چند ویژگی Face ID آیفون ایکس

0

ویژگی های Face ID آیفون ایکس

Face ID قابلیت جدیدی است که تنها به آیفون ایکس افزوده شده است که موارد جالبی درباره آن وجود دارد.
نحوه عملکرد Face ID به این صورت است که بیش از 30000 نقطه مادن قرمز را به صورت شما انتقال داده و با عکس ذخیره شده مقایسه می کند.اپل، Face ID را به گونه ای تنظیم کرده که اگر عینک یا کلاه بپوشید و یا مدل موی خود را تغییر دهید باز هم می تواند چهره شما را شناسایی کند.
hamirayane

شانس باز شدن گوشی با استفاده از این ویژگی به صورت تصادفی نیز یک در میلیون است. البته باز هم سه ترفند در مورد ویژگی Face ID وجود دارد که تا کنون توسط اپل مورد اشاره قرار نگرفته اند و به ترتیب عبارتند از:

‎1: نمایش نوتیفیکیشن ها و پیام ها، فقط برای شما که مالک گوشی آیفون هستید

‎2: روشن نگه داشتن صفحه نمایش، زمانی که مشغول خواند مطلبی در گوشی آیفون هستید

‎3: کم کردن صدای آلارم یا زنگ

‎علاوه بر تکنولوژی Face ID، آیفون ایکس در قسمت های جلو و عقب به صفحه شیشه ای مجهز است و در اطراف آن نیز نوار فولادی ضدزنگ قرار گرفته است. این آیفون بی نظیر اپل در برابر آب و گرد و غبار، مقاوم بوده و در رنگ های خاکستری و نقره ای در اختیار کاربران قرار میگیرد.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا در هنگام خواب، افراد دیگر می‌توانند با اسکن کردن چهره‌‌تان، قفل آیفون ۱۰ شما را باز کنند یا خیر؟ برخی از فروشندگان برای رفع این نگرانی کاربران، اقدام به فروش ماسک‌های جدیدی کرده‌اند که گفته می‌شود می‌توانند در هنگام خواب جلوی فریب خوردن فیس آی‌دی را بگیرند

اپل در هنگام معرفی آیفون ۱۰ در رویداد اختصاصی خود اعلام کرد که فیس آی‌دی فقط در شرایطی کار خواهد کرد که افراد به گوشی هوشمند خود توجه داشته باشند؛ در واقع اپل این وضعیت را این‌گونه تعریف کرد که کاربر باید به‌صورت مستقیم به گوشی آیفون خود نگاه کند.

منبع:beroozresani

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.