آموزش فعال کردن Hybrid Sleep در ویندوز 10

0

تقریبا تمام کاربران با دو گزینه گزینه Sleep یا Hibernate آشنا هستند و تفاوت این دو تنظیم در ویندوز را به درستی میدانند . اما گزینه Hybrid Sleep چطور ؟ با کاربرد آن آشنا هستید و میدانید چه زمانی کاربرد دارد ؟ حالت Hybrid Sleep ترکیبی از حالت Sleep و Hibernate برای کامپیوتر های رومیزی است. این حالت اسناد و نرم افزار ها را در حافظه و هارد دیسک قرار می دهد و سپس کامپیوتر را به یک حالت کم قدرت میبرد و این امکان را می دهد تا به سرعت دستگاه را بیدار کنید و کار را ادامه دهید. حالت Hybrid Sleep به طور پیش فرض در ویندوز بر روی کامپیوتر های رومیزی فعال شده و در لپ تاپ ها غیر فعال شده است. هنگامی که این قابلیت را فعال کنید، به طور خودکار کامپیوتر شما را به حالت Hybrid Sleep می برد زمانی که دستگاهتان آماده استفاده از حالت خواب باشد.حالت Hybrid Sleep برای کامپیوتر های رومیزی هنگامی که برق قطع شود مفید است. هنگامی که قدرت از بین می رود، ویندوز می تواند کار شما را از دیسک سخت بازگرداند اگر حافظه در دسترس نباشد.

فعال کردن “Hybrid Sleep” و کاربرد آن در ویندوز 10

حالت Hybrid Sleep ترکیبی از حالت Sleep و Hibernate برای کامپیوتر های رومیزی است. این حالت اسناد و نرم افزار ها را در حافظه و هارد دیسک قرار می دهد و سپس کامپیوتر را به یک حالت کم قدرت میبرد و این امکان را می دهد تا به سرعت دستگاه را بیدار کنید و کار را ادامه دهید. حالت Hybrid Sleep به طور پیش فرض در ویندوز بر روی کامپیوتر های رومیزی فعال شده و در لپ تاپ ها غیر فعال شده است. هنگامی که این قابلیت را فعال کنید، به طور خودکار کامپیوتر شما را به حالت Hybrid Sleep می برد زمانی که دستگاهتان آماده استفاده از حالت خواب باشد.

حالت Hybrid Sleep برای کامپیوتر های رومیزی هنگامی که برق قطع شود مفید است. هنگامی که قدرت از بین می رود، ویندوز می تواند کار شما را از دیسک سخت بازگرداند اگر حافظه در دسترس نباشد.

 

حالت Sleep

حالت خواب یک حالت صرفه جویی انرژی است که شبیه توقف فیلم ها است. تمام کارهای روی دستگاه متوقف می شوند، هرگونه سند و نرم افزار باز در حافظه قرار می گیرد هنگامی که سیستم به حالت کم قدرت می رسد.

سیستم از لحاظ فنی باقی می ماند، ولی از قدرت کمی استفاده می کند. شما می توانید در عرض چند ثانیه به طور عادی و با تمام قدرت عمل کنید. حالت خواب عمدتا همان حالت Standby یا آماده به کار است.

حالت خواب زمانی مفید است که بخواهید برای متوقف کردن کار برای یک دوره کوتاه از زمان استفاده کنید. کامپیوتر در حالت خواب از قدرت زیادی استفاده نمی کند، ولی باز هم مصرف دارد.

 

حالت Hibernate

حالت Hibernate بسیار شبیه به Sleep است، اما به جای باز نگه داشتن نرم افزار های باز و اسناد در رم، آنها را در هارد دیسک ذخیره می کند. این قابلیت به کامپیوتر اجازه می دهد تا به طور کامل خاموش شود، یعنی زمانی که رایانه شما در حالت Hibernate است، هیچ انرژی مصرف نمی کند.

زمانی که رایانه دوباره روشن شود، همه چیز در همان جا که ترک کرده بودید، از سر گرفته می شود. فقط زمانی بیشتری نسبت به حالت Sleep مصرف میکند. اگر می خواهید از دستگاه خود برای مدت طولانی استفاده نکنید و دوست ندارید اسناد و برنامه های باز را ببندید، از این حالت استفاده کنید.

کلیدهای ترکیبی Windows Key + X را همزمان بفشارید و گزینه Control Panel,” را انتخاب کنید . یا مستقیم دستور Control Panel,” را در منوی جستجو تایپ کرده و بر روی کلید اینتر کلیک کنید .

hamirayane

بر روی آیکون “Power Options” کلیک کنید .

hamirayane

در پنجره بعدی بر روی گزینه change advanced power settings کلیک کنید .

hamirayane

زیر مجموعه “Sleep” بر روی “Allow Hybrid Sleep” کلیک کنید تا تنظیمات نمایش داده شود .

hamirayane

حالا می توانید از لیست کشویی تنظیمات را فعال کنید .

 

 

 

منبع:asarayan

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.