آموزش تصویری ایجاد رفرنس اتوماتیک ورد

0

آموزش تصویری ایجاد رفرنس های اتوماتیک (خودکار ) در ورد 2007 و 2010

همانطور که می دانید در تمام پایان نامه ها معمولاً نیاز است که رفرنسها ( منابع و ماخذ) پایان نامه ها و مقالات در پایان به ترتیب ذکر شوند و معمولاً  اکثراً از قسمت Endnots در قسمت Footnots استفاده می کنند . ولی امروز می خواهم آموزش ایجاد رفرنسهای خودکار و حرفه ای را با استفاده از زبانه Reference و قسمت   Citations&Bibliography به شما آموزش دهم . ممکن است این سوال به ذهن شما برسد که این روش چه مزیتهایی بر روش قبلی دارد .
ویژگیها و مزایا استفاده از این روش عبارتند از :
قابلیت آبدیت سازی (بروز رسانی ) رفرنس ها با یک کلیک
قابلیت جستجوی رفرنس ها بر حسب سال انتشار ، عنوان کتاب ، نویسنده و…که در پایان نامه هایی که دارای رفرنسهای زیادی می باشند یک مزیت فوق العاده است .
امکان مشاهده و پی گیری رفرنسهای بکار رفته در متن و یا بکار نرفته
امکان درج سریع رفرنسهای مشابه
قابلیت استفاده از انواع نمونه ها و چینش های رفرنس های  استاندارد
امکان ویرایش ، حذف ، مدیریت رفرنسها
و بسیاری مزایای دیگر که با استفاده از این روش خودتان متوجه آنها خواهید شد .
حال اگر شما نیز مایل هستید از این روش استفاده کنید در ادامه آموزش با ما باشید .
این آموزش از مرحله آموزش های حرفه ای ورد می باشد .

آموزش تصویری ایجاد رفرنس

نخست در در مقابل کلمه ای که می خواهید رفرنس خود را در مقابل آن قرار دهید کلیک کنید و از زبانه Reference به  قسمت Citations&Bibliography بروید و روی دکمه Insert citations  کلیک کنید و در منوی کرکره ای آن عبارت Add New Source را انتخاب کنید.

آموزش تصویری ایجاد رفرنس

با این کار جدول Create citation باز می شود و باکس های رفرنس خواسته شده را طبق اطلاعات منبع خود وارد کنید در شکل زیر نمونه ای از رفرنس وارد شده را مشاهده می کنید .

آموزش تصویری ایجاد رفرنس

حال پس از تکمیل اطلاعات بر اساس اینکه متن شما فارسی است یا انگلیسی از قسمت Language زبان مربوطه را انتخاب کنید که بسیار مهم می باشد.

آموزش تصویری ایجاد رفرنس

از قسمت Type of source نوع منبع خود را از لیست برای مثال Book برای کتابها و یا مقاله و یا روزنامه و … را انتخاب کنید . بر اساس نوع انتخاب شما چینش آن تغییر خواهد کرد .

آموزش تصویری ایجاد رفرنس

اکنون با انتخاب گزینه ok رفرنس متنی شما مورد نظر شما در مقابل کلمه در داخل باکس قابل مشاهده است .

آموزش تصویری ایجاد رفرنس

این کار را برای تمامی رفرنسهای داخل متن خود انجام دهید .از قسمت manage Source می توانید رفرنسهای داده شده را در باکس master Listمشاهده کنید . و با استفاده از دکمه های باکسها آنها ویرایش کنید ،یا یک رفرنس جدید اضافه کنید و یا رفرنسی را حذف کنید . در قسمت پایین Preview  چنیش رفرنس را نیز مشاهد کنید . یک نکته اینکه در باکس  current List رفرنسهایی که تیک داشته باشند در متن بکار رفته اند و آنهایی که ندارند در متن بکار نرفته اند.

آموزش تصویری ایجاد رفرنس

اکنون با انتخاب گزینه Style منویی کرکره ای آن قابل مشاهده است که می توانید بر اساس نوع رفرنس خود رفرنس دلخواه خود را انتخاب کنید معمولاً برای متون فارسی گزینه    Turabian  بهترین انتخاب می باشد .

آموزش تصویری ایجاد رفرنس

اکنون کار تنظیم ثبت و درج رفرنسها به پایان رسیده است و شما می توانید با انتخاب گزینه  Bibliography و کلیک روی گزینه Insert Bibligraphy رفرنسهای خود را در صفحه مورد نظر درج نمایید.

آموزش تصویری ایجاد رفرنس

پس از درج رفرنسها پس از هر گونه تغییر در تنظیمات رفرنسها شما باید روی رفرنسها کلیک کنید و گزینه Update Filed را انتخاب کنید تا رفرنسهای شما نیز به صورت اتوماتیک بروز شوند .

آموزش تصویری ایجاد رفرنس
منبع: copynet.samenblog.com/CitationsBibliography.html
با تشکر از مدیریت کپی نت آموزش حسینی

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.