تعویض یا تعمیر دوربین گوشی‌های هوشمند؟

0

برای اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند این مسئله پیش می آید که به دفعات گوشی از دستشان به زمین افتاده و نتیجه آن عدم کارایی دوربین آن مثل قبل است، اما در این شرایط چه باید کرد؟

دوربین گوشی‌های هوشمند مثل سایر قطعات گوشی بوده و احتمالا مانند سایر قطعات نیز قابل تعویض شدن است. اگر دوربین گوشی شما مشکل پیدا کرده، تعویض آن مقرون به صرفه تر از خرید یک گوشی جدید خواهد بود، البته این هزینه بسته به نوع گوشی و تعمیرکار موبایل می‌تواند متقاوت باشد.
لازم به ذکر است به منظور تعویض هر کدام از قطعات گوشی باید پوشش آن باز گردد، بنابراین اگر قصد تعویض دوربین گوشی خود را دارید، قبل از تحویل آن به تعمیرکار از تمام اطلاعات خود بکاپ تهیه نمایید تا در صورت بروز هر مشکلی اطلاعات حفظ شود.
ابتدا و قبل از مراجعه برای تعویض دوربین تلفن همراه خود، مطمئن شوید که لنز دوربین تمیز بوده و آخرین ورژن برنامه و سیستم نیز بروزرسانی گردیده است. تنظیمات برنامه دوربین را انجام دهید، البته اگر تاکنون این کار را انجام نداده‌اید. به منظور اینکه مطمئن شوید مشکل از نرم افزار نیست از یک برنامه‌ی دیگر دوربین استفاده کنید و دوربین را در موقعیت‌های مختلف آزمایش نمایید. حتی ممکن است کمپانی سازنده دوربین، پیشنهاداتی برای این‌گونه مسائل داشته باشد.
بعد از انجام تمام اقدامات یاد شده اگر به نتیجه مطلوب نرسیدید احتمالا دوربین گوشی شما آسیب دیده، مرحله ی بعدی پیدا کردن تعمیرکار است، به این منظور می توانید در اینترنت سرچ کرده و تعمیرگاه‌های موبایل معتبر را بیابید و یا به نمایندگی های مجاز مراجعه کنید، همچنین اگر گوشی شما گارانتی دارد، شاید تعویض دوربین برای شما هزینه ای دربر نداشته باشد.

 

 

 

منبع:click

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.