چرا با هر شارژری نمی توان لپ تاپ را شارژ کرد

0

چرا با هر شارژری نمی توان لپ تاپ را شارژ کرد

چرا با هر شارژری نمی توان لپ تاپ را شارژ کرد: داشتن دو شارژر برای لپ تاپ می تواند مفید باشد زیرا در اینصورت نیازی به حمل شارژر وجود ندارد، از طرفی گران بودن شارژرها خود نوعی مشکل محسوب می شوند، بنابراین بهتر است از USB-Cها استفاده شود.

یکی از مهمترین و البته مورد استقبال ترین تجمل گرایی در جهان داشتن دو شارژر لپ تاپ می باشد. این امر، امری غیرضروری می باشد، بخصوص زمانی که هر کدام از شارژرها به طور یکسان عملکرد طبیعی خوبی داشته باشند. اما در صورت امکان، داشتن دو شارژر برای جلوگیری از انجام کارهای کوچک روزمره­ چون جداکردن شارژر از کنار تختخواب و جمع کردن آن و متصل نمودن دوباره آن در محل کار و داخل زدن و خارج کردن شارژر به صورت روزانه، می تواند مفید واقع شود. از طرفی یک چیز از بین چیزهایی که باید حمل کنیم کم می شود. این رویه برای طول عمر شارژرها نیز بهتر است و دیگر استرس کابل شارژر را نخواهیم داشت. در نهایت این کار برای سلامت عقلی ما نیز بهتر خواهد بود چرا که مجبور  نیستیم به طور مداوم روزانه کنترل کنیم که آیا شارژر خود را به همراه داریم یا نه.

مشکل، گران بودن شارژر لپ تاپ هاست. یک شارژر کمکی مدل ۸۵W Magsafe2 برای مک بوک از شرکت اپل حدود ۸۵ دلار هزینه در بر خواهد داشت.(از آنجایی که ممکن است مقدار زیادی جریان الکتریسیته از میان لپ تاپ عبور کند، بهتر است از برندهای گران تر استفاده شود). یک شارژر ۶۵w با قیمت ۷۹٫۹۹ دلار (با صرف هزینه زیاد) رویای داشتن دو شارژر را تحقق می بخشد.

USB-C ها مزایا و معایبی دارند

با ورود بیشتر و بیشتر شرکت ها و کمپانی های فناوری، پورت های جدید و استاندارد مورد استقبال قرار گرفتند ،USB-Cها زمانی که بخواهند برای حل مسئله شارژر به کار گرفته شوند هم یک نعمت محسوب می شوند و هم یک دردسر. در ظاهر اینکه یک کابل بتواند همه چیز را شارژ کند خوب به نظر می رسد. با این وجود می توان یکی یا دوتا از آن ها را کنار تخت و تعدادی را کنار میز کار قرار داد و هرگز نیازی به حمل کابل وجود نخواهد داشت.

بجز این مشکل که USB-C استاندارد خوبی نیست، شارژر USB-C لپ تاپ شما و تلفن همراه شما را نیز شارژ خواهد کرد اما با روش دیگر چنین چیزی امکانپذیر نیست. شما می توانید شارژر سریع را با قیمت ارزان تهیه کنید و از آن برای برخی از وسیله های خود استفاده کنید ولی برای برخی وسایل نمی توانید از آن استفاده کنید. زمانی که شما این شارژر را به مک بوک خود وصل می کنید لپ تاپ شما خاموش می شود، زیرا کنسول لپ تاپ شما تخلیه می شود.

همه این موارد بیان کننده بزرگترین مشکل USB-C است، تنها اینکه پورت ها یکسان به نظر می رسند بدان معنا نیست که استانداردها هم مشابه باشند. در اینجا موضوع انرژی خام وجود دارد، یعنی بعضی از شارژرها آنطور که باید نمی توانند به لپ تاپ انرژی دهند، اما برخی ویژگی های شارژ سریع وجود دارد که باعث می شود خواهان استفاده از آن باشیم. به طور کلی اگر شما مایل به خرید یک شارژر به اندازه کافی قوی هستید که برای اکثر لپ تاپ ها بتوان از آن استفاده کرد، یقینا از این شارژر سریع استفاده خواهید کرد، درحالی که می بینید شارژر شما توانایی شارژ چیزهای دیگر را هم دارد و بدین وسیله مشکل خرید دو شارژر لپ تاپ گران هم حل خواهد شد. اما در اینجا حداقل شما به جای کابل اختصاصی گران برای تنها یک وسیله، یک شارژر ابرقدرت خواهید داشت که برای چندین وسیله می توان از آن استفاده کرد.

چه کسی می داند؟ شاید روزی تکنولوژی به شارژایده آلی دست یابد: یک کابل استاندارد تکی که برای همه ابزارها و در همه جا بتوان از آن استفاده کرد.

 

منبع:click

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.