ترفندی برای افزایش حافظه با پاک کردن کش تلگرام

0
ین روزها کاربران زیادی عضو گروه ها و کانال های مختلف در تلگرام هستند . از طریق همین کانال ها معمولا حجم زیادی از اطلاعات و عکس ها در گوشی های کاربران ذخیره میشود و در طولانی مدت کاربران از لحاظ میزان حافظه با مشکل مواجه می شوند.

در مرحله اول کاربران زیادی گمان می کنند که مشکل از سمت گوشی آن ها می باشداما در حقیقت حجم زیاد اطلاعات در تلگرام گوشی شما، حافظه را با مشکل مواجه کرده است.

برای رفع این مشکل میتوانید کش تلگرام را خالی کنید و هم می توانید تنظیماتی را اعمال کنید که به صورت دوره ای کش تلگرام شما خالی شود.با پاک کردن کش تلگرام اطلاعات شما پاک نمی شود و فقط کافی است برای مشاهده مجدد عکس ها و ویدئوها دوباره آن ها را لود کنید.

برای پاک کردن کش تلگرام کافی است مراحل زیر را انجام دهید:
مرحله اول : اپلیکیشن تلگرام را باز کنید، به قسمت تنظیمات (Setting) بروید و بعد Data and Storage را باز کنید.
مرحله دوم: در این قسمت از بخش Disk and network usage گزینه storage usage را انتخاب کنید. حالا باید کمی صبر کنید تا میزان حافظه اشغال شده توسط کش به شما نمایش داده شود .
مرحله سوم:سپس می‌توانید روی Clear Cache بزنید و این فضا را صفر کنید. پس از اینکه clear cache را انتخاب کردید می‌توانید به تفکیک فایل‌های مختلف را انتخاب کنید تا کش آنها پاک شود.
hamirayane
برای حذف خودکار کش تلگرام مراحل بالا را طی کنید و قسمت storage usage روی گزینه keep Media کلیک کنید. حالا می‌توانید تنظیم کنید تا این کش هرهفته یا هرماه خالی شود یا اینکه هرگز خالی نشود. پیشنهاد ما این است که این گزینه را روی week 1 قرار دهید و اگر هم‌زمانی با کمبود حافظه مواجه شدید حتما این گزینه را چک کنید.
hamirayane

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.