ارور صفحه آبی در ویندوز

0

مواجه شدن با ارور صفحه آبی یا همان Blue Page  صفحه مرگ می باشد . این ارور به دلائل زیادی ممکن است در ویندوزهای مختلف ظاهر شود و یکی از بدترین ارورها می باشد که در بیشتر مواقع بدلیل مشکلات سخت افزاری بوده که بعد از یک مدت زمان برای سیستم شما اتفاق می افتد .
در این بخش دلائل ظاهر شدن این صفحه را برای شما توضیح میدهم و شما بسته به مطالبی که به آنها اشاره کرده ام باید این مشکل را برطرف کنید .
مورد اول مشکلات سخت افزاری می باشد که در ادامه به صورت کامل به آن اشاره میکنم .
اگر بعد از خرید یک سیستم جدید ، چند ساعتی با آن کار کردید و یکدفعه صفحه Blue Page ظاهر شد مطمئن باشید که یکی از قطعات مادربرد ، حافظه رم یا کارت گرافیک شما مشکل دارد . معمولا 3 قطعه نامبرده شده باعث بروز چنین مشکلی می شود .
شاید این سوال برای شما پیش بیاید که از کجا مطمئن شوید که کدام قطعه خراب می باشد ؟

دقت داشته باشید که اگر مورد اول برای شما اتفاق افتاد ، باید سیستم را به گارانتی برده و از آنها بخواهید قطعه معیوب را تعویض کرده یا مشکل آن را برطرف کنند . سعی کنید به هیچ وجه سیستم را باز نکنید ، بدلیل اینکه شرکتهای گارانتی کننده قطعات کامپیوتری بهانه جو هستند و طی تجربه ای که در این زمینه دارم ممکن است سیستم شما را با دریافت هزینه درست کنند .

در بعضی از مواقع مشاهده کرده ایم که سیستم هایی که بدلیل نوسانات برق پاور آنها سوخته ، بعد از تعویض منبع تغذیه یا همان پاور ، بعد از چند ساعت کار کردن سیستم هنگ کرده و یکدفعه ارور صفحه آبی ظاهر می شود . در این مواقع هم باید سیستم را به یک شرکت تعمیر قطعات سخت افزاری برده تا قطعات را تک تک مورد بررسی قرار داده و تا متوجه شود که نوسانات برق به کدام قطعه صدمه زده تا عیب قطعه معیوب را پیدا کند .

مورد دوم ویروسی شدن سیستم می باشد .
بعضی از ویروس ها باعث ظاهر شدن صفحه Blue Page نیز می شوند که در این مواقع باید ابتدا از مورد اول که درصد بیشتری برای بروز چنین مشکلی دارد (مشکلات سخت افزاری) اطمینان حاصل کرده و سپس مورد دوم را بررسی کنید .
به چه صورتی اینکار باید انجام شود ؟
1. ابتدا بررسی کنید سیستم شما دارای آنتی ویروس می باشد یا خیر ؟
2. آنتی ویروس نصب شده آبدیت یا بروز می باشد یا خیر ؟
3. اگر آبدیت هست ولی وقتی سیستم را اسکن می کنید ویروسی پیدا نمی کند و باز این صفحه ظاهر می شود ، آنتی ویروس شما ضعیف تر از ویروس می باشد و باید از نرم افزار کومبو فیکس استفاده کنید که آموزش آن در این قسمت به صورت کامل می باشد .
4. در مرحله آخر اگر نرم افزار کومبو فیکس هم نتوانست مشکل را برطرف کند باید ویندوز را عوض کنید ، فقط به این نکته دقت کنید که بعد از نصب ویندوز به هیچ صورت نباید هیچ فولدری را باز کنید باید به صورت اتوران ابتدا آنتی ویروس را نصب و سپس به اینترنت وصل شوید تا آبدیت شود . دلیل اینکه می گویم هیچ فولدری را بعد از نصب ویندوز باز نکنید ، برای این می باشد که تمام ویروس ها تا بر روی آنها کلیک نکنید فعال نمی شوند . وقتی یک فولدر را باز می کنید ویروس به صورت اتوران فعال و شروع به تکثیر می کند .

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.