راهنمای خرید ویدئو پروژکتور مناسب

0

امروزه ویدئو پروژکتورها به یکی از لوازم اصلی آموزش و بیزینس تبدیل شده است، شاید کمتر کسی باشد که یک پروژکتور خوب را به خوبی بشناسد و بتوانید نکات اصلی را در خرید آن رعایت کند، در این مقاله به بررسی مراحل خرید یک پروژکتور خوب می پردازیم.

تا به حال چند بار در کلاس درس خود با استفاده از پروژکتور درسی را آموخته اید؟ تا به حال چند بار کار خود را با پروژکتور ارائه داده اید؟ امروزه پروژکتورها به یکی از اصلی ترین ابزار آموزش تبدیل شده است و بسیاری از بیزنس من ها پروژه های عظیم خود را به وسیله پروژکتور ارائه می دهند. در همایش ها و سمینارها نیز بی شک پروژکتور حرف اول را می زند و این پروژکتور باید از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد. شاید این سؤال در ذهن شما پیش بیاید که مگر پروژکتورها چه تفاوتی با هم دارند، مگر با پروژکتور چه کاری می خواهیم انجام دهیم؟ اگر شما در یک محفل هنری کار خود را به وسیله پروژکتوری نمایش دهید که از نمایش رنگ های خوبی برخوردار نباشد، بی شک با مشکل مواجه می شوید. در هنگام خرید پروژکتور شما با دو سده از پروژکتورها مواجه می شوید که در ادامه به بررسی راه های خرید یک پروژکتور خوب می پردازیم:

1- در وهله اول باید این موضوع را در نظر بگیرید که می خواهید از پروژکتور خود در چه زمینه ای استفاده کنید و برای چه منظوری پروژکتور می خرید. مشخص کردن ویژگی های پروژکتور ایدئال شما به شما کمک می کند تا در کمترین زمان بهترین و مناسب ترین خرید را داشته باشید. به عنوان مثال اگر شما نیاز دارید پروژکتور خود را با خود همه جا ببرید و همه جا حمل کنید بی شک وزن دستگاه فاکتور بسیار مهمی برای شما خواهد بود. اگر شما نیازی به حمل مکرر پروژکتور خود ندارید می توانید از پروژکتوری سنگین وزن استفاده کنید. پروژکتورهای قابل حمل DLP بهتر از پروژکتور های کم وزن LCD هستند. برای توضیح بیشتر باید به این نکته اشاره کرد که پروژکتورهای LCD یا Liquid Crystal Display، صفحه نمایش کریستال مایع هستند و پروژکتورهای DLP یا Digital Light Processing، پردازش دیجیتالی نور، هستند.

2- فاکتورهای مهم در دسته بندی پروژکتورها را بررسی کنید، رزولوشن یکی از فاکتورهای اصلی در انتخاب پروژکتور است. پروژکتورها تصاویر را در اتاق ها به صورت بزرگ نمایش می دهند پس بی شک رزولوشن پروژکتورها بسیار مهم است. شما باید به رزولوشن پروژکتور خود توجه کنید تا بتوانید تصاویر خود را با کیفیت نشان دهید. رزولوشن تصویر ۸۰۰ در ۶۰۰ DPI رزولوشن مناسبی برای نمایش یک فایل پاور پوینت در یک اتاق با ابعاد متوسط است. رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ و بالاتر مانند ۱۲۸۰ در ۱۰۲۴ به شما این اجازه را می دهد تا مخاطبان خود را از جزئیات نیز آگاه کنید. برای ارائه تصاویر و آثار هنری این رزولوشن بسیار مناسب است.

هم چنین روشنایی و کنتراست نیز عامل بسیار مهمی در انتخاب یک پروژکتور خوب است. محدوده روشنایی پروژکتورها با فاکتور lumens تعریف می شود، محدوده lumens در بین اعداد ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ برای نمایش در ابعاد کوچک است. برای اتاق های بسیار تاریک به روشنایی بیشتر از ۲۰۰۰ نیاز داریم. هرچه سطح نمایش شما بزرگ تر باشد به روشنایی بیشتری نیز نیاز دارید.

3- بودجه خود را مشخص کنید، پروژکتور ها در محدوده قیمتی بسیار متنوعی وجود دارند، پس با تعیین بودجه خود می توانید انتخاب بهتری نیز داشته باشید. هنگام خرید یک پروژکتور شما نیاز به خرید کابل ها و وسایل جانبی نیز دارید پس هنگام تعیین هزینه های خرید باید این نکات را نیز در نظر داشته باشید.

4- نوع خروجی و ورودی دستگاه خود را مشخص کنید، اگر شما به پروژکتوری نیاز دارید که از بتوانید از خروجی صدای آن نیز به خوبی استفاده کنید و نمونه های شبیه به آن باید به نوع ورودی ها و خروجی ها نیز بسیار توجه کنید. اگر یک ویدئو پروژکتور خریداری می کنید به این نکته توجه کنید که از خروجی HDMI استفاده می کنید و یا از component video inputs استفاده می کنید.

با دقت فردی که از او مشاوره می‌گیرید را انتخاب کنید، هر فردی ممکن است از روی دلسوزی و محبت به شما پیشنهاد ندهد و حتی ممکن است برخی فروشندگان برای سود بیشتر خود به شما پیشنهاد اشتباه بدهند. شما باید از این موضوع اطلاع کافی داشته باشید و از افراد مورد اطمینان مشورت بگیرید.

 

 

منبع:click

 

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.