چگونه چند سیستم عامل را روی یک فلش نصب کنیم

0

حتما تا کنون برای تان رخ داده است که سیستم عامل تان خراب می شود و به یک سری دیتاهای ضروری نیاز دارید که با وجود این معضل نه به این داده ها دسترسی دارید و نه می توانید آن ها را با درست و تعمیر کردن سیستم عامل که معمولا به صورت نصب سیستم عامل جدید همراه است حفظ کنید. خب در چنین شرایطی یک فلش یو اس بی مبتنی بر سیستم عامل می تواند به شما کمک کند. در واقع روی این فلش ها نسخه ای لایو از ویندوز ارائه می شود و می توانید به راحتی، مشکل خود را حل کنید.

خوشبختانه ویندوز و لینوکس هر دو از نسخه لایو برخوردار هستند و اگر شما از این دو سیستم عامل استفاده می کنید می توانید به راحتی از این قابلیت فوق العاده بهره مند شوید.

رای اینکه چند ویندوز روی یک فلش تعبیه کنید می توانید از برنامه های مختلف کمک رسان در این باره استفاده کنید اما سه برنامه معتبر را از طریق گویا آی تی به شما یاد می دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

WinSetupFromUSB

این اولین برنامه ای است که می توان گفت بیش از دیگر برنامه ها از آن استقبال می شود. برای نصب WinSetupFromUSB همین حالا کلیک کنید. این برنامه به شما کمک می کند که بتوانید از طریق فلش ویندوز نصب کنید و علاوه بر آن روی یک فلش چند سیستم عامل، تعبیه کنید. خب برای این کار از لینکی که در بالا ارائه کردیم، این برنامه را دانلود کرده و آن را نصب کنید. بعد از نصب آن را اجرا کنید:

hamirayane

در ابتدا لازم است که شما مسیر یو اس بی فلش خود را مشخص کنید در ادامه:

hamirayane

در این مرحله مشخص کنید که کدام سیستم عامل ها را می خواهید روی فلش نصب کنید:

hamirayane

در این جا لازم است که مسیر iso را مشخص کنید و در نهایت پروسه را ادامه دهید تا بتوانید به عبارت Job done برسید. اگر دوست داشته باشید که بخواهید، فرآیند را مشاهده کنید می توانید این فرآیند را به صورت زیر در سیستم مشاهده کنید:

hamirayane

و در نهایت کادر Job done به شما خواهد گفت که فرآیند نصب چند ویندوز به صورت کاملا درست انجام شده است:

hamirayane

بدین صورت می توانید به کمک یک برنامه ساده، چند سیستم عامل را روی فلش نصب و به صورت لایو مورد استفاده قرار دهید.

اما برنامه دوم:

MultiBootUSB

این برنامه ریز به شما این امکان را می دهد که به سادگی آن چه از سیستم عامل ها را می خواهید روی یو اس بی فلش خود نصب کنید. برای دانلود این نرم افزار اینجا را کلیک کنید. این نرم افزار را دانلود و نصب کنید و آن را به فلش خود انتقال دهید و بعد از اجرا فرآیند را با ما دنبال کنید:

hamirayane

این نرم افزار برای نسخه های لینوکس کمی مشکل دارد اما نسخه های ویندوزی را به خوبی پشتیبانی می کند. از امتیازهای این برنامه این است که می توانید در کنار ویندوز نصب شده روی فلش، سایر نرم افزارها مثل آنتی ویروس نیز داشته باشید.

hamirayane

hamirayanehamirayane

رابط کاربری این برنامه نیز ساده بوده و به راحتی قابل استفاده است. و اما برنامه سوم:

XBoot

این برنامه از ساده ترین برنامه هایی است که می توانید از آن استفاده کنید و به ضرب دو کلیک، بعد از دانلود آن، آن را اجرا و نصب کنید. در این نرم افزار به راحتی می توانید کاوشگر را باز کنید و فایل iso را پیدا کنید، و بعد آن را به داخل برنامه معرفی کنید:

hamirayane

زمانی که فایل ایزوی خود را معرفی کردید در انتها مطابق عکس بالا دو گزینه مشاهده می کنید که شما باید Create USB را انتخاب کنید. به تناسب نوع سیستم fat نیز پیشنهاد هایی به شما ارائه می شود اما دقت کنید چون می خواهید یک فلش قابل بوت بسازید، گزینه Do not install any Bootloader را انتخاب نکنید.

hamirayane

در نهایت اوکی را بزنید، تا عملیات به خوبی به اتمام برسد و فلش شما آماده استفاده شود.

 

 

 

 

منبع:gooyait

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.