گجتی برای ممانعت از سوختن لپتاپ و گوشی هوشمند

0

برای اینکه کابل‌های بی‌کیفیت USB Type-C نتوانند خسارتی به لپتاپ و یا گوشی‌های هوشمند وارد کنند، Satechi دانگلی ساخته است که درجه و مقدار نیروی برق کابل‌ها را نشان می‌دهد.

 

USB-C برای این که استانداردی جهانی برای اتصالات باشد ساخته شده است و امروزه در بخش‌های مهمی از صنعت از آن استفاده می‌شود. آن را می‌توان در رایانه‌های شخصی‌، گوشی‌های هوشمند و لپتاپ‌ها یافت. اما توانایی تغذیه با الکتریسیته قوی و اتصال آن به دستگاه‌ها می‌تواند در صورت کیفیت بد کابل در شارژ دستگاه ایجاد مشکل کرده، آن را بسوزاند و یا حتی از همه بدتر منجر به آتش گرفتن آن شود.

 

در سال ۲۰۱۵، بنسون لیانگ, یکی از مهندسین پروژه‌ی پیکسل در گوگل اعلام کرده بود که برخی کابل‌های یو‌اس‌بی  Type-C بی‌کیفیت برای دستگاه‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند به دلیل نقض ویژگی‌های USB Type-C خطرناک می‌باشند.

 

اما (ترفندستان) دانستن این که آیا کابل USB Type-C انتخابی از کیفیت خوبی برخوردار است کار مشکلی است. به همین دلیل شرکت Satechi تست‌کننده‌ی کابل USB خود که Type-C Power Meter نام دارد را ساخته و روانه بازار کرده است.

hamirayane

Type-C Power Meter به شکل آداپتور کوچکی است که بین دستگاهی که باید شارژ گردد و کابل قرار می‌گیرد و روی صفحه نمایش کوچک آن ولتاژ و آمپر نمایش داده می‌شود. بدین‌گونه می‌توان اطمینان یافت که دستگاه در حال شارژ، مقدار صحیح برق را برای شارژ شدن و بدون به خطر انداختن باتری دریافت می‌کند.

 

اما با این همه این دستگاه کوچک دو مشکل دارد که شاید در مدل آینده‌ی آن اصلاح گردد. این دستگاه نمی‌تواند جریان برق را در صورتی که ایده‌آل نباشد قطع کند و به کاربر هم در مورد کابل هشداری نمی‌دهد. در نتیجه کاربر خود باید بداند که تنظیمات صحیح برای دستگاهش کدامند.

 

این دستگاه هم‌اکنون با قیمت 30 دلار برای فروش در دسترس است. برای اطلاعات بیش‌تر در خصوص این دستگاه می‌توانید به سایت سازنده مراجعه نمایید.

 

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.