چگونه زمان تعویض باتری گوشی هوشمند را بدانیم؟

0

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که روزی در حال استفاده از تلفن همراه‌تان متوجه می‌شوید که نسبت به قبل شارژ کمتری نگه می‌دارد اما این سوال برای همه به وجود می‌آید که این نوسان برق گوشی است یا این که باتری خراب شده است.

سوالی که در این زمان مطرح می‌شود این است که چه زمانی باتری گوشی باید تعویض شود؟

۱. حتما روزی را که تلفن‌همراه‌تان یا باتری جدید آن‌را خریداری کرده‌اید به‌یاد دارید.

معمولا عمر باتری‌های تلفن‌همراه کمی بیشتر از ۲ سال است که تقریبا معادل با ۳۰۰ یا ۵۰۰ مرتبه شارژ کردن می‌باشد بنابراین اگر عمر باتری گوشی شما بیش از این است، دیر یا زود باید تعویض شود.

۲. گوشی تلفن‌همراه خود را خاموش کنید و سپس آن‌را به شارژر متصل کرده و اجازه بدهید که مدت ‌زمان استاندارد شارژ (براساس دستور تولیدکننده دستگاه) طی شود.

اکنون گوشی را از شارژر جدا کرده و آن‌را روشن کنید و صبر کنید تا گوشی کاملا بالا بیاید و حالا به نشانگر باتری توجه کنید. اگر این نشانگر کمتر از میزان پر بودن را نشان داد به این معنی است که باتری گوشی شما کهنه شده است و سطح شارژ آن پایین‌تر از حد استاندارد است و نیاز به تعویض دارد.

۳. توجه داشته باشید که پس از شارژ کامل باتری گوشی تلفن‌همراه، اگر پس از استفاده طبیعی همیشگی، سطح نشانگر توان باتری در طی چند ساعت پایین آمد، این نکته می‌تواند نشانه روشنی از خرابی باتری باشد.

۴. اگر پس از شارژ کامل باتری، در اثر استفاده طبیعی و همیشگی، سطح نشانگر توان باتری به‌طور ناگهانی (مثلا پس از یک تماس) چند پله سقوط کرد، یقین داشته باشید که کار باتری گوشی شما تمام است.

۵. اگر هنگام روشن بودن گوشی تلفن‌همراه اقدام به شارژ باتری می‌کنید حتما توجه داشته باشید که اگر باتری کاملا خالی بوده و حالا در طی زمان بسیار کمی نشانگر شارژ آن کامل شده است، این نیز می‌تواند یکی از دلایل روشن خراب بودن باتری باشد.

 

منبع :beroozresani

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.