آموزش فعال کردن بوت بایوس برای نصب ویندوز

0

مهمترین کار درهنگام نصب ویندوز که خیلی از کاربران با آن مشکل دارند فعال کردن بوت سیستم عامل یا بایوس می باشد . بوت همان صفحه ای است که یک س دی اتوران در محیط آن میخواهد اجرا شود . با دیسک بوت یک کامپیوتر می‌توان یک سیستم‌عامل (مانند ویندوز یا لینوکس) یا یک نرم‌افزار را اجرا و به اصطلاح بوت کرد. دیسک‌های بوت کارهای مختلفی مانند نصب یک سیستم‌عامل، بازیابی داده‌ها، عیب‌یابی سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری، دسترسی به رمز عبور مدیر یک سیستم و… را انجام می‌دهند. آموزش نصب ویندوز یا پاک کردن ویروس از طریق هیرن بوت سی دی فقط چند کار کوچک است که از طریق فعال کردن بوت می توان انجام داد. در ادامه روش فعال کردن این گزینه را در بایوس آموزش میدهم .

1. به طور کلی بوت منو کامپیوتر با نوت بوک متفاوت می باشد . در نوت بوکها هنگام بالا آمدن سیستم عامل کلید مربوطه در پایین صفحه درج شده است . اما در کامپیوتر اگر نمیخواهید به صورت دستی از طریق بایوس اینکار را انجام بدهید بهتر است با نگه داشتن کلید F8 از روی صفحه کلید پنجره بوت را فعال کنید . این صفحه بسته به نوع مادربردهای مختلف متفاوت می باشد . من دو نمونه پنجره بوت که از طریق کلید F8 فعال می شود را برای شما قرار داده ام .

hamirayanehamirayane

2. اما از طریق بایوس . ابتدا کلید Delete را هنگامی که کلید پاور را میفشارید تا سیستم روشن شود از روی کیبورد فشار دهید تا واد بایوس شوید . اگر مادربرد شما قدیمی می باشد صفحه آبی رنگ زیر را مشاهده می کنید .  در بعضی از مادربردها باید از کلید F2  استفاده کنید .

گزینه ‘Advanced Bios Features’ را انتخاب کنید تا وارد صفحه بعدی شوید . در مرحله بعدی بر روی گزینه first boot device کلیک کرده و گزینه CDROM را انتخاب کنید . کلید F10 را از روی کیبورد بفشارید تا تنظیمات ذخیره و صفحه بسته شود .

hamirayane

hamirayane

hamirayane

اگر بایوس شما به شکل زیر بود همانند تصویر زیر مراحل را دنبال کنید . دقت داشته باشید که حتما بعد از تغییر بوت باید از کلید F10  و بعد از آن تایپ حرف Y و اینتر جهت ذخیره استفاده کنید .

hamirayane

 

 

 

منبع:asarayan

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.