ارتقا حافظه رم یا خرید SSD کدام یک بهتر است

0
بسیاری از افراد که پس از مدتی به منظور ارتقا لپتاپ خود اقدام میکنند با دو گزینه مواجه میشوند،ارتقا حافظه رم یا خرید حافظه های SSD اما کدام یک  بهتر است ؟
(ابتدا باید توضیح داد که این ارتقا رم و یا هارد و سایر مشخصات کامپیوتر و یا لپتاپ باید با توجه به ساپورت آن سیستم بررسی شود. مثلا ممکن است سیستم یا لپتاپ شما رم بیشتری از آنچه دارد را پشتیبانی نکند و یا اصلا از اس اس دی پشتیبانی نکند و باید قبل از ارتقا این مسائل را بررسی نمایید تا خدای نکرده خرید ناموفقی نداشته باشید)

اما به طور کلی هر دو ارتقا سخت افزاری بسیار چشمگیر خواهد بود و کاربر تاثیر بسیار زیادی را حس خواهد کرد اما در نهایت ارتقا حافظه  رم زیاد تاثیر چشمگیری بر عملکرد سیستم نخواهد گذاشت.حافظه رم بیشتر تاثیر خود را در زمان اجرای برنامه های زیاد از جمله بازی ها و فعالیت های سنگنین خواهد داشت اما  تاثیر بیشتر در زمان سرعت اجرا را با خرید حافظه های SSD  تجربه کنید.

(البته چنانچه سیستم شما حداقل میزان رم برای عملکرد سیستم عامل یا ویندوز را داشته باشد مثلا ویندوز7 برای عملکرد مناسب حداقل یک الی دو گیگ رم احتیاج دارد)

در حقیقت کندترین بخش سیستم قطعاتی است که حرکت مکانیکی در آنها وجود دارد از هارد دیسکها. این یکی از مشکلاتی کندی که بسیاری از رایانه ها  و لپتاپ ها با آن مواجه میشوند به دلیل ضعف سرعت  هارد های مغناطیسی میباشد که عملکرد کلی سیستم را در پردازش های سنگین با اختلال مواجه میکند و این مشکل را فقط حافظه های اس اس دی رفع میکنند.حافظه های جامد از نظر سرعت در رده بسیار بالاتری نسبت به هارد های مغناطیسی قرار میگیرند و اگر تصمیم دارید رایانه خود را ارتقا دهید بیشترین تاثیر و سرعت را زمان اجرای  برنامه ها با حافظه های اس اس دی تجربه خواهید کرد.

در نتیجه در حالت عمومی ارتقا حافظه رم زیاد توصیه نمیشود و توصیه میکنیم حافظه SSDرا تجربه کنید تا حداقل تفاوت سرعت در باز شدن برنامه و بوت شدن ویندوز را با چشم احساس کنید. البته باز تاکید می شود این در حالتی است که سیستم شما حداقل میزان رم را برای عملکرد ویندوز داشته باشد. ولی در حالات خاص که شما مثلا برای انجام محاسبات یک نرم افزار خاص مثل مطلب یا پردازشهای برنامه های گرافیکی نیاز ویژه به رم نداشته باشید. که در این حالت مشورت به متخصصین آن نرم افزار را توصیه می کنیم.

منبع:beroozresani , hamirayane

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.