نکاتی که در خرید یک گوشی باید به آن ها دقت کرد

0

نکاتی که در خرید یک گوشی باید به آن ها دقت کرد

مروزه زمانی که تصمیم به خرید گوشی می گیرید با تنوع بسیار زیادی از برندها و مدل ها در بازار روبرو می شوید که این موضوع گاهی می تواند باعث سردرگمی شود. در این مطلب آموزشی به شما یاد خواهیم داد که در هنگام خرید یک گوشی باید چه نکاتی را در نظر بگیرید.

در ابتدا باید مشخص کنید که از گوشی‌ که قصد خرید آن را خواهید داشت چه انتظاراتی دارید و موارد استفاده خود از گوشی را مشخص کنید. به طور مثال آیا صرفا می خواهید از گوشی برای مکالمه با کیفیت بالا استفاده کنید یا هدف شما وب‌گردی و دنبال کردن اخبار روز در دنیای اینترنت است. پس در مرحله اول  موارد استفاده گوشی را مشخص کنید.

بعد از مشخص کردن موارد استفاده و انتظاراتی که شما از گوشی مورد نظر دارید، آسان‌تر می توانید گوشی را انتخاب کنید. برای مثال اگر شما صرفا به دنبال گوشی مناسب برای مکالمه با کیفیت بالا هستید، نیاز به خرید گوشی هوشمند با هزینه بالا نیست، شما به سادگی می توانید گوشی معمولی با هزینه کم خریداری کنید و برای مکالمات از آن استفاده نمایید. اما در صورتی که به دنبال تلفن همراه برای عکاسی، گوش دادن به موسیقی، وب‌گردی و گشت و گذار در اینترنت هستید، باید گوشی هوشمند خریداری کنید.

در بازار امروز، شما با قیمت های متفاوتی می توانید گوشی هوشمند بخرید. گوشی های هوشمندی هستند که قیمت‌ بالایی دارند و گوشی هایی هم هستند که با وحود این که هوشمندند ولی قیمت متوسط و مناسبی دارند. کلیه گوشی های هوشمند خدمات تقریبا مشابهی را به شما ارائه می دهند و از نظر کارایی بسیار به هم نزدیک هستند، تفاوت تنها در کیفیت آن ها است.

حالا وارد مشخصات جزیی‌‌تری از آن می شویم. اولین مورد ظاهر گوشی شما است. کارخانه های سازنده گوشی سعی می کنند طراحی منحصر به‌فردی برای محصولات خود اجرا کنند و هر کدام از این کارخانه ها طرح خاص خود را دارند. مورد دیگر در مورد ظاهر گوشی که نباید از آن غافل شد، ابعاد گوشی است. بیشتر گوشی های هوشمند صفحه نمایش لمسی دارند، پس اندازه هر گوشی ارتباط مستقیمی با اندازه صفحه نمایش آن دارد. پس دقت به اندازه صفحه نمایش گوشی های هوشمند لمسی که فاقد کیبورد هستند، بسیار مهم است. برای صفحه نمایش در گوشی های هوشمند، ۳ تا ۴ اینچ اندازه بسیار مناسبی است.

جنس و استحکام بدنه گوشی، مورد مهم بعدی در انتخاب آن است. برخی گوشی ها از جنسی ساخته شده اند که در مقابل ضربه مقاومت‌ تر بوده و هم چنین ضد آب نیز هستند‌. گوشی هایی که در جنس بدنه آن ها از فلز استفاده شده باشد، غالبا مقاومت بیشتری در برابر ضربات دارند و مقاوم ‌تر هستند.

مورد مهم دیگر صفحه نمایش است، در موارد قبلی در مورد سایز معمول آن صحبت کردیم، اکنون باید به موارد دیگر چون دقت و تراکم پیکسل های صفحه نمایش دقت کرد. هرچقدر تراکم پیکسلی بالاتر باشد، تصاویر و متون در صفحه نمایش شفاف‌ تر و دقیق ‌تر نشان داده می شود. اگر تراکم تصویر بین ۲۰۰ تا  ۳۰۰  PPi  (تعداد پیکسل ها در هر اینچ) باشد، صفحه نمایش گوشی شما، کیفیت نرمال و رضایت‌ بخشی خواهد داشت و اگر تراکم تصویر در صفحه نمایش گوشی شما از ۳۰۰ PPi (تعداد پیکسل ها در هر اینچ) بیش‌تر باشد، شما گوشی با کیفیت نمایش بالا دارید.

سخت ‌افزار گوشی مورد تعیین ‌کننده دیگری است، که با استفاده از نوع استفاده شما از گوشی باید به آن دقت کرده و سپس گوشی خود را انتخاب کنید. مورد اول پردازشگر گوشی است. پردازشگر در گوشی شما نقش تعیین ‌کننده‌‌ای دارد، البته که نباید این نکته را فراموش کرد که پردازنده انتخابی شما بستگی به کاربرد گوشی برای شما دارد، برای مثال اگر شما اهل بازی با گوشی هستید، حتما باید گوشی با پردازنده قوی‌ با تعداد هسته های بالا را انتخاب کنید.

مورد بعدی حافظه است، میزان حافظه مورد مهم دیگر است که در انتخاب گوشی باید به آن دقت نمایید. میزان حافظه داخلی بسیار اهمیت دارد و چیز دیگری که بیش از آن با اهمیت است، میزان حافظه رم است چرا که فضای رم است که به شما تجربه‌ای روان از کار با گوشی هدیه می کند.

باتری مورد پراهمیت دیگر از سخت‌ افزار گوشی است که نباید از آن غافل شویم. گوشی هوشمندی انتخاب کنید که عمر باتری طولانی داشته باشد. نکته دیگری که نباید فراموش کرد این است که در صورتی که صفحه نمایش گوشی هوشمند شما بزرگ باشد، مصرف باتری بالاتری دارد. بنابراین پیشنهاد می شود در چنین شرایطی ظرفیت باتری گوشی شما بیش از دو هزار میلی آمپر باشد.

مورد نرم‌افزاری بسیار مهم، سیستم عامل گوشی انتخابی شما است. امروزه سیستم عامل های اندروید، ویندوزفون و iOS بسیار رایج هستند. سیستم عامل iOS شما را محدود به انتخاب از میان محصولات اپل می کند ولی ویندوزفون و اندروید این ‌گونه نیستند و گوشی های متنوعی با قیمت های مختلف دارای این سیستم عامل ها در بازار ایران وجود دارند.

 

 

منبع:click

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.