نسخه ۱۰,۱ از سیستم عامل iOS به طور رسمی منتشر شد

0

نسخه ۱۰,۱ از سیستم عامل iOS به طور رسمی منتشر شد

سخه ۱۰٫۱ سیستم عامل iOS بعد از تایید نهایی در مرحله تست بتا بالاخره مجوز انتشار رسمی را دریافت نمود. اپل در آخرین مراحل به‌روز‌رسانی سیستم عامل خود، در صدد بهبود عملکرد آن و نیز فیکس کردن باگ‌ ها بود، اما از سوی دیگر یک امکان جدید به آن اضافه کرد که به یقین برای بسیاری از کاربران، مخصوصا علاقمندان به عکاسی مناسب خواهد بود. (نسخه ۱۰,۱ از سیستم عامل iOS به طور رسمی منتشر شد)

نسخه ۱۰,۱ از سیستم عامل iOS به طور رسمی منتشر شد

امکانات و ویژگی های این سیستم عامل به شرح زیر می باشد.

در صورت دارا بودن آیفون ۷ به کمک قابلیت های جدید این سیستم عامل می توانید  به عکس های خود حالت بوکه بدهید. بوکه Bokeh افکتی مات یا شکل هنری و زیبا شناسانه برای عکاسی است که در نواحی خارج از فوکوس تصویر ایجاد می‌ شود.

در بهترین دوربین های عکاسی نیز با حالت اتوماتیک نقاط نورانی خارج از فوکوس را به صورت دایره‌‌ هایی با مرز مشخص و شارپ نشان می ‌دهند، اما در حالت بوکه لبه های این دوایر نورانی محو شده و تصویری شفاف تر و بهتر به کاربر ارائه می شود. بوکه، اغلب سایه‌ روشن‌ های گرد و کوچک پس ‌زمینه است که بیشتر آشکار هستند؛ مانند انعکاس‌ های زیبا از منابع نور که جلوه‌ ی خاصی به عکس می ‌بخشند.

به سبب استفاده از این تکنیک در زمان های قرار گیری افراد در مقابل تصویر اپل تصمیم گرفته است که نام این تکنیک را “Portrait Mode” بگذارید. بهره گیری از این قابلیت به طور اتوماتیک باعث می شود تا تصویر پس زمینه مات شده و فرد از کادر اطراف خارج شود و این موضوع سبب ایجاد برجستگی در تصویر خواهد شد. و به سوژه حالتی زنده و سه بعدی می دهد.

لازم به یادآوری‌ ست که امکان یاد شده تنها در گوشی‌های آیفون ۷ پلاس قابل دسترس است زیرا باید از سنسور دوربین پشت برای آن استفاده شود. بنابراین در صورتی که شما از مالکان این اسمارت فون جدید اپل نیستید عملا در این بخش نخواهید توانست تفاوت های ایجاد شده را درک نمایید.

 

ارسال نظر

لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.