آموزش چگونگی رفع مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 10

0

ویندوز 10 برای ما قابلیت های جدیدی را آورده است و همچنین قابلیت هایی که قبلاً وجود داشت را بهبود بخشیده است . اینطور که گفته می شود که چند مشکل رایج هم همراه این ویندوز وجود دارد . یکی از آنها این است که بلوتوث به صورت درستی که باید کار کند کار نمی کند . اگر شما هم با مشکلاتی در مورد بلوتوث روبرو شده اید ما برای شما چندی راه حل داریم که شما می توانید آنها را امتحان کنید تا مشکلتان را رفع کنید .

آیا سرویس بلوتوث در حال اجرا می باشد ؟
یکی از شایع ترین دلایل که بلوتوث به درستی کار نمی کند این است که سرویس پشتیبانی بلوتوث در پس زمینه در حال اجرا نمی باشد . برای چک کردن این وضعیت دکمه های “Win + R” را هم زمان با هم فشار دهید در باکسی که باز شد services.msc را تایپ کرده و دکمه Enter را بزنید .

hamirayane

عمل بالا پنجره Services tool را باز می کند . در اینجا سرویس “Bluetooth Support Service” را پیدا کرده و ببینید که آیا در حال اجرا می باشد . اگر این سرویس در حال اجرا می باشد شما باید کلمه “Running” را در زیر قسمت آن ببینید .

hamirayane

و اگر در حال اجرا نمی باشد ، بر روی آن راست کلیک کرده و سپس گزینه “Start” را برای اجرای آن انتخاب کنید .

hamirayane

و اگر خواستید می توانید سرویس مورد نظر را به صورت خودکار در آورده تا هر زمان که ویندوز بالا آمد آن سرویس فعال شود . برای اینکار بر روی سرویس مورد نظر راست کلیک کرده و سپس گزینه “Properties” را انتخاب کنید .
در پنجره “Properties” گزینه “Automatic” را از قسمت پایین منو انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه “OK” کلیک کرده تا تغییرات ذخیره شود .

hamirayane

حذف کردن و اضافه کردن دستگاه بلوتوث را در لیست دستگاه ها امتحان کنید
اگر شما قادر به روشن کردن بلوتوث می شوید اما نمی توانید به دستگاه مورد نظرتان وصل شوید ، پس بهتر است دوباره جفت شدن (re-pairing) دستگاه تان را امتحان کنید . بعضی مواقع دوباره جفت شدن دستگاه مشکلات زیادی را حل می کند .
برای اینکار ، control panel را از طریق جسجو در منو استارت باز کنید .

hamirayane

زمانی که پنجره control panel باز شد ، گزینه “Devices and Printers” را پیدا کنید و آن را باز کنید .

hamirayane

عمل بالا باعث نشان دادن لیستی از دستگا های متصل به رایانه را نشان می دهد . دستگاه بلوتوث تان را پیدا کرده و بر روی آن راست کلیک کنید و سپس گزینه “Remove Device” را انتخاب کنید .

hamirayane

بعد از حذف کردن دستگاه از داخل لیست ، دستگاه را از طریق کلیک کردن بر روی گزینه “Add Device” که در قسمت بالای نوار می باشد جفت (pair) کنید . فقط به دستورالعملی که بر روی صفحه ظاهر می شود عمل کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید .

hamirayane

به دستگا های دارای بلوتوث اجازه دهید تا رایانه شما را پیدا کنند
گاهی اوقات ، حتی زمانی که قابلیت بلوتوث در رایانه شما به درستی کار می کند ، شما ممکن است قادر به پیدا کردن رایانه تان از طریق اسکن کردن توسط دستگاه های دیگر نباشید (اسکن کردن برای ارتباط با بلوتوث رایانه) . این مشکل به این دلیل می باشد که شما باید به صورت دستی اجازه دهید تا دیگر دستگاه ها رایانه شما را پیدا کنند .

برای انجام اینکار ، رایانه خود را در پنجره Devices and Printers پیدا کنید ( این پنجره را می توانید از قسمت control panel پیدا کنید ) ، بر روی رایانه خود راست کلیک کرده و گزینه “Bluetooth Settings” را انتخاب کنید .

hamirayane

زمانی که پنجره Bluetooth Settings باز شد ، تیک گزینه “Allow Bluetooth devices to find this PC” را بزنید و سپس برای ذخیره کردن تغییرات بر روی دکمه “OK” کلیک کنید .

hamirayane

به روز رسانی ، بازگشت به عقب و نصب مجدد درایور بلوتوث
نه در بیشتر مواقع مقصر اصلی در پشت مشکلات کار نکردن بلوتوث به روز نسودن یا خراب بودن درایور بلوتوث می باشد . همیشه ایده خوبی می باشد که درایور بلوتوثی که از سایت شرکت سازنده دستگاه بلوتوث دانلود کرده اید را به روز نگاه داشته یا به درایور قبلی گردانید یا به طور کل به نصب مجدد آن بپردازید .

شما به راحتی می توانید درایور مورد نظرتان را از طریق Device Manager به روز نگاه داشته یا آن را به نسخه قبل باز گردانید و یا حتی آن را حذف کنید . برای شروع ، “Device Manager” را از طریق منو استارت جستجو کرده و آن را باز کنید .
در اینجا بر روی قسمت دستگاه بلوتوث تان راست کلیک کرده و گزینه “Properties” را انتخاب کنید .

hamirayane

در پنجره Properties به زبانه “Driver” بروید . در اینجا شما به راحتی با کلیک کردن بر روی دکمه های مربوط می توانید درایور مورد نظرتان را ” بازگشت به نسخه قبل /حذف/به روز” کنید .

hamirayane

رفع مشکل سخت افزار (Windows Hardware Troubleshooter) را امتحان کنید
اگر تمام راه حل هایی که در بالا ذکر کردیم برای حل مشکل شما مؤثر نبود ، به عنوان آخرین راه چاره می توانید برنامه داخلی ویندوز به نام Windows Hardware Troubleshooter را امتحان کنید . برای انجام اینکار ، “Troubleshooter” را از منو استارت جستجو کرده وآن را باز کنید .

hamirayane

حال ، بر روی لینک “Hardware and Sound” کلیک کنید .

hamirayane

عمل بالا طیف گسترده ای از گزینه ها را به شما نشان می دهد . در اینجا گزینه “Hardware and Devices” را انتخاب کرده و طبق دستورالعملی که بر روی صفحه نمایش داده می شود عمل کنید .

hamirayane

اگر مشکل شما کوچک باشد ، ویندوز تلاش می کند که آن را برطرف کند ، اما اگر مشکل کوچک نباشد شما ممکن است بخواهید برای بررسی بیشتر به تنظیمات بیشتری که ویندوز در اختیارتان می گذارد سر بزنید .

 

 

 

 

منبع:asarayan

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.