اگر گوشی اندرویدی در آب افتاد چه کنیم

0

اگر گوشی اندرویدی در آب افتاد چه کنیم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی یا تبلت تان اندرویدی در اب بی افتد. باید ها و نباید های بسیاری وجود دارد. همراه ما باشید.

این توصیه ها ممکن است به نجات گوشی شما کمک کند.

به هیچ عنوان دستگاه خود را همان لحظه به شارژ متصل نکنید.

در اولین مرحله که بسیار مهم است سرعت عمل می باشد. شما هر چه سریع تر باید گوشی خود را نجات دهید تا اب به بخش های مختلف ان کمتر نفوذ کند.هر چه زمان بیشتری گوشی در اب بماند احتمال درست شدن و سالم ماندن ان بسیار کمتر می شود.

اگر گوشی شما زمانی که در اب افتاد روشن بود باید سریعا ان را خاموش کنید و اگر هم خاموش بود ان را روشن نکنید.اگر گوشی شما این امکان را دارد که باتری اش جدا می شود، باتری را در بیاورید و هر بخشی که امکان باز کردن و جدا کردن وجود دارد را جدا کنید.اگر از قاب استفاده می کنید ان را در بیاورید،سیم کارت و کارت حافظه را در بیاورید و همه قسمت ها را در حوله ای بپیچید.و هر بخشی را که خیس است سعی کنید به طور کامل خشک کنید.در تمامی این مراحل سعی کنید از تکان دادن زیاد گوشی بپرهیزید به این دلیل که با هر تکان اب به بخش های مختلف نفوذ می کند.

دیگر نکته این است که دکمه های گوشی را فشار ندهید.

اما از مهم ترین مرحله ها این است که چگونه گوشی خود را خاموش کنید.خیلی ها از سشوار استفاده می کنند که اگر سشوار را در فاصله نامناسب بگیرید و گرمای بیش از اندازه ای به گوشی شما برسد ممکن است به پردازنده گوشی اسیب برسد.پس باید حتما فاصله مناسب را رعایت و دمای سشوار را بر روی کمترین حالت بگذارید و هم چنین باد را در نواحی مانند محل سیم کارت و باتری بگیرید. تا از قسمت شکاف ها گرما وارد گوشی شود.

در کل سشوار خیلی پیشنهاد نمی شود.

سه روش خشک کردن:

۱. که دستگاه خود را به مدت دو الی سه روز در جایی که رطوبت ندارد به حال خود رها کنید، مثلا در کشو قرار دهید.

۲.قرار دادن دستگاه در ظرف برنج خشک است. دستگاه را در ظرف برنج به گونه‌ای قرار دهید که برنج به اندازه کافی اطراف دستگاه را بگیرد. برنج خشک رطوبت گوشی شما را می تواند بگیرد.

۳. قرار دادن گوشی در یک جعبه و گذاشتن چند بسته سیلیکاژل در اطراف آن است. سیلیکاژل ماده‌ای است که در بسته های کوچک کاغذی بسته‌بندی می شود و در جعبه های وسایل الکترونیکی برای گرفتن رطوبت به‌کار برده می شود. یک روز گوشی خود را در جعبه به همراه بسته های سیلیکاژل قرار دهید، احتمال این که رطوبت آن از بین برود وجود دارد.

اینها روش های احتمالی هستند و ۱۰۰ درصد به عنوان راه حل های قطعی نیستند.

بیشتر دقت کنید و مراقب باشید به هیچ عنوان گوشی خود را خیس نکنید یا در جاهای خیلی مرطوب قرار ندهید.

 

 

 

 

منبع:beroozresani

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.