ترفندهای بهینه سازی موتور جستجو

0

امروزه بازاریابی محتوا به بخش لاینفک کسب‌و‌کارهای مختلف -خواه آنلاین و خواه سنتی- مبدل شده است لذا آشنایی با ترفندهای بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو برای صاحبین کسب‌وکارهای مختلف یک ضرورت است. سال ۲۰۱۷ هم سالی پرکار برای وب‌مسترها خواهد بود چرا که موتورهای جستجویی همچون گوگل، یاهو، بینگ و … بیش از پیش تمرکز خود را روی وبسایت‌های بهینه‌ شده برای ابزارهای هوشمندی همچون موبایل و تبلت گذاشته و اهمیت این مسأله در کنار تولید محتوای فاخر، در سال ۲۰۱۷ دوچندان گشته است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با راه‌کارهایی به منظور هرچه بهینه‌تر کردن وبسایت خود برای موتورهای جستجو آشنا شوید.

آینده در دستان موبایل است
نیاز به توضیح نیست که روز به روز به کاربران ابزارهای هوشمندی همچون موبایل و تبلت افزوده می‌شود و در صورتی که شما هم تمایل دارید خیل عظیم کاربران را به سمت وبسایت خود هدایت کنید، می‌بایست وبسایت‌تان را برای دستگاه هایی (Device) با صفحه‌های کوچک کاملاً بهینه‌سازی نمایید تا سایت در هر صفحه نمایشی -از بزرگ گرفته تا کوچک- به خوبی نمایش داده شود.

بالا بردن سرعت بارگذاری سایت
اطلاعات غیرضروری را از سایت خود حذف کنید، تصاویر را بهینه ساخته و این امکان را در اختیار کاربران سایت خود قرار دهید تا از سرعت بالای بارگذاری سایت‌تان لذت ببرند.

محتوای فاخر تولید کنید
نیاز به توضیح نیست که کاربران بیش از هر چیز دیگری، به خاطر دریافت اطلاعات معتبر و محتوای ارزشمند به وبسایت‌های مختلف سر می‌زنند؛ در همین راستا، ضروری است تا محتوایی در معرض دید کاربران سایت خود قرار دهید که به خوبی نیازهای کاربران را مرتفع سازد.

حضور مؤثر در شبکه‌های اجتماعی
محتوای ارزشمند خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و در این شبکه‌ها به تعامل با کاربران خود بپردازید؛ محتوایی تولید کنید که کاربران دنبال‌کنندهٔ پروفایل شبکهٔ اجتماعی تان آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

تبادل لینک
در تبادل لینک همواره به خاطر داشته باشید که هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید؛ در گرفتن بک‌لینک از سایر سایت‌های مرتبط حتماً کلید واژه های (keyword) مرتبط با وبسایت خود را مد نظر قرار دهید و از واژگانی در لینک‌ها استفاده نمایید که برای مخاطبین سایت قابل درک باشند.

از پروتکل امن HTTPS استفاده نمایید
با مهاجرت از پروتکل HTTP به HTTPS، این اطمینان خاطر را به کاربران سایت خود دهید که کلیهٔ تعاملات ایشان با وبسایت شما ایمن خواهد بود؛ علاوه بر این، موتورهای جستجویی همچون گوگل، یاهو و بینگ به وبسایت‌هایی که از پروتکل HTTPS استفاده می‌کنند رتبهٔ بهتری در نتایج جستجو اختصاص می‌دهند.

مراقب تجربهٔ‌ کاربری باشید
با طراحی منوهایی ساده و در عین حال کاربردی، تجربه کاربری (UX) سایت خود را بهبود بخشید چرا که هرچه کاربران وبسایت شما تجربهٔ کاربری بهتری داشته باشند، مسلماً در طول زمان موتورهای جستجو نیز جایگاه به مراتب بهتری برای وبسایت شما در نظر خواهند گرفت.

علاوه بر گوگل، به سایر موتورهای جستجو نیز توجه کنید
گرچه اکثر کاربران از موتور جستجوی گوگل برای جستجو استفاده می‌کنند اما سایر موتورهای جستجو همچون یاهو، بینگ، داک‌داک‌گو و … هم طرفداران خاص خود را دارا است. لذا ضروری به نظر می‌رسد بهبودهایی که مد نظر موتورهای جستجوی مطرح است در طراحی سایت لحاظ شوند.

امیدواریم با اتخاذ استراتژی‌های فوق، بتوانید در فضای آنلاین حضور مؤثر و خوبی داشته باشید.

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.