چگونه شماره تلفن یک شخص را به صورت آنلاین پیدا کنیم

0

چگونه شماره تلفن یک شخص را به صورت آنلاین پیدا کنیم

پیدا کردن شماره تلفن اشخاص به صورت آنلاین کمی مشکل است. شماره‌های همراه خصوصی هستند و امروزه دیگر هیچ دفتر تلفنی وجود ندارد که به صورت عمومی شماره‌ی افراد مختلف را در اختیار شما بگذارد. با این وجود هنوز هم چند روش برای پیدا کردن شماره تلفن شخصی افراد وجود دارد (پیدا کردن شماره‌ی محل کار یک شخص هنوز هم کار ساده‌ای به حساب می‌آید).

 

چگونه شماره تلفن یک شخص را پیدا کنیم؟

 

هیچ راه بی‌دردسری برای پیدا کردن شماره تلفن یک شخص به صورت آنلاین وجود ندارد. اگر در فیسبوک با یک نفر دوست هستید، شاید بتوانید شماره‌ی او را از همان جا پیدا کنید. کافی است در این شبکه‌ی اجتماعی وارد شوید، به صفحه‌ی پروفایل آن شخص بروید و وارد قسمت About > Contact and Basic Info شوید. اگر خود شخص اطلاعات تماسش را با دوستانش به اشتراک گذاشته باشد، از بخش Contact Information، می‌توانید شماره‌ی او را پیدا کنید.

اگر شماره‌ی او در این بخش وجود نداشته باشد، از طریق فیسبوک به هیچ وجه نمی‌توانید شماره‌ی فرد مورد نظر خود را پیدا کنید، مگر این که به او یک پیام داده و درخواست خود را اعلام کنید. با وجود این که فیسبوک به صورت پیشفرض امکان جستجوی تلفن به شکل برعکس را برای شما فراهم کرده، اما اگر از قبل آن را بلد نباشید، به راحتی نمی‌توانید این شماره را پیدا کنید.

hamirayane

اگر نتوانستید با فیسبوک شماره تلفن آن شخص را پیدا کنید چه کار می‌کنید؟ خب، هنوز هم یک نسخه‌ی آنلاین از آن دفتر تلفن‌های سنگین و قدیمی وجود دارد! البته، درست مثل دفترهای فیزیکی، این ابزارها هم فقط شماره‌ی خطوط ثابت را دارند. اما جای نگرانی نیست، چون خود من با کمی جستجوی ساده توانستم شماره تلفن پدر و مادرم را از این سایت‌ها پیدا کنم.

کافی است به وبسایت White Pages بروید و اسم آن شخص را به همراه نام شهر، استان و یا کد شهر وارد کنید. اگر اسم و شماره‌ی آن شخص در یکی از دفتر تلفن‌های محلی آن منطقه ثبت شده باشد، شماره‌ی او را در این وبسایت خواهید دید. این کار مثل گشتن در میان دفتر تلفن‌های کاغذی می‌ماند، با این تفاوت که محدودیت خاصی ندارد و با سرعت بیشتری این کار را انجام می‌دهد.

با وجود این که وبسایت White Pages و دیگر سایت‌های مشابه سرویس‌های پولی هم دارند و از شما می‌خواهند که آن‌ها را خریداری کنید، ولی ما از چنین سرویس‌هایی استفاده نکردیم و توصیه می‌کنیم شما هم چنین کاری نکنید. همان اطلاعات رایگان باید کافی باشد، چون هیچ تضمینی وجود ندارد که بعد از پرداخت پول این سرویس‌ها بتوانند شماره‌ی شخص مورد نظر شما را پیدا کنند.

hamirayane

اما اگر نتوانستید از طریق فیسبوک یا وبسایت White Pages شماره‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید چطور؟ خب، در این حالت کار کمی سخت‌تر می‌شود. این نوع از اطلاعات عموماً به صورت محرمانه‌تر نگهداری می‌شود. مردم معمولاً شماره‌های خود را در اینترنت نمی‌گذارند و هیچ پایگاه داده‌ی عظیمی هم وجود ندارد که نام و شماره‌ی تلفن افراد را داشته باشد. البته می‌توانید شانس خود را انتخاب کرده و در گوگل یا بینگ به دنبال اسم و شماره تلفن افراد مختلف بگردید، ولی این کار تقریباً هیچ وقت عملی نیست.

اگر جداً نیاز دارید تا با کسی تماس بگیرید، بهتر است مستقیماً از خود شخص شماره‌ی او را بگیرید. اگر آن شخص را از روی فیسبوک می‌شناسید، می‌توانید به او پیغام داده و شماره‌اش را درخواست کنید. اما اگر پروفایل فرد مورد نظر خود را در محافل آنلاین پیدا نمی‌کنید، به دنبال کسی باشید که او را می‌شناسد و می‌توانید شماره را از این واسطه بگیرید. برای مثال، اگر شدیداً لازم است با شخصی تماس بگیرید، بهتر است از روی فیسبوک (یا White Pages) به دنبال دوستان یا اقوام او بگردید، سپس شماره‌ی شخص مذکور را از آن‌ها بگیرید.

این توصیه حتماً خیلی پیش پا افتاده است، ولی این روش واقعاً تنها روشی است که به کمک آن می‌توانید شماره‌ی بسیاری از افراد را پیدا کنید.

 

چگونه شماره‌ی تلفن کسب و کارها را پیدا کنیم؟

 

خوشبختانه همچنان پیدا کردن شماره‌ی تلفن کسب و کارهای مختلف خیلی ساده است. اکثر شرکت‌ها می‌خواهند شما با آن‌ها تماس بگیرید، پس خودشان عمداً شماره‌شان را به صورت عمومی تبلیغ می‌کنند. پیدا کردن شماره‌ی پشتیبانی مشتریان ممکن است کمی سخت‌تر باشد، اما در ادامه به آن هم می‌پردازیم.

اکثر شرکت‌ها شماره تلفن‌های خود را در مکانی که به سادگی دیده می‌شود در وبسایتشان قرار می‌دهند. برای پیدا کردن این شماره کافی است به وبسایت شرکت مورد نظر خود رفته و وارد بخش «تماس با ما» یا «خدمات مشتریان» شوید. برخی از کسب و کارهای کوچک‌تر – مثل رستوران‌های محلی – شاید وبسایت نداشته باشند، اما معمولاً در شبکه‌های اجتماعی صفحه‌ی اختصاصی دارند. اکثر اوقات می‌توانید آن‌ها را با نام خودشان بر روی فیسبوک یا اینستاگرام پیدا کنید.

hamirayane

اگر کسب و کاری چندین شعبه‌ی مختلف دارد، برای پیدا کردن شعبه‌ی محل خودتان باید از قابلیت «مکان‌یاب» وبسایت استفاده کنید. این قابلیت معمولاً شماره تلفن مربوط به شعبه‌ی شما را در اختیارتان می‌گذارد. اگر چنین قابلیتی وجود نداشت، به راحتی می‌توانید اسم و آدرس آن کسب و کار را در سرویس‌هایی مثل نقشه‌ی گوگل یا Yelp جستجو کنید.

hamirayane

اگر می‌خواهید با بخش پشتیبانی مشتریان تماس بگیرید و با یک انسان زنده صحبت کنید – خصوصاً زمانی که با یک شرکت بسیار بزرگ طرف هستید – بهتر است بیخیال همه‌ی توصیه‌های قبلی شده و از وبسایت GetHuman.com استفاده کنید. در این پایگاه داده اطلاعات تماس مربوط به بخش پشتیبانی مشتریان شرکت‌های بزرگ وجود دارد، و زمان تخمینی لازم برای انتظار در پشت خط را هم به شما اعلام می‌کند. علاوه بر این، این سرویس بخش درخت تلفن هم دارد تا شما را با سریع‌ترین حالت ممکن از میان سامانه‌ی خودکار شرکت‌ها عبور داده و به شخصی که می‌تواند مشکل‌تان را حل کند وصل نماید.

hamirayane

 

 

 

 

منبع:gooyait

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.