نحوه فعال و غیر فعال کردن کلید های Function لپ تاپ

2

فعال و غیر فعال کردن کلید های Function لپ تاپ

لید های Function بر روی لپ تاپ ها دو برابر کلید های رسانه ای است که می توان از طریق آن ها فایل ویدئو را پخش یا متوقف کرد , اسپیکر ها را بی صدا و یا با صدا کنید , حجم صدا را کنترل کنید , روشنایی صفحه نمایش را تغییر دهید , وای فای را خاموش و یا روشن کنید و … . اگر صاحب یک کامپیوتر شخصی هستید به احتمال زیاد صفحه کلید شما برای بیشتر این عملکرد ها کلید های مخصوص را دارد . کلید های functions کلیدهای F1 تا F12 هستند بدون نگه داشتن کلید Fn به سادگی این کلید ها عملکرد مربوط به خود را دارند . لپ تاپ ها یک داستان دیگری دارند و اگر می خواهید که عملکردهای رسانه ای را برای این کلید ها خاموش کنید تنظیم ساده ای در قسمت BIOS وجود دارد که باید آن را غیر فعال کنید . اگر کلیدهای function در انجام فعالیت های رسانه ای به درستی عمل نکردند نیز باید به قسمت BIOS سیستم خود بروید و مشکل را حل کنید .

برای رفتن به قسمت BIOS سیستم شما باید بلافاصله بعد از روشن کردن سیستم به صورت مداوم کلید های Esc  و یا F2 را بفشارید . برای بعضی از مدل های لپ تاپ این کلید F10 است . ( بیشتر لپ تاپ های شرکت HP )

داخل BIOS در زبانه System Configuration بروید و به دنبال Action Keys Mode باشید . اگر این قسمت که مربوط به کلید ها است فعال بود (enabled ) کلید ها به صورت پیش فرض به عنوان کلید های رسانه ای عمل می کنند و برای این که عملکرد اصلی خود را داشته باشند باید کلید FN را نگه دارید و سپس از آن ها استفاده کنید .

BIOS

غیر فعال کردن ( Disabled ) Action Keys Mode باعث می شود که دیگر کلید های function کنترلی بر روی حجم صدا , پخش فایل های رسانه ای , روشنایی و … نداشته باشند . به راحتی آن ها را فعال و یا غیر فعال کنید و تغییرات خود را ذخیره کنید (save ) .

hamirayane

به صورت معمول به محیط سیستم عامل خود وارد شوید و کلید های function بر اساس تنظیمات شما عمل خواهند کرد . اگر آن ها را غیر فعال کرده باشید آن ها عملکرد اصلی خود را دارند برای مثال کلید F1 کادر محاوره ای Help برنامه مورد استفاده را باز می نماید . و یا کلید F2 یک سند جدید را بسته به نرم افزار مورد استفاده باز می کند و فشردن همزمان کلید های Alt+F4 , برنامه و یا سند مورد استفاده را می بنند . در این حالت دیگر نیاز به فشردن همزمان کلید Fn نیست .
بعضی ازمدل های لپ تاپ به شما اجازه می دهند که این عملکرد ها را از طریق Mobility Center ویندوز فعال و یا غیر فعال کنید و دیگر نیاز نباشد که به قسمت Bios بروید .

 

 

 

 

 

منبع:asarayan

گفتگو2 دیدگاه

  1. با سلام، اگر system configuration و یا هرچیز مشابه دیگری در Bios وجود نداشت چطور باید این قسمت را فعال کرد؟

    • سلام
      کلا تنظیمات بایوس هر مادربوردی به شرکت سازنده اش مربوط میشه و همیشه مثل هم نیستن
      اگر محدودیت سطح دسترسی کاربر نداشته باشید باید همه امکانات بایوس در اختیار شما قرار بگیره و اگر چنین امکانی نباشه مادربورد از آن پشتیبانی نمیکنه
      موفق باشید

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.