواست خود کاربران می باشد. چنان چه اولین پیام ارزش افزوده شرح خدمات و همچنین مبلغ هر پیامک را ذکر نکرده باشد، امکان شکایت وجود دارد اما در غیر این صورت دلیلی برای شکایت وجود ندارد.

در هر صورت، امکان قطع این نوع پیامک ها میسر است. از هر اپراتوری که استفاده می کنید، می توانید با شماره گیری کد *۸۰۰*۲# ارسال اینگونه پیامک ها را قطع کنید.

اگر خواهان قطع تنها یکی از این پیامک های ارزش افزوده هستید، می توانید کلمه ی OFF را برای همان شماره ارسال کنید و منتظر قطع شدن سرویس بمانید.

اما گروه سوم آن دسته از پیامک ها هستند که عموماً با شماره های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰، ۹۰۰۰ و ۰۲۱ آغاز می شوند. این پیامک ها تنها برای تبلیغات ارسال می شوند و تمامی مشترکان می توانند آن ها را مسدود سازند. برای مسدود ساختن اینگونه تبلیغات می توان با هر کدام از اپراتورها، کد *۸۰۰*۳# را شماره گیری نمود.

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.